שתף קטע נבחר

בכף ידכם: משחקי שנות התשעים

סוניק, אי הקופים, סטריט פייטר ועוד: קלאסיקות נוסטלגיות של שנות התשעים שניתן לשחק בהן באמצעות הסמרטפון או הטאבלט שלכם. חלק ראשון

נמאס לכם מ-Temple Run או לעבור את אותה המצודה ב-Infinity Blade 2 בפעם ה-17? עברו למשחקים שעשו בתקופה שעוד ידעו איך לעשות אותם כמו שצריך - ואני מדבר, כמובן, על שנות התשעים. אספנו לכם פה, ובחלק הבא, את הלהיטים הגדולים שעליהם גדלתם - ואם לא גדלתם עליהם, עדיין כדאי לכם לצרף אותם לאוסף, יש בהם ערכים תזונתיים.

 

עוד ב-games:

 

Sonic CD

הקיפוד הכחול והממהר תמיד של סגה הגיע לאייפון (וגם לאנדרואיד) ומיד הוכתר כמנצח ונבחר לאחד המשחקים הטובים של השנה. סוניק מגיע כדי לחזות בפלא עולם שבו מתנגשים עבר, הווה ועתיד – רק כדי לגלות שהעולם הפלאי כלוא בתוך קליפה מתכתית שיצר ד"ר אגמן. כדי להציל את העולם עליו לצאת למסע בזמן, תוך שהוא צריך להילחם ביצירה החדשה של אויבו הוותיק: סוניק מתכתי. המשחק משחזר במדויק את חוויית המשחק המקורית מ-1993 עם כמה תוספות, כמו Tails כדמות משחק אלטרנטיבית ותנועת ה-Spin Dash המשופרת של Sonic 2. מחיר 4.99 דולר.

 

 

 

Another World

זה כבר עשרים ואחת שנה מאז הוציא אולפן Delphine הצרפתי משחק מופת קטן שנקרא Another World. הייתה לו גרפיקה וקטורית יוצאת דופן, שאפשרה אנימציה חלקה ומלאת הבעה שלא נראתה באותן שנים; אקשן מתוסרט היטב הרבה לפני ש-Half-Life ו-Medal of Honor הכירו את הקונספט הזה לכלל התעשיה; וסיפור קטן אבל שלם שסופר ללא מילים. גם ממרחק שני עשורים אפשר להבין למה המשחק נכנס כמעט לכל היכל תהילה אפשרי.

 

היכנסו לנעליו של לסטר, מדען צעיר ומבריק שכעת צריך להילחם על חייו בממד זר ומוזר אליו הגיע בעקבות ניסוי שהשתבש. מספר הדרכים שבהן תוכלו למות הוא עצום, אבל גם תגלו ידיד אמת בדרך. גרסת האייפון (4.99 דולר) כוללת גם מצב גרפיקה משודרגת וגם את הגרפיקה המקורית למי שרוצה לחוות את 1991 כאילו הייתה אתמול.

 

  • Another World 20th Anniversary Edition לאייפון 

 

 

Sid Meier's Pirates

אם היה אדם אחד בתעשיית המשחקים של שנות התשעים שזכה למעמד של אל-חי, הרי שזהו סיד מאייר. האיש שהמציא את Civilization (נגיע גם אליו) יצר שורה של משחקי סימולציה, אסטרטגיה והרפתקה, ש"פיראטים!" היה אחד המוצלחים שבהם. אז נכון, המשחק יצא במקור לקומודור 64 ב-1987, אבל המשיך להגיע לפלטפורמות חדשות, כמו ה-NES, גם במהלך שנות התשעים.

 

Pirates היה משחק עולם פתוח; לא הראשון, היו לפניו משחקים כמו Elite ו-Seven Cities of Gold - אבל הראשון במוטיב שודדי ים היסטורי, ועם משחקיות עשירה לזמנה שכללה בניה ושדרוג של צי ספינות, קרבות ימיים, סיף, מסחר, פוליטיקה, ציד אוצרות ואפילו נישואין.

 

הגרפיקה של הגרסה הניידת אמנם מודרנית, מבוססת על החידוש שנעשה למשחק ב-2004, אבל המשחקיות בליבה עדיין מבוססת על המקור מסוף שנות השמונים. סאוווי? לבעלי אייפד בלבד. שלא תחשבו שמקפחים אתכם, מסכנים (4.99 דולר).

 

  • Sid Meier's Pirated for iPad 

 

 

Monkey Island 1+2

ואם כבר הזכרנו פיראטים, איך אפשר בלי להזכיר את הפיראט הנורא ביותר ששט בימים? לה-צ'אק, כמובן! מה חשבתם? גאיברש החננה? אם אין לכם מושג על מה אני מדבר, זה יהיה זמן טוב לקום מהכיסא, לחבוט את הראש שלכם בקיר ולחזור. למי שגדל בשנות התשעים, אין מצב שלא יכיר את משחקי ההרפתקאות (קווסטים) המטורפים והגאוניים של "אי הקופים" מבית לוקאסארטס שכתבו רון גילברט וחברים. אם יש מצב, זה הזמן לכפר על חטאיכם לכנסיית הגיימינג, להשלים השכלה בסיסית – ולשחק את אי הקופים על האייפון.

 

למזלם של החוטאים, שני משחקי המופת הראשונים בסדרה יצאו לאייפון בגרסאות דה-לוקס, בעותקים משופצים, עם גרפיקה חדשה ודיבוב מלא. בשניהם, כמו ב-Another World, אפשר לשחק עם הגרפיקה המקורית המקסימה כשלעצמה, או בגרפיקה חדשה ומשודרגת טכנית. אז הרימו מפרשים, כלבים מוכי צפדת שכמותכם! (2.99 דולר).

 

  

 

Street Fighter II/IV

נקנח את החלק הראשון של הכתבה בקלאסיקה יפנית נוספת. מי שרוצה קצת אקשן מכות דו-מימדי יכול אמנם ללכת על Street Fighter IV המודרני, אבל מי שרוצה להיות נאמן עד הסוף למקורות ילך על ה-Street Fighter II Collection, שכולל את משחק המכות שריתק אליו מיליונים באולמות המשחק ב-1991 ועוד כמה מהוריאציות המרובות שיצאו לו - כולל הגרפיקה מאז, הצרצורים המעצבנים, ממשק הארקייד הנוסטלגי והדמויות המוכרות: קייל, הונדה, ריו, בלנקה, זנגיף, קן וצ'ון לי הלוהטת עם רגליה החטובות והבעיטות הארוכות לא פחות!

 

שימו לב שהמשחק לא תומך בכל המכשירים (רק עם גירסה 4.1 ומעלה, ויש דגם מסויים של אייפוד טאץ' שלא נתמך כלל) וכדאי לבדוק לפני ששולפים את כרטיס האשראי. האדוקן!

 

 

 
בחלק הבא של הכתבה מחכים לכם עוד להיטי ענק משנות התשעים שנדחסו בפלאי הטכנולוגיה המודרנית אל כף ידכם. אל תפספסו את המחר או שתחמיצו את העבר, משהו כזה.
 
 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שנות התשעים - עולם אחר
צילום: games.co.il
מומלצים