שתף קטע נבחר

איך להיות גיק

מה ללבוש, מה לאכול, במה לצפות ואיך לעשות שינויים קטנים באורח החיים כדי לגרום לעצמו להרגיש גיקים מגניבים. או גיקים לא מגניבים. ספוילר: זה לא מספיק שיש לכם סמארטפון

החנון החדש והמגניב לא יושב, דחוי חברתית ומשעמם, מאחורי הברזיות בבית הספר. האינטרנט (מהחנוניים בפיתוחים) והקולנוע האמריקני בן זמננו (שנכתב, מבויים ומשוחק על ידי חנונים) - כמו גם תרבות הצריכה - הפכו את החנון למלך של כל מה שהוא עדכני וחדש. מעתה אל תאמר חנון, אמור גיק. גם אתם רוצים להיות מגניבים ומקובלים - אבל אתם לא מספיק חנונים? המדריך הצנוע שלפניכם יוכל לעזור לכם להשתלב בתרבות המודרנית הזו. 

 

איפה אתם באינטרנט

רשתות חברתיות. לפי נתונים שפייסבוק מספקת לפרסומאים, יש בה 3.5 מיליון ישראלים. זה אומר כולם. כולל השכנים שלכם, החברים שלכם, ההורים שלכם, והאיש הזה שיושב לידכם באוטובוס. הוא מעדכן סטטוס עכשיו. הרשתות הקטנות יותר הן טוויטר  וטאמבלר (פשרה בין טוויטר לבין בלוג), שכמובן אם יתרגמו לעברית, שוד ושבר, כל הערסים יבואו.

 

דע את המם. חתול הניאן, צ'אק טסטה, יו דואג, לולקאט, ריקרול, קליפ מילולי, פלאנקינג, איפה בחורות אוהבות את זה ובאיזה צבע, קומיקסד ועוד כל מיני מונחים שעוברים בין גיקים ומאוד מצחיקים אותם הם ממים אינטרטניים - תופעות תרבותיות שצומחות מתוך פרסומים של גולשים: לפעמים מוביל אליהם קליפ מטופש באינטרנט, לפעמים בדיחה שיוצאת משליטה, ולפעמים הפקה מאורגנת שמיועדת להרוויח כסף ולמכור משהו. אפשר להישאר מעודכנים עם אתר "דע את המם". רק חשוב להקשיב באמת לממים בפייסבוק, בטוויטר ובבלוגים - כי שם הממים חיים, ולהגיב בזמן אמת. אין מביך מלהתפס מפרסמים את המם של שבוע שעבר.

 

 

 

אופנה והנעלה

תרדלס. ובכן, אתם רואים את החולצות של תרדלס בכל מקום. הן מגניבות, הן מתחכמות, ואחת לכמה חודשים יש סייל שלהם שמאפשר לקנות חולצות באיכות לא רעה בכלל ב-9.99 דולר, ולגרום לחברים שלכם לבהות בכם לכמה שניות, להנהן, לצחקק קלות או רק להגיד "לול" (LOL - ראשי תיבות של לצחוק בקול רם) בלי לצחוק באמת.

 

לא תמיד הם יבינו את הבדיחה או השנינה על החולצה, אבל חייבים להעמיד פנים שמבינים. אחרת - איזה מין גיק אתה. ואם אתם רוצים להיות סופר גיקים - נסו לעצב חולצה שנונה משלכם, לשלוח לאתר, ולקבל מספיק קולות בהצבעה בשביל שידפיסו אתכם וחנונים ברחבי העולם לא יבינו למה אתם מצחיקים.

 

  

משקפיים עבים. באדי הולי, אדם סוואג' מ"שוברי המיתוסים" (שאיך אתם עדיין לא רואים?) וסת' רוגן. מה משותף להם? הם לא אתם. למה הם לא אתם? כי זה לא אפשרי מבחינה ביולוגית. אבל גם בגלל שיש להם משקפיים עבות מסגרת. אם ראייתכם לקויה, הגיע הזמן להצטרף לטרנד, וללכת לחנות ההיפסטרים הקרובה למקום מגוריכם ולהגיד - כן. אני גיק, יש לי משקפיים, הנה תראו. הדבר הזה עם המסגרת העבה שיושב לי על החוטם.

 

  

תרבות הפנאי

טלוויזיה. כוננים קשיחים של גיקים עולים על גדותיהם בסדרות שמחלוקות בצרה יפה ומסודרת לעונות ופרקים. ערבים שלמים וסופי שבוע עוברים בצפיה בזמן שממלאים בגליון אלקטרוני בגוגל Docs אילו פרקים כבר נצפו ואילו לא. קצרה היריעה מלספר על כל סדרה שמשודרת בטלוויזיה ומגיעה היישר לגיקים, אבל קבלו שתיים בולטות וקצת שונות אחת מהשניה, ותמשיכו בהמלצות בטוויטר. שתיהן משודרות בטלוויזיה בארץ.

