שתף קטע נבחר

מראה מעל הגשר

תיאטרון ‘גשר’, מהמיוחדים במוסדות התרבות בישראל, מגיע לסיבוב הופעות חגיגי בצפון אמריקה, ומביא איתו יצירת מקורית מרתקת

בשבוע הבא יגיעו אלינו 40 שחקנים ויוצרי תיאטרון, לסיבוב הופעות חגיגי עם ההצגות "הדיבוק"ו"במנהרה". ההצגות הישראליות המצליחות של תיאטרון 'גשר' יעלו ב-3 תיאטראות שונים, 2 פסטיבלי תיאטרון, בארה"ב וקנדה.

 

בראיון מיוחד מתארת לנו מנכ"לית ‘גשר’ לנה קריינדלין את המסע הקרוב:"הנסיעה לצפון אמריקה היא אירוע חשוב, ציון דרך מרגש לתיאטרון גשר בפרט ולתרבות הישראלית בכלל. בנסיעתנו האחרונה לניו-יורק, החמישית במספר", היא מזכירה, "התרגשתי והתגאיתי מאוד לפגוש קהל ישראלי שמגיע מרחבי החוף המזרחי, רק כדי לצפות בתיאטרון ישראלי. מדובר בסיבוב הופעות מיוחדת לרגל 70 שנה למדינת ישראל, ואנחנו גאים לטוס לארה"ב ולקנדה, כמי שמייצגים את התיאטרון הישראלי על הבמה מדי ערב בארץ ובעולם”.

 

יחד עם קריינדלין יגיע מייסד תיאטרו גשר והמנהל האמנותי יבגני אריה, מחזאי הבית והדרמטורג רועי חן, ומיטב שחקני תיאטרון גשר: ישראל (סשה) דמידוב, אפרת בן-צור, מיקי לאון, דורון תבורי, הנרי דוד, אלון פרידמן, עידו מוסרי, פיראס נסאר, גלעד קלטר, נטע שפיגלמן, נועה הר-ציון, רות רסיוק, אורי יניב, ועוד.

את המסע יחלו ב-2 באוקטובר בטורונטו כשיציגו את ההצגה “הדיבוק"בעברית עם תרגום לאנגלית ורוסית. "הדיבוק", בבימויו של יבגני אריה, היא אחת הקלאסיקות החשובות של המחזאות היהודית, אשר מוצגת כאן בעיבוד חדש של מחזאי התיאטרון רועי חן, אשר משמר מצד אחד את רוח המחזה המקורי ומצד שני מקנה לו פרשנות מחודשת.

 

- ()
מתוך "הדיבוק". תיאטרון גשר

 

"את ההצגה נעלה בטורונטו וניו יורק. לקחנו קלאסיקה שממנה החל התיאטרון הישראלי לפני 100 שנה ואנחנו מעבדים אותה באופן שונה לחלוטין מהמקור. הדיבוק, שלא הופיע במחזה הקודם, מופיע כאן לאורך כל ההצגה, בכיכובו של סשה דמידוב. לאה, אותה משחקת אפרת בן-צור, הכלה בהצגה מוצגת בנפח גבוה ומורכב יותר ויחסיה עם אביה, כאישה מתבגרת ורווקה מנותחים על הקו שבין המסורת היהודית והתרבות העכשווית”. בגרסה החדשה מוצג סיפור אהבתם הטרגית של חנן ולאה כמעין רומיאו ויוליה יהודיים ולהגדרת המנכל"ית, המיסטיקה מתעמתת עם הפסיכולוגיה.

 

רק בחודש יוני האחרון התארח תיאטרון גשר בפסטיבל אמנויות הבמה "סיביו"שברומניה, עם ההצגה "יאקיש ופופצ'ה". ולראשונה, יוצא למסע הופעות עם שתי ההצגות המצליחות ביותר שלו. "הזמינו אותנו ל- "Cherry Orchard Festival" בניו , והשמועה על השתתפותנו הובילה להזמנות גם מטורונטו ו- The Pittsburgh International Festival"שנוהג לארח הצגות שמגיעות לראשונה לארה”ב”.

 

- ()
סשה דמידוב. תיאטרון גשר

 

ההצגה "המנהרה"של התיאטרון מעוררת עניין רב. "עיבוד ישראלי מיוחד שמציג את סיפורם של שני חיילים ואיש חמאס כלואים יחד במנהרה. זו סאטירה פוליטית, עם אנשים שבוכים, צוחקים ומה שמיוחד זה שהקהל הוא שבוחר את סופה. הקהל צריך להצביע בטרם תחילת ההצגה ולהכריע האם יש פתרון לסכסוך בישראלי פלסטיני. כך נקבעת הסצינה הסוגרת. מאוד מעניין איך יבחר הקהל בארה”ב".

 

"במנהרה" עובדה על ידי רועי חן, ונכתבה בהשראת הסרט "שטח הפקר". היא תוארה בידי המבקרים כ'קו החזית של התיאטרון הפוליטי בארץ'. לראשונה תציג בפני קהל אמריקאי, את סיפור המפגש בין חיילי צה"ל ולוחמי חמאס שנתקעים יחד במנהרת טרור בגבול עזה-ישראל.

 

בארץ ההצגה עוררה דיונים רבים. משמאל טוענים שאיננה מציגה את המציאות כהלכה, מימין טוענים שההצגה לקחה צד והוא הכי שמאלה שאפשר. "עשינו כמעט 200 הצגות בכל מקום בארץ והתגובות לא פוסקות”, היא מעדכנת, ”כולם פותרים בעיות בזמן שאנשים שם מתחת לאדמה. זו סאטירה מוחלטת".

 

- ()
במנהרה. תיאטרון גשר

 

"כולנו מסוקרנים לראות את האופן שבו 'במנהרה' תתקבל בחו"ל", אומר המחזאי רועי חן. "מדובר בהפקה שנוגעת בנושא רגיש ביותר על סדר היום הלאומי והאישי, ועוסקת בסכסוך הישראלי-פלסטיני תוך בקשה לאתגר דעות מקובעות. אין ספק שהמפגש בין הסאטירה הפוליטית הזו לבין הקהל האמריקאי יהיה מרתק”.

 

ב-2 באוקטובר יערכו נציגי התיאטרון מפגש מיוחד, פתוח לכולם, ובו יענו על שאלות ויקרינו סרט מיוחד של היוצר רם לוי, שמציג את העבודה הייחודית של התיאטרון מאחורי הקלעים.

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
עברית. אנגלית. רוסית. תיאטרון גשר
מומלצים