שתף קטע נבחר

הרב אבינר: קצב זכאי

רב היישוב בית אל, הנחשב לאחד מבכירי הרבנים בציונות-הדתית, סיפר כי נחשף בעבר לכל החומרים בתיק והופתע מהחלטת השופטים: "לא מבין כלל את השיקולים שלהם. גם בית המשפט יכול לטעות"

הרב שלמה אבינר, מבכירי הרבנים בציונות הדתית, טוען כי הנשיא לשעבר משה קצב זכאי, וכי בית המשפט המחוזי לא היה אמור להרשיע אותו הבוקר (יום ה') בעבירות המין שפורטו בכתב האישום. הרב סיפר כי נחשף בעבר לכל החומרים בתיק נגד קצב, ומסקנתו הייתה כי האיש חף מפשע. דבריו פורסמו לראשונה באתר "כיפה".

 

 

הרכב השופטים, בראשותו של השופט ג'ורג' קרא, מוטט בזו אחר זו את טענותיו של קצב וקבע, בין היתר, כי עדותו הייתה "זרועה בשקרים, קטנים או גדולים" וכי האליבי שלו הופרך. השופטים הוסיפו כי העדים שהביא התגלו כ"משענת קנה רצוץ" אשר עדותם הייתה "מוזמנת ומתואמת".

 

ואולם בשיחה עם ynet, אמר הרב אבינר: "חשבתי שיזכו אותו, והופתעתי. אני לא מבין את הכרעת הדין. לא מבין כלל את השיקולים שלהם. ראיתי את החומר, כולם יכולים לראות אותו". על השופטים אמר: "לפעמים אפשר לטעות. כל אחד יכול לטעות. אני יכול, אתה יכול, גם בית המשפט יכול".

 

הרב, שמשמש כרב היישוב בית אל וכראש ישיבת "עטרת כהנים" בירושלים, הדגיש כי הוא אינו מקל ראש בעבירות

שיוחסו לקצב - שני מעשי אונס, הטרדה מינית, שני מקרים של מעשה מגונה ושיבוש הליכי משפט. "ודאי שהוא מואשם בדברים חמורים מאוד", אמר, "השאלה היא אם יש לכך הוכחות מוצקות".

 

כלפי הרב אבינר עצמו נטען בעבר כי הטריד מינית שתי נשים, ובאחרונה קבע בית הדין הרבני הגדול כי מדובר היה בעלילת שווא. בחודש שעבר טען הרב כי רומן זדורוב לא רצח את הילדה תאיר ראדה, זאת לאחר הרשעתו. באיגרת חיזוק שהעביר לו כתב כי הזדעזע מהכרעת הדין והבטיח לפעול למענו. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אבינר. לא מבין
צילום: דודי ועקנין
קצב. הורשע
צילום: AP
מומלצים