 

Big Bang Theory. מחשבים ניידים משופצרים למשחקים, לוחות מחיקים, סדר יום קבוע באמצע הסלון, חוזה לשותפים, בחורה בלתי מושגת שהופכת למושגת, עוד בחורה בלתי מושגת שהופכת למושגת, ובעיקר בחורה בלתי מושגת שמושגת בשנית - תאורית המפץ הגדול, שעונתה החמישית החלה בארצות הברית, מספרת לחנונים שיש להם עדיין תקווה. ומעלית מקולקלת. צרפו את זה לרשימת הצפיה שלכם, בסטרימר. כי זרקתם את הטלוויזיה. כי חנונים אמיתיים זורקים את הטלוויזיה וצופים בתוכניות מהמחשב שלהם בטלפתיה.

 

 

משחקי הכס. רבות נאמר על משחק הכס, הסדרה שמבוססת על סדרות ספרים עבי כרס של ג'ורג' ר"ר מרטין. דרמת פנטזיה תקופתית, או פנטזית תקופה דרמטית. מה שהסדרה בעיקר מספקת למעט סקס, אלימות ואקשן על המסך היא התמוגגות אינסופית בטוויטר - שהגיע הזמן שתפתחו אחד, כדי שתוכלו להתמוגג עם כולם על הסדרה.

  

ממאכלי העדה

לכן אתה שמן. ובכן, גיקים קבורים בביתהם בקרטונים של פיצה ופחיות של משקאות אנרגיה שמחזיקים אותם ערים במשחקי רשת שנמשכים עשרות שעות, או מתרונים של סדרות טלוויזיה שהם זה עתה גילו וצופים בהן ברצף. זה המיתוס, והוא נכון לגיקים מסוימים, אך יש תרבות מזון שלמה שגיקים חיים סביבה - כי מה שגיקים אוהבים לעשות זה בעיקר להעריץ מזון ולהיגנב ממנו.

 

הטאמבלר של "לכן אתה שמן" קורא לכם שמנים, ובו זמנית מציע לכם הצעות קולינריות שלא חשבתם עליהן. כלומר, אולי חשבתם עליהן והמחשבה הייתה "איכס". כך או אחרת, מדובר במזון שכולל הרבה בשר, שומן, גבינות, וסוכר, שאפויים ומטוגנים ומטוגנים. זמן לארוחה אפית ינסה גם ללמד אתכם איך לאכול אוכל שמן והרבה ממנו.

  

 

מדי פעם יתכנסו הגיקים וינסו לשחזר את אחד המזונות המוצעים באתרים, או דבר מזון אחר שתמונתו מסתובבת באינטרנט. אם אין זמן או מזומנים, טוסט נקניק סטנדרטי גם עובד.

 

רטבי בלייר חריפים. שמים פלפל שחור באוכל שלכם? סחוג? טבסקו? חה, יגידו לכם הגיקים, או חחחח (בקטע אירוני ומודע לעצמו שלועג לטוקבקים). הגיקים שלוקים בחירוף נפש הולכים על החריף ממש ששורף כל מה שבדרכו ומגיע עם אזהרות רבות וגולגלות.

 

 (צילום: אסף שגיא) (צילום: אסף שגיא)
(צילום: אסף שגיא)

 

רטבי בלייר, למשל, שנמכרים בין השאר כרכז חריפות, שאפשרך לערבב בתוך רוטב אחר, נמדדים בציונים על מדד סקוביל שנעים בין מאות (חריפות קלילה) למיליונים. הרטבים החריפים מגיעים עם תליונים וחותמי שעווה - בהזמנה מהאינטרנט, כמובן.

 

חגים ומועדים

יום הפאי. ב-14 בחודש מארס, או 3.14 בכיתוב האמריקני. חוגגים את יום הפאי על שם הקבוע המתמטי. הצעה אחת לחגיגה היא לאפות פאי בצורה של האות היוונית פיי.

 

יום המגבת. 25 במאי מצויין שבועיים אחרי מותו של סופר המד"ב הגיק והמגניב דאגלס אדמס. הגיקים נוהגים להסתובב עם מגבת ביום הזה (ולמעשה בכל יום) לפי העצה במדריך הטרמפיסט לגלקסיה - תמיד קח איתך מגבת. עצה שיפה גם למדינה שבה בחודש אוקטובר עדיין קיץ וחם. שישה ימים אחר כך חל 35 במאי, תאריך שקיים במוחו של הסופר אריך קסטנר וכל מי שקרא את ספרו "35 במאי".  

 

 

שבוע הדופלגאנגר. השבוע הראשון של פברואר מוקדש למציאת כפיל שלכם. זה יכול להיות סלב כמו מארק זאקרברג, או ברז כיבוי אש אם הפנים שלכם דומות לו. המשתתפים בשבוע הזה נוהגים להחליף את תמונת הפרופיל שלהם בפייסבוק ובאתרים שונים - מה שעלול להכעיס כי זה מפר את תנאי השימוש - מותר לכם לשים תמונה רק של עצמכם, אבל האתגר למצוא מי דומה לכם, ובעיקר לחברים שלכם מצחיק ומעניין בו זמנית.

  

יום "דבר כפיראט". ב-19 בספטמבר דברו כמו פיראט. באינטרנט ומחוצה לה. אמרו יארר וכיוצא בזאת. למה? כי אתם גיקים. תפסיקו לשאול שאלות. יארר.

 

היה חנון במהלך הכנת הכתבה: יהונתן זילבר

 

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בתמונה: גיק
עיבוד מחשב: index open
מומלצים