שתף קטע נבחר

זמרת הנשמה

אילנה עדני, אחת הזמרות הדתיות הפופולאריות ביותר בישראל, תככב בשבוע הבא בערב נשים גדול בברוקלין במסגרת כנס חגיגי של ערוץ ‘הידברות’. ראיון עם תופעה מרתקת

בשבוע הבא תגיע הזמרת אילנה עדני, לאירוע נשים ענק בברוקלין במסגרת כנס חגיגי של ערוץ 'הידברות', בו ישתתפו הרב זמיר כהן, הרב אבנר קואוסוהרבנית סלובי יונגריי וולף. עדני תציג מופע מרגש תחת השם "שירת חיי", שמתוכנן במיוחד לנשים רגע לפני השנה החדשה.

"ההופעה בניו יורק היא מיוחדת במינה", מספרת עדני בראיון ל'ידיעות אמריקה'. "מעבר לשמחה ולהתרגשות שלקראת השנה החדשה, נשים ייצאו מחוזקות נפשית ורוחנית ויקבלו כלים לחיים טובים יותר עם דברי החכמה והחיזוק של הרב זמיר, הרב קוואס, הרבנית סלובי יונגרייז וולף, בשילוב של שירת נשמה מיוחדת, הרקדה ושמחה אמיתית. נשים יתרגשו, ידמעו, ישירו, יתפללו ויגיעו מוכנות לקראת שנה חדשה טובה ומתוקה”.

עדני לא מצטיירת כזמרת סטנדרטית. כשאנחנו מדברות בין הופעה להופעה, גם כשילדים נשמעים ברקע, החיוך ניכר על פניה. הכל, היא טוענת, מאהבה למה שהיא עושה.

 

כבר למעלה מעשור היא מככבת כזמרת לנשים ונערות, במקביל להיותה אשת תקשורת. "מאז שאני זוכרת את עצמי אני אוהבת לשיר ולרקוד, ועולם הבמה זה המגרש שלי", היא מספרת, "גדלתי בבית מסורתי וחונכתי במוסדות דתיים, מה שהחדיר בי אהבה גדולה ליהדות, למסורת ולמלך העולם. מטבע הדברים גרם לי לחזק את משפחתי מבחינה רוחנית”.

 

היא מודה שעם השנים, ככל שהתבגרה, זיהתה התנגשות בין שתי אהבותיה הגדולות. "הרגשתי שיריתי לעצמי ברגל… את כולם חיזקתי ועכשיו אין לי דרך חזור והחלום לשיר נראה קשה וכמעט בלתי אפשרי מול האהבה שלי לקב"ה וליהדות. אמנם הגעתי מבית בוכרי שמרני, אך כל חיי גדלתי כדתיה יחידה בסביבה חילונית, מה שהקשה והביא לנסיונות לא פשוטים, במיוחד למי שאוהבת את עולם הבמה שנראה כל כך זוהר ונוצץ”.

 

היא מספרת שהאמונה החזקה שלה הובילה אותה לסרב ללא מעט הצעות שקיבלה לאורך השנים. "כנערה שלמדה באולפנה, הייתי מדריכה וקומונרית בתנועת הנוער בני עקיבא, וממקימות הסניף הנפרד הראשון בישראל, מה שחיזק את תחושת השליחות עוד יותר. במקביל כיכבתי בלהקות נוער עירוניות כתחביב בלבד, ולא הרשיתי לעצמי להתקדם בתחום כדי לא להתאכזב מהוויתורים הלא פשוטים שהיה עלי לעשות”.

 

- ()
עדני

 

את האודישן שעשתה בגיל 16 ללהקה צבאית, היא מתארת כרגע של חולשה. "באותם ימים זה היה הפתח לעולם המוסיקה והבידור בישראל. התקבלתי ללהקה אך ייסורי מצפון קשים גרמו לי לבסוף לוותר ועשיתי שרות לאומי כמדריכת טיולים". היא מודה שההחלטה השאירה אותה "עצובה וממורמרת".

כדי להישאר קרוב לתחום שאהבה, החלה, בעידוד בעלה החלה בלימודי תקשורת וקולנוע. "אמנם זו לא השירה שהיא אהבת חיי, אך זה קרוב לעולם הבמה, היצירה הכתיבה וההגשה שאני כל כך אוהבת”.

