שתף קטע נבחר

חברה שהפיצה Adware נקנסה ב-3 מיליון דולר

אחת הצרות הנפוצות והמעצבות היום בשימוש במחשב האישי - היא התקנה של תוכנות ריגול ופרסומות ללא ידיעתנו. אפילו אם הן לא באמת מזיקות למחשב – רק התקנתן בלי האישור שלנו יכולה לעצבן מאוד. לא רק זאת, אלא שלעיתים התוכנות הללו מקפיצות לנו פרסומות מעצבנות (adware).

 

לא רק הגולשים מתעצבנים מהותפעה, אלא גם ממשלת ארה"ב, שאולי כצעד לקראת פתרון הבעיה השיגה ביום ו' הסכם פשרה עם חברת הפרסום Zango. החברה תשלם קנס של שלושה מיליון דולרים, לאחר שהואשמה בכך שתוכנות הפרסום שלהן (adware), הותקנו על גבי מיליוני מחשבים, מבלי שקיבלו אישור לכך מבעלי המחשבים, כך מדווחת רויטרס.

 

כחלק מהפשרה, החברה התחייבה לאפשר למשתמשים להסיר את תוכנות הפרסום (adware) שהותקנו כבר, ולמנוע אפשרות להורדה של התוכנות הללו בלי אישור המשתמש.

 

תוכנות ותכנים בחינם

התוכנות של חברת Zango הופצו בצירוף להצעות לתוכנות ולתכנים בחינם של חברות אחרות, כמו שומרי מסך, תוכנות שיתוף קבצים ומשחקים. במקרים אחרים, Zango ניצלה פרצות אבטחה בדפדפנים כדי להתקין את תוכנות הפרסום שלהם.

 

Zango הודתה רק בחלק קטן מהאשמות נגדה והתנצלה בפני "לקוחותיה".

 

הוטבר הישראלית

חברת Zango הוקמה בעקבות מיזוג בין חברת 180solutions וחברת הוטבר ביוני השנה. הוטבר, שהוקמה באוגוסט 99' בישראל על ידי אורן דוברונסקי וגבי קרני, מפתחת תוספי תוכנה (סקינים) "המוסיפים חיים" ומשווים מראה אישי יותר לשולחן העבודה, להודעות דואר אלקטרוני ולדפדפן באמצעות איורים ואנימציה.

 

על פי חברות האנטי וירוס המובילות, תוספי התוכנה האלה הם הם Adware, רכיבי פרסום הניתנים להורדה חינם, והמחיר שמתבקשים המשתמשים לשלם עבורם הוא הסכמתם לאפשר להוטבר לאסוף מידע לגבי הרגלי השימוש שלהם ולהעביר אותם לחברה למטרות פרסום.

 

הוטבר וסימנטק

חברת האבטחה סימנטק פנתה לבית המשפט בארה"ב ביוני, 2005, וביקשה לפרסם פסק דין הצהרתי, המאשר לה להציג את התוספים של הוטבר כתוכנת "Adware" בתוכנות האבטחה שהיא מפיצה.

 

בפברואר נודע, כי שתי החברות הגיעו להסדר, לפיו הוטבר משלימה עם כך שסימנטק תמשיך לזהות את תוכנות החברה כ-Adware בסיכון נמוך. על אף שתוכנות האבטחה של סימנטק כמו Norton Internet Security ימשיכו לזהות את התוספים של הוטבר כ-Adware, בהוטבר העדיפו להתייחס להסדר כאל הישג.

 

פרטים נוספים על הוטבר ניתן לקרוא כאן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים