שתף קטע נבחר

הסקנדל בכנסיה מגיע לאפיפיור

פרשת התעללות מינית של למעלה מ-300 כמרים בילדים בפנסילבניה הובילה סערה ברחבי ארה"ב ואצבע מאשימה לאפיפיור פרנסיס

הנושא כנראה לא יכול להיות יותר רחוק מאיתנו, אבל חשוב שנדע שבשבועות האחרונים מתחוללת מסביבנו סערה גדולה. גילויים קשים אודות שערוריות התעללות מינית בכנסייה הקתולית בארה"ב, שהפכו בולטים יותר לאחר פרסומו של מכתב שטוען כי האפיפיור היה גם הוא אחד הכמרים שדאגו לטייח פרשה כזו.

 

כבר שנים ארוכות שאנחנו שומעים חדשות לבקרים על מקרים של פדופיליה או אונס בקרב כמרים, אבל הפעם נראה שמשהו השתנה. הגישה של המאמינים הקתולים הפכה תוקפנית ונחושה מאי פעם. הם דורשים את התפטרותם של הבישופים המואשמים כמו גם אלו שדאגו לטייח את הסיפורים הקשים. הם דורשים חקרות מקיפות ומדברים אפילו על חרם של הכנסיה. במכתב של מי שהיה שליח הוותיקן לוושינגטון מציע אף לפטר את האפיפיור פרנסיס עצמו.

 

- (רויטרס)
דאג לטייח? האפיפיור פרנסיס(רויטרס)

 

 

האכזבה בקרב הקתולים גדולה. יש מי שהעלו את הטענה כי הסיבה לריבוי ההתעללויות המיניות בכנסיה נובע מחברותם "האסורה" של גברים הומוסקסואליים בכמורה. אלו טוענים שפרנסיס חייב לעזוב על מנת שהכנסייה תטוהר. הוא, לדעתם, מתירני מדי עם קבוצות כאלו. יש גם את אלו שמאשימים את ההתנזרות ככזו שמעוררת אקטים כאלה.

 

המכתב שכתב ויגאנו בכיר בכנסיה, שבו נטען כי פרנסיס ידע והסתיר את הפרשיות הללו בכנסיות שונות בארה”ב, מדאיג רבים. בעיקר אחרי שצויין כי ידע על חקירה אודות התעללות מינית בילדים בפנסילבניה בה מעורבים יותר מ-300 כמרים לאורך 70 שנה.

 

בסוף השבוע נשמעו קריאות מפתיעות בכנסיות שונות בארה"ב לפיטורים של כמה מהקרדינלים והארכיבישופים המוכרים והחזקים. רבים גם החלו לספר את סיפורם, על התעללויות שחוו ועל הנסיון שלהם לספר את הדבר לראשי הכנסיה שלא עשו דבר. "רבים מאתנו לא סומכים על הבישופים שיחקרו את הנושא בעצמם"אמר אחד מהם. "נראה שהרבה אנשים, באופן אירוני, מברכים על התערבות הרשויות החילוניות, רשויות המדינה, שינהלו חקירה רצינית”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים