שתף קטע נבחר
 

סוזוקי V-סטרום 650 - חבר של כולם

הוא לא גדול במיוחד, לא חזק במיוחד, אפילו לא נאה באופן יוצא מהכלל. ובכל זאת, ה-V-סטרום הצנוע יודע איך עושים זאת נכון. בבקשה...

את האח הגדול של ה-DL650 החדש אתם כבר מכירים. לא מזמן בחנו כאן את ה-DL1000 V-Strom וכזכור לכם, את הרעיון - כמו-גם הביצוע - אהבנו מאד. ולמי שאינו זוכר, הקטגוריה אליה שייכים אלה נקראת "ספורט אנדורו". והפירוש אליו מעוניין היצרן שתגיעו הוא "שילוב בין יכולת ספורטיבית, שימושיות עירונית ואפילו יכולת תיור הולמת. גם בשנים ועם מטען. והכל בחבילה ידידותית במיוחד".

 

ואגב, לא רק אנחנו אוהבים את התצורה הזאת. בשווקים רבים, ובעיקר באירופה, נמכרים אופנועים אלו בהצלחה רבה. לא פלא אם כן, שבספטמבר האחרון הצמידה סוזוקי את מנוע ה-SV650 הספורטיבי של לשלדת ה-DL1000 ואת התוצאה מכנה "DL650". למה עשתה זאת? הסטרום הקטן - עם מנוע V-טווין נמרץ בעל שמונה שסתומים והזרקת דלק - הוא לדעת סוזוקי "אופנוע רגוע לרוכב המתחיל". האמת, עם פער בן יותר מ-20,000 שקלים לעומת האח הגדול, באמת אין שום צורך לתרץ...

 

רק לכביש

 

למרות המראה המרמז על יכולת שטח מסוימת, נתון המשקל - 198 ק"ג - גבוה למדי. הביטו במשטחי הפלסטיק הגדולים וצמיגי הכביש, ותבינו כי מדובר באמת באופנוע כביש וזהו. באותה הזדמנות גם תזהו כי ה-DL משחזר את מראהו המגושם של אחיו. הנקודה החיובית בכך היא שלמעט מדבקות "650" ופתח פליטה בודד, לא ניתן להבחין בהבדלים בין השניים, ואפשר לשחק בכאילו...

 

לוח המחוונים קריא ויעיל גם בשמש ישירה, וכולל מלבד מחוונים רגילים גם שעון זמן, מד טמפרטורה, מד דלק וזוג מדי מרחק מתאפסים. איכות הגימור טובה בסך הכל, אך מסתיימת באזור רגליות הנוסע מאחור, שנראות זולות ופשוטות במיוחד למראה. תנוחת הישיבה זקופה ומאפשרת גם לרוכבים ממוצעי קומה לתמוך באופנוע כראוי. בהתאם, מיקום הרגליים-ידיים-עכוז טוב למדי, עם זווית טבעית ונינוחה ומושב מרופד היