שתף קטע נבחר

אוזנו של בן 10 הושחתה ע"י אמסטף - ושוחזרה

בניתוח שארך כארבע שעות הצליחו רופאים לשחזר את אוזנו של ילד בן 10 שננשך ע"י אמסטף לפני חמישה חודשים. במהלך הניתוח החדשני נלקח סחוס מצלעותיו של הילד והושתל באוזנו. מצבו טוב והוא צפוי לעבור עוד ניתוחים בעתיד

אוזנו של ילד בן 10 שהותקף על ידי כלב אמסטף ניצלה: רופאים מבית החולים בני ציון הצליחו לשחזר את אוזנו השסועה של הילד בניתוח חדשני, באמצעות סחוס שנלקח מצלעותיו. מצבו של הילד טוב והוא צפוי לעבור ניתוח נוסף בעוד מספר חודשים.

 

המקרה התרחש לפני כחמישה חודשים. הילדים, תושבי הגליל, שיחקו בגינת הבית עם כלב אמסטף השייך לאחד מבני המשפחה. בשלב מסויים החל האמסטף לתקוף את את אחד הילדים ותלש את אוזנו. אימו של הילד, שהייתה בסביבה, נזעקה למקום והחלה להשליך אבנים על הכלב על מנת שישחרר את אחיזתו - ובכך מנעה ממנו להמשיך ולשסע את בנה. הילד הובהל לבית החולים רמב"ם כשהאוזן התלושה נשמרה בשקית.

 

"העור של האוזן מתכווץ והסחוס של האוזן הרך אינו עומד בלחץ ההתכווצות של העור", מסביר ל-ynet ד"ר עמי ברק, רופא בכיר במחלקת לכירורגיה פלסטית בביה"ח "בני ציון". "זו הסיבה שאוזן תלושה לא ניתן במרבית המקרים להשתיל מחדש, ולכן יכולנו רק לבצע שחזור מלא של האוזן".

 

לאחר ההחלמה הראשונית, שארכה כחמישה חודשים, בוצע אתמול ניתוח שחזור האוזן הימנית החדשני, שארך כארבע שעות. ד"ר ברק ועמיתיו הצליחו לשחזר את האוזן באמצעות שימוש בסחוס שנלקח מהצלעות, וממנו נבנתה האוזן. הילד מאושפז עדיין במרכז הרפואי ואמור להשתחרר לביתו בסוף השבוע. הוא צפוי לעבור שיקום שיימשך מספר חודשים, ובעוד כחצי שנה יעבור ניתוח נוסף להמשך שחזור האוזן.





 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ד"ר עמי ברק
אוזנו של הילד לפני הניתוח. לא ניתן היה להשתיל מחדש
צילום: ד"ר עמי ברק
צילום: ד"ר עמי ברק
המנתח, ד"ר עמי ברק
צילום: ד"ר עמי ברק
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים