שתף קטע נבחר

יש דין ויש דיין

הקונסול בניו יורק ביקר במהלך החג במספר בתי כנסה בעיר ופגש קהילה יהודית ששטחה בפניו טענות רבות. דיין: “יש המון פערים, אבל שיח הוא הדרך לפתור ולאחות ולשמור על קשר ייחודי זה”

חגיגות ראש השנה הובילו השבוע לשיח מרתק בין הזרמים השונים. הקונסול דני דיין ביקר במהלך החג בבתי הכנסת המגוונים, ביניהם פארק אבניו, קהילת ישורון ובית הכנסת הרפורמי עימנו אל, אחד מבתי הכנסת הגדולים בעולם. דיין ראה במעמד החגיגי הזדמנות לשיח כנה ופתוח בין כל הזרמים.

 

רק בשבוע שעבר פרסמנו מאמר מיוחד של הקונסול של ישראל בניו יורק ובו הוא מדגיש את חשיבות השיח בינינו לבין יהודי ארה"ב: "לא ניתן שלא להתייחס לקהילה היהודית כשעוסקים בהתחממות היחסים בין ישראל לארה"ב", טען. "קהילה חזקה ומשפיעה שפועלת בצורה לא מתפשרת לקידום טובתה של מדינת ישראל. לאחר שנתיים בתפקידאני עדיין מתרגש לראות בכל בית כנסת, בכל אירוע ובכל מפגש עם יהודים את דגל ישראל, זאת בעצם ההוכחה להזדהות העמוקה והאמתית שיש לקהילה היהודית עם ישראל. במצב המקוטב והפוליטי בארה"ב, לשמור על ישראל כנושא דו מפלגתי שחשוב לכולם, זה אתגר – וללא התמיכה של הקהילה היהודית הדרך הייתה מאתגרת הרבה יותר. למרות המחלוקות הפוליטיות מתבלטת התמיכה בישראל, תמיכה שמובילה את ישראל למעמד על – מפלגתי, קונצנזוס שעומד מבעד למחלוקות פוליטיות”.

 

f ()

 

 

כשהוא מחזיק בדעה מוצקה זו, ראה את השיחה הלא קלה שחיכתה לו בבית עמנו-אל, כחיונית ומשמעותית. זה התחיל בתפילת ראש השנה של בית הכנסת, במסגרתה מנה הרב את הפערים בין השקפת הקהילה למדינת ישראל וממשלת ישראל בתחומים מגוונים, ביניהם הקהילה הגאה, מעצר העיתונאי פיטר ביינרט בנתב”ג, מעצר הרב קונסרבטיבי שהובא לחקירה רק משום שערך חופות רפורמיות ועניינים בוערים נוספים.

 

מאות יהודים אמריקאים רפורמים הגיעו לתפילה המרכזית, ושם הם פתחו בשיח עם הקונסול הכללי שדיבר על חשיבות העמידה שלהם לצד ישראל, תוך שמירה על העקרונות שמשרתים את האינטרס ישראלי. חברי הקהילה העלו מספר נושאים ביניהם, חוק הפונדקאות, היחסים עם ממשל טראמפ אותם הם מזהים כפרובלמטים עבור ישראל, הסכסוך הערבי-ישראלי וכו'. "גם בראש השנה"טענו, "אנחנו לא יכולים להתעלם ממדיניות ישראל והאירועים האחרונים". עוד תהו באוזני הקונסול אודות היחס לזרמים השונים בישראל ובנוגע לחוק הלאום. "למה אזרח ישראלי שהוא לא יהודי לא יכול לחיות בשוויון זכויות בישראל?"

 

"זו השנה השלישית שאני בוחר לעשות את בוקר החג בבית הכנסת עמנו-אל, אחד מבתי הכנסת הגדולים והמשפיעים בניו יורק", טען הקונסול הכללי של ישראל בניו יורק. "חשיבות השיח והקשר עם הקהילה היהודית האמריקאית בכלל והקהילה הרפורמית בפרט הוא עצום – מדובר בקהילה מגוונות ומערובת בעלת השפעה גדולה. יש המון פערים", הוא מודה, "אבל אני מאמין שהשיח באירועים כאלו הוא הדרך לפתור ולאחות. עבורם אני לא רק הקונסול הכללי של ישראל בניו יורק, אני גם שגריר יהדות ארה"ב בישראל. הקונסוליה הכללית בניו יורק תמשיך להשקיע מאמצים רבים בשימור קשר ייחודי זה”.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קונסול ישראל בניו יורק, דני דיין
מומלצים