שתף קטע נבחר

עושים פורים שמח למי שעצוב

אל תזרקו את התחפושות המושקעות מהאלווין, העבירו אותן לארגון ’הלב של דפנה‘, מחסן תחפושות ענקי שהקים יוגב עטון לאחר שאמו האהובה מתה ממש בפורים

התחפשתם בהאלווין? רבים מאיתנו נסחפו באהבה לחג הססגוני, ואם כבר יש מסיבה, תהלוכה או אולי ילדים שידפקו בדלת ויצפו לתפאורה לצד הסוכריה, למה לא להתחפש? האלווין עבר, אבל כל התחפושות נשארו. אם חשבתם מה לעשות איתן, אל תמהרו לדחוק אותן למעמקי הארון, כי מה שעבורכם הוא אופנת האתמול, עבור רבים אחרים יכול להיות מתנה של ממש.

 

יוגב עטון הגיע לכאן לפני שנה. מאז, הוא עומל על פרויקט חייו, איסוף תחפושות למען ילדים ומבוגרים ישראלים לכבוד פורים. אם תעבירו אליו את התחפושות המשומשות שלכם, הוא ידאג שבפורים הקרוב כל מי שאין לו תחפושת בישראל יוכל להשאיל אותה, ללא תשלום ולחגוג עד-לא-ידע.

עטון,35, הגיע לניו יורק בעקבות הרילוקיישן של בעלו. בארץ עבד בתחום העיצוב והפרסום אבל כאן הוא מתמקד באהבה הגדולה שלו עיצוב פנים. "הגעתי לכאן", הוא מספר, "והחלטתי להגשים חלומות גדולים".

 

בשנתיים האחרונות החלום הגדול ביותר שלו הפך להיות מחסן התחפושות הענק של פורים, או בשמו המדויק-הלב של דפנה.

דפנה עטון, הייתה אמא שלו. כשהוא מדבר עליה, קשה שלא להתרגש. "אמא שלי הייתה אישה מדהימה", הוא מסביר. "גרנו במושב ברמת הגולן והיא תמיד דאגה לסייע למשפחות נזקקות וילדים בכל האיזור". יוגב מתאר קשר קרוב ואוהב. ”אמא שלי הייתה הלב של הבית. היא נולדה בפורים ובכל שנה התעקשה לתפור לנו את התחפושות בעצמה. כולנו היינו מתחפשים וזה גם היה אחד הדברים שחיברו בינינו. גם בגילי המתקדם הגעתי להתחפש איתה בכל שנה“.

 

- ()
יוגב והתחפושות.

- ()
בחג האהוב עליה מצאה את מותה. דפנה ויוגב חוגגים את פורים

 

בפורים, בדיוק לפני שנתיים, החליטו יוגב ואחיו להכין לאמא מסיבה חגיגית ליום הולדתה השישים עם הפתעה פורימית משמחת במיוחד. הבלונים והקונפטי כבר מילאו את המכונית של יוגב והוא, בהתרגשות, היה בדרכו למושב, להכנות אחרונות כשהגיע הטלפון. "אמא לא ידעה שמתוכננת הפתעה והיא ביקשה ללכת לנוח. לא הרגישה טוב כל כך. אבל מאותה שינה היא לא התעוררה יותר". כך, בדיוק ביום ההולדת שלה, בחג האהוב עליה, מצאה דפנה את מותה.

 

"היינו בהלם. הכאב בלתי נתפס", מתאר יוגב. "בזמן שכולם חגגו את פורים, אנחנו קיימנו את הלוויה שלה. בשבעהחשבתי עליה בלי הפסקה. חשבתי על כל הטוב שהיא העניקה לכולם, על עבודות ההתנדבות שלה למשפחות נזקקות וחשבתי איך אני יכול לשמר את הדרך שלה, את הנתינה באופן שייצג את מי שהא הייתה עבורי ועבורנו. פורים, התחפושות, ההכנות, היו הכיף הגדול שלה. זה היה הכיף שלה ושלי וזה היה התחביב הגדול המשותף שלנו. פתאום פורים הפך למשהו מאוד עצוב ואני תהיתי איך אני יכול להפוך את זה למשהו טוב עבור אנשים אחרים. ביום האחרון של השבעה הקמתי את 'הלב של דפנה', שיהיה מחסן תחפושות ענק".

יוגב מתעקש לא לכנות את המחסן כגמ"ח או לא להציע את השירות למי שידו אינה משגת. מבחינתו- זה פתוח לכולם. "החלטתי לכנות את זה פרויקט פופ אפ. לפני פורים, וכל מי שרוצה, מי שיש לו, מי שאין לו, יכול לבוא, להשאיל תחפושת ולהחזיר אחרי החג“.

 

בשנה שעברה הייתה הפעם הראשונה שבה נפתח מחסן 'הלב של דפנה'. "פורים בשנה שעברה נערך בול ביום השנה לפטירתה והיו לנו הרבה בני משפחה ומתנדבים. ביקרו במחסן 600 אנשים שהשאילו מאות תחפושות. הייתה הצלחה אדירה.יצאנו בקמפיין בסושיאל מדיה וביקשנו מכל מי שיכול לספק לנו תחפושת ליצור קשר ודאגנו לאסוף את זה. לא העליתי בדעתי שזה יגיע למימדים כאלו. לעמוד ולראות ילדים וגם מבוגרים שאיבדו לפעמים את השמחה של החג וקורנים כשרואים את התחפושות האלו שיכולות להיות שלהם“.

 

בשנה הזו, בפורים הקרוב, שוב ייפתח בישראל הפרויקט הגדול של 'הלב של דפנה' ועטון מאמין שהתחפושות שנשארו לנו מהאלווין יכולות לעשות הבדל גדול. "אנחנו שולחים תחפושות מכאן ועכשיו זה זמן נהדר. אחרי האלווין ממש נשמח שיעבירו אלינו מכאן את התחפושות ואנחנו נדאג להעביר אותן לישראל“.

 

לאיסוף פנו לעמוד הפייסבוק של "הלב של דפנה" לתיאום איסוף או משלוח.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
החלטתי להגשים חלומות גדולים. עטון
מומלצים