 

היא סיימה שני תארים, עבדה בחברות מדיה מוכרות ואפילו ייעצה לכמה אישי ציבור בתחום התקשורת. "ב-2007 הייתי מפיקה ועורכת ראשית ברדיו לב המדינה 91fm, תחנה מוכרת מאוד בישראל. לאורך שנותי ברדיו עברתי סוג של עינוי יומיומי", היא מודה. "מפגש עם גדולי האומנים ועולם הבידור והתרבות בישראל, מה שחיזק אצלי עוד יותר את הכמיהה לשיר ולפתח קריירת שירה”.

 

ואז גמלה בה ההחלטה. היא רוצה לשיר. "החלטתי שאני שרה! עם כל ההגבלות והגבולות כאישה שומרת מצוות. התחלתי להופיע מול נשים ונערות במקביל לעבודתי ברדיו. עד שתודה להשם", היא מוסיפה, "המופעים התפתחו וקהל הנשים שצמא לבידוק איכותי ומרגש, החל להתפתח ולגדול”.

עם הביקוש הגובר עזבה לפני כ-3 שנים את עבודתה ברדיו. היום היא מגישה תכנית שבועית ב "רשת מורשת"קול ישראל, בה היא מראיינת בשיחה אישית נשים ידועות.

 

מה החומרים שאת שרה במופעים שלך?

"חומרים מאוד מגוונים ומותאמים לקהלים השונים, חומרים מקוריים שלי לצד להיטים מוכרים, בשפות רבות וסגנונות שונים. יש לי להקת רקדניות, נגניות והפקה מושקעת ומקצועית שהבאתי עם הניסיון שלי בעולם התקשורת והפקות האירועים בעולם החילוני".

 

השירה שלך, כך מספרות הנשים שמגיעות למופעים, היא הרבה מעבר למוזיקה.

"בוודאי שזה הרבה מעבר לשירה. נשים מגיעות ליהנות ממוסיקה טובה, אך יותר מהכל הן באות לקבל כוחות, שמחה, תקווה וכלים להגשים את עצמן ולהוציא לפועל את היכולות שלהן, את המתנות שקיבלו מהשם. ובכך הן הופכות לנשים שמחות יותר, מאושרות ואמהות ורעיות טובות יותר. כי כשאישה שמחה ומרגישה סיפוק, זה מקרין כלפי כל הסביבה שלה”.

 

היא מזכירה שהנסיעה שלה לניו יורק כרוכה במחיר לא פשוט: "אני עוזבת 4 ילדים שיהיו בריאים, ביניהם תינוק בן שנה וחצי, עד יום לפני החג ובתחילת שנת הלימודים. זה לא פשוט ודורש הרבה כוחות נפש ותפילות שהשם יחזק אותי וייתן לי את הכח להצליח בשליחותי לחזק, לרגש ולשמח נשים. ולא לקפח את שלי חלילה, לדאוג לאוצרות שהשם נתן לנו. כמובן עם הרבה עזרה של בעלי שתומך ודוחף כל הזמן, וההורים שלצידנו”.

 

אם כך, מדוע דווקא עכשיו?

"בכדי לזכות את נשות התפוצות, נשות ניו יורק שגם להן מגיע ליהנות מערב בלתי נשכח לפני השנה החדשה הבאה עלינו לטובה. אסור להן לפספס בשום אופן ערב היסטורי שכזה. זה יהיה דבר נדיר ויחיד מסוגו, משהו שעוד לא היה אף פעם. דווקא לפני ראש השנה חשוב להגיע כדי לקבל כלים, כוחות ושמחה לקראת השנה החדשה וכדי להיכתב ולהיחתם לשנה טובה, מתוקה ומבורכת”.

 

הערב הגדול ייערך ביום ראשון, 2 בספטמבר, בבית הכנסת Young Israel of Flatbush

Avenue I1012, ברוקלין.

  

כנס נוסף לגברים ונשים יתקיים ביום שני:

איך יוצרים זכויות לקראת ראש השנה ויום הכיפורים?

 

איך נערכים לימים הנוראים, ויוצרים זכויות לקראת ראש השנה ויום הכיפורים? הרב זמיר כהן והרב אבנר קוואס מגיעים אליכם ומגלים לכם את הסודות.

הכנס יתקיים בקווי בבית הכנסת של הרב נסירוב בית אל:

180-01 union turnpike, ניו יורק, 11366.

הכנסים מיועדים לגברים ולנשים. הכניסה חופשית.

 

השבת המפנקת של השנה תתקיים בשבת הלייבר וויקנד, בין התאריכים 31 באוגוסט עד 2 בספטמבר, במלון CROWNE PLAZA HOTEL בסטמפורד, קונטיקט, בהשתתפות המרצים: הרב זמיר כהן, הרב אבנר קוואס, הרב פסח קרון, מר' צרלי הררי, הרב דוד גולדווסר.

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים