שתף קטע נבחר

עבירות המס של טראמפ

בעוד שבוע עמוס דרמות התפרסם תחקיר חסר תקדים, על פיו, הנשיא טראמפ איננו בליונר בזכות עצמו. למעשה, הניו יורק טיימס מדווח כי שילשל לכיסו לא פחות מ-413 מיליון דולר מהונו של אביו. איך? זה מפתיע אפילו יותר

דונלד טראמפ פרסם רב מכר תחת השם 'אמנות העסקה'. הוא גם התגאה בקאמבק העסקי שעשה, ובעבודה שקיבל רק 'מיליון' דולר מאביו כדי לפתוח עסק. הוא גם הגדיל וטען שאת הסכום החזיר לאביו עם ריבית. זו הסיבה שגם הרבה לטעון כי את הצלחתו השיג בשתי ידיו וללא עזרה מאביו, טייקון הנדל”ן הניו יורקי. אבל השבוע גם הצהרות אלו עומדות בסימן שאלה גדול, אחרי שרשויות המס של מדינת ניו יורק הצהירו כי יפתחו בחקירה לבדיקת תחקיר הענק שפרסם בערב יום שלישי הניו יורק טיימס.

 

על פי התחקיר לקח הנשיא חלק, ביחד עם אחיו ואביו בהונאת מס מובהקת כשהעבירו מיליוני דולרים מאימפריית הנדל"ן שהקים פרד טראמפ, לחמשת ילדיו מבלי להעביר את המסים הנדרשים.

 

- ()
"רק" מיליון דולר. טראמפ

 

 

חודשים ארוכים עבדו בעיתון, אשר מושמץ לעיתים תכופות על ידי טראמפ, על תחקיר עבה מאין כמוהו, אשר עוסק באחת התעלומות הגדולות סביב הנשיא. שאלות הנוגעות להונו האמיתי ולהחזרי המיסים שלו. כזכור, להבדיל מכל מועמד אחר לנשיאות ארה”ב, רק טראמפ סירב בתוקף להציג את החזרי המס שלו.

על פי הניו יורק טיימס, דונלד טראמפ שילשל סכום עתק השווה היום ל-413 מיליון דולר.חלק ניכר מהסכום הועבר לילדי טראמפ אחרי שהקימו תאגידי קש להסוואת העברה של מיליוני דולרים מהוריהם. מהתחקיר עולה כי הוריו , פרד ומרי, העבירו לילדים ירושה בשווי למעלה ממיליארד דולר, ובמקום לשלם עליה את הסכום המוערך של 550 מיליון דולר כמס ירושה, המס ששולם בפועל היה 52.2 מיליון דולר בלבד. עוד בדיווח נראה כי טראמפ גם הצהיר הצהרת שווא על שווי נכסי המשפחה, וכך הופחתו תשלומי מס נוספים שנדרש לשלם.

 

 

דובר מטעם רשות מס הכנסה בניו יורק מיהר והודיע כי הטענות ייבחנו בקפידה. עורך דינו הפרטי של טראמפ, צ'ארלס הארדר, דחה את ההאשמות וטען שבכל הקשור במיסוי הנשיא תמיד העביר את ההחלטות לאנשי המקצוע ששכר. "העובדות שעליהן מתבססות ההאשמות בתחקיר אינן מדויקות בלשון המעטה".

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים