שתף קטע נבחר

מה ומי במיאמי

 ארגון קק"ל JNF, אירח השבוע מפגש מיוחד לשליחי הקק"ל, החדשים והוותיקים, של ישראל בפלורידה, כדי להעמיק את הקשר ושיתוף הפעולה בתכניות החינוכיות בשטח, למען ישראל. ד"ר רוני ראב, מנכ"ל JNF בפלורידה, ציין בדברי הפתיחה את החשיבות בהעמקת הקשר והחיבור של הנוער עם ישראל. זהר ולוסקי, שליח החינוך של קק"ל JNF העביר סקירה מקיפה על המנהיגות הציונית מראשיתה. הוא הוסיף והסביר אודות יישומם המעשי של התוכניות והכלים החינוכיים שקק"ל JNF יוצרת לטובת החיבור לישראל, לאורך השנה. במהלך המפגש הוצגו כלים חינוכיים רבים כולל תכניות מקוונות. במפגש השתתפו שליחי פלורידה מהקהילות השונות, מהילל, מהפדרציות, מהמרכזים הקהילתיים, מתנועות הנוער יהודה הצעיר, בני עקיבא הצופים, בנות השירות הלאומי, מורים שליחים ונציגי ה- IAC. קק"ל JNF מתכננת להרחיב את ההיכרות והטמעת התכניות, ומתכוונת לקיים השתלמויות לכל אנשי החינוך המלמדים על ישראל, לקראת ט"ו בשבט ב-19 בדצמבר, ולקראת יום העצמאות ב-28 במרץ.

 

- ()
ראשי ה-JFN עם שליחי קק"ל במפגשם במיאמי

 

 

כמידי שנה גם השנה תקיים הפדרציה היהודית במיאמי רבתי, אירוע נשים, שהפעם יוקדם ויחל מהשעה 10 בבוקר. המרצה האורחת הינה רנדי צוקרברג, יזמת, משקיעה, סופרת, ואשת טכנולוגיה. היא גם יסדה את חברת "צוקרברג מדיה", יש לה שתי תוכניות רדיו בנושאי עסקים והיא חובבת תיאטרון מושבעת. האירוע יערך ב-14 בנובמבר במלון הילטון דאון טאון. הולכת ומתארגנת קבוצת נשים ישראליות שתצטרף לאירוע. לפרטים -786-866-8441

 

הזמרת מירי מסיקה, הגיעה למיאמי במסגרת סיבוב הופעות אותו ערכה לה האמרגנית שני לאובר. מיאמי הייתה התחנה האחרונה בסבב הופעות מוצלח במיוחד. מירי מסיקה הוכיחה לקהל הרחב מדוע היא זכתה לכינוי "דיווה". בביטחון רב עמדה על הבמה, יחד עם חמשת הנגנים המוכשרים, שלה הרבתה לפלרטט עם הקהל שהחזיר לה חיבה. היא שרה ממבחר הרפרטואר העשיר שלה שכלל שירים מאלבומה החדש ולהיטים מכל האלבומים- מלך, באה אליכם לשם, אף אחת, עכשיו אתה חוזר בחזרה, ממי, תשים תשים, אלוהי הדברים הקטנים, חייאתי, וזוהרה שהרטיט את הלבבות.

בין המעריצים הרבים שצבאו על דלתה של הזמרת מירי מסיקה, בחדר ההלבשה, לאחר ההופעה, בלט גם הזמר רותם כהן, שטרח לפרגן והרעיף שבחים על הופעתה. רותם הגיע עם אחותו, האמרגנית שלו, קרני כהן והוריו. הם ניצלו את שהותם הקצרה כאן לסדרת פגישות מקצועיות.

 

- ()
מירי מסיקה והאמרגנית שני לאובר

 

 סניף פלורידה של ארגון "ידידי צה"ל" בראשותה של עו"ד דינה בן-ארי, ידוע בקשריו הענפים עם הקהילה היהודית והישראלית. כדי לשמר את הקשר ההדוק עורך הסניף, אירועים שונים במהלך השנה. השבוע התקיים ב"אוונטורה טורנברי" ערב מיוחד, בחסות המנהיגות צעירה של הארגון. במהלכו הופיע המנטליסט, הקוסם, אמן הטלפתיה אלן שמו, שהופיע שעה ארוכה שהדהים את הקהל המשתאה בסדרת פעלולים. אלן שמו, היה בעברו הקוסם הראשון של צה"ל, ומאז הוא זוכר חסד נעורים לחיילים ולצבא. הוא מרבה להופיע בהתנדבות במסגרת "ארגון ידידי צה"ל". היה מחמם את הלב לראות את השילוב של הגילאים השונים, חיילים, בוגרים וקשישים. מנחות הערב דנה ימין-שרגר וג'ניפר נעים, גייסו את בני הנוער שהתנדבו באיסוף התרומות. כל האורחים גמרו את ההלל על ההופעה המהממת והארגון המוצלח.

 

- ()
האנשים מאחורי ערב מוצלח לטובת חיילי צה"ל

 

 

יפה רזניק, מפעילות "חוג ידידי האוניברסיטה בפלורידה", אירגנה מפגש מיוחד שהתקיים ביום חמישי, בביתו של מיילס קריגר. הקונסול אלי גיל, פתח את האירוע ובירך את הנוכחים. באירוע בו השתתפו עשרות רבות של מוקירי האוניברסיטה, היתה שירלי לוקין, אורחת הכבוד של הערב. שירלי התגוררה בפלורידה ובגיל תשע, עלתה עם הוריה לישראל. במהלך שירותה הצבאי, היא שירתה ביחידת דובר צה״ל כנציגת צה״ל לעיתונות הזרה. שירלי סטודנטית שנה ראשונה באוניברסיטה העברית ואת מילגת הלימודים שלה היא קיבלה מארגון ידידי אוניברסיטה העברית.

הארגון יקיים ארוחת גאלה שנתית של חוג ידידי "האוניברסיטה העברית", ב-20 בינואר 2019 במלון "Four Season Resort" שבווסט פאלם ביץ'. במפגש ישתתפו חוקרים ואקדמאים מובילים, מהאוניברסיטה העברית בירושלים, מתחום הבריאות, החקלאות ,מדעי הרוח והסביבה, בכנס היומי יחשפו החידושים הישראלים המעצבים את עולם המחר.

 

- ()
משמאל: אלי גיל, יפה רזניק, ד"ר מיילס קריגר ושירלי לוקין

 

 במוצאי שבת הגיעו חובבי המוזיקה של הזמר האגדי ליאונרד כהן, למלון טראמפ. למעלה מ-250 איש נהנו משילוב מנצח של ארוחה עשירה מבית היוצר של מסעדת "אצל איציק" ומהופעה של "הקוורטט", המוכרת בקרב שוחרי התרבות במיאמי. חברי הקוורטט בהרכב מוזיקאלי עם הזמרים ענת כוגן ועומר שיש, מיקי רהב - מפיק בפועל (נגן - קרן יער) כשעל הפסנתר, איילת כוגן (מנצחת, מעבדת ומנהלת מוזיקאלית), כולם יחדיו הטיבו בנגינתם ובשירה מהרפרטואר העשיר של כהן, שככלל עיבודים מיוחדים. במופע שולבו סיפורים ואנקדוטות הקשורים בחייו עשירי החוויות ויצירתו, של ליאונרד כהן. ללהקת "הקוורטט", התלוותה רחל טרי, שהייתה חברתו הישראלית של הזמר ליאונרד כהן, למעלה מארבעה עשורים. טרי שילבה אנקדוטות בין השירים כאשר חלקה חוויות, מהחיים המשותפים, מאז היכרותם בהיותה בת 22 עד יומו האחרון. בתום המופע הודה המפיק מיקי רהב, לאורחים ולמארחים ולאמרגנית ליאת ברקו, שסייעה לו בהפקת האירוע. הקהל הרב נהנה יצא נשכר מערב מזין תרבותית וקולינארית.

 

- ()
חברי להקת הקוורטט עם רחלי טרי

 

המרכז לתיעוד וחינוך השואה, הממוקם בדניה ביץ' עורך טקס לפתיחת תערוכת 'מבצע פינאלה' את הטקס ינחה השדרן הוותיק מייקל פוטני. הפתיחה תיערך ביום ראשון ה- 21 באוקטובר בין השעות 2:30 עד 16:30 בנוכחותו של אבנר (אבי) אברהם, אוצר התערוכה. אבנר אברהם, איש המוסד לשעבר, מוכר כמומחה עולמי למבצעי מוסד. גולת הכותרת בפעילותו הוא 'מבצע פינאלה' - סיפור לכידתו של הפושע הנאצי אדולף אייכמן, והעמדתו לדין בישראל, בראשית שנות ה-60. במהלך שמונה השנים האחרונות, יצר אבנר, תערוכה גדולה ומורכבת, הכוללת חפצים מקוריים מהמבצע, סרטים, הדמייה של בית המשפט ועוד. התערוכה משתרעת על 500 מר' ונודדת ברחבי ארצות הברית. התערוכה תוצג עד סוף חודש מרץ ומתקבלות הזמנות לביקור של קבוצות. הכניסה לתערוכה לניצולי השואה ולוחמי החירות חינם.

יש להזמין כרטיסים באתר או להתקשר לארין: 954929-5690 שלוחה 304 או באימייל: education@hdecm.org.

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים