שתף קטע נבחר

הכירו את Obligo

סטארטאפ השבוע שלנו הוא Obligo, אפליקציה שמאפשרת לשוכרי דירות לתת אובליגו - הרשאת חיוב מגובה אשראי - במקום פיקדון. הישראלים שמאחורי הרעיון עונים על השאלון שלנו

מפת הסטרארטפים הישראלים בניו יורק מאגדת בתוכה למעלה מ-300 סטארטפים ישראלים,

בכל שבוע אנו זוכים להצצה מיוחדת למסלול שעשו מישראל לתפוח הגדול. מה למדו בדרך, מה הם ממליצים לישראלים אחרים והאם במקרה הם מחפשים עובדים.

 

 

תעודת זהות:

מייסדים: האחים דור (עמרי דור ורועי דור).

 

שנת הקמה:2018

 

שנות עבודה בניו יורק: עמרי עבר לפה במרץ האחרון, רועי עבר עם אשתו יעל ושתי בנות בתחילת אוגוסט.

 

הרעיון מאחורי הסטארטאפ:

בכל העולם דיירים נאלצים להעמיד פיקדון כשהם נכנסים לדירה. זהו מנגנון מאוד לא יעיל פיננסית משום שברמה גלובלית, ׳קברנו׳ המון כסף כדי להגן מפני סיכון מאוד קטן. הפיתרון שלנו מאפשר לדייר לתת הרשאת חיוב במקום פיקדון, וכך הדייר צריך לשלם רק אם הוא גורם בפועל לנזקים. כדי לממש את זה אנחנו מתחברים לחשבונות הבנק של הדייר. במידה ויש תביעה בסוף השכירות, אנחנו תמיד משלמים לבעל הבית מיידית, אך מאפשרים לדייר לשלם בתשלומים. כך אנחנו למעשה מגבים באשראי את הרשאת החיוב הזו, ולהרשאת חיוב מיוחדת שכזו אנחנו קוראים 'אובליגו'.

 

איך נולד הרעיון?

התחיל מרעיון די נאיבי של 'בוא נעשה אפליקציה שתנהל את כל תהליך השכירות'. מהר מאוד גילינו שבארץ אין שוק, ובחו׳ל אמנם יש שוק אבל יש בהתאם גם המון פתרונות. אז שאלנו איפה יש באמת חוסר יעילות יסודי, שלא היה לו פיתרון טוב בעבר אבל ניתן לפתור אותו כיום בזכות טכנולוגיה, ושהוא מספיק 'חד' כדי להימנע מהתנגשויות עם אינסוף המתחרים שיש בעולם השכירות. אחרי כמה שלבים של ׳אאוריקה׳, זה מה שיצא.

 

- ()
עמרי דור. ממיסדי החברה

 

מה היו הצעדים הראשונים שהפכו רעיון טוב להקמת סטראטאפ?

מחקר שוק אמיתי. לא לחפש 'למה כן' אלא דווקא לנסות כל הזמן לפסול את הרעיון שלך. לעשות את המתמטיקה בצורה הכי שמרנית, לדבר עם לקוחות ולשמוע כמה שיותר לאווים. לחטוף את הכאפה בכל פעם שאתה מגלה שקיים עוד מתחרה, אבל לחטוף אותה במידה, בלי להיבהל. כשחקרת רעיון כמה חודשים, וראית את כל המתחרים ואת כל ההצלחות והכישלונות שהיו לפניך, ואתה עדיין מאוהב ברעיון, אז אתה יודע שיש לך משהו ביד.

 

מדוע בחרתם דווקא בניו יורק?

מבחינת מחקר שוק, הבחירה הראשונה שלנו הייתה בכלל לונדון, וניו יורק במקום שני. נסענו לניו יורק כמעט במקרה, ממש כדי לצאת ידי חובה, ופגשנו כמה חברות נדל”ן גדולות שמחזיקות אלפי דירות. היינו המומים - החברות האלה היו זקוקות לפיתרון שלנו לא פחות מהדיירים, אולי אפילו יותר. חזרנו לעוד נסיעה כדי לראות שלא התבלבלנו, עשינו הרבה מתמטיקה, וההחלטה בסופו של דבר הייתה ברורה. חוצמזה ניו יורק עיר באמת מדהימה וזה לא יאומן כמה מהר מרגישים פה בבית.

 

מה הייתה נקודת המפנה, המהלך שאחריו החלה הנסיקה האמיתית?

קודם כל אנחנו ממש לא חושבים שהנסיקה התחילה. עשינו כברת דרך אבל אנחנו עדיין חברה פיצית במונחים של שוק הנדלן הניו יורקי, שלא לומר האמריקאי או הגלובלי. נקודת המפנה הכי משמעותית בחברה דווקא הייתה פנימית, עם ההצטרפות של שני ה״מייסדים-מאוחרים״ יפתח ברוך ואור הררי. בלעדיהם לא היינו מגיעים לשום דבר. היום הם מובילים את צוות הפיתוח בישראל.

 

לו הייתם מתחילים מהתחלה, מה הייתם עושים אחרת?

דווקא בשלבים הכי מוקדמים, היינו מוציאים יותר כסף על טיסות כדי לפגוש אנשים רלוונטים פנים מול פנים, ופחות זמן על מחקר שוק ׳תיאורטי׳ שעושים בתחתונים בסלון. 5 דקות פנים מול פנים עם הבנאדם הנכון מלמדות יותר מחודש של מחקר באינטרנט.

 

מתי להערכתכם הוא הטיימינג הנכון להגיע לעיר?

מתי להתחיל פה פעילות עסקית? אין לנו מושג. מתי לבוא לבדוק את השטח? כמה שיותר מהר. יש לנו ערך באובליגו - ׳פשוט לקנות כרטיס׳. תבחרו תאריך ופשוט קנו כרטיס. אם צריך תירוץ, תמצאו איזה כנס. אחרי שקונים כרטיס, כדי שלא תהיה פאדיחה, מתקשרים לכל מיני קרובים-רחוקים ומנסים למלא לו״ז בפגישות קלושות ותלושות. העיקר להיראות עסוקים. אתם לא תאמינו אילו הזדמנויות מדהימות יגיעו אליכם כתוצאה מהתהליך הזה. טיפ מהאחים דור - פשוט קנו כרטיס!

 

מאז הקמת הסטארטאפ, כמה כסף גייסתם?

סיבוב סיד של 3 מליון דולר ועוד 2 מיליון דולר חוב.

 

 myObligo.com

 

מפת הסטארטפים הישראלים בניו יורק הוקמה בשנת 2013 על ידי גיא פרנקלין, מנהל כלליSOSA NY. 

 WWW.IsraeliMappedinNY.com

 

 

 


פורסם לראשונה 25/08/2018 01:43

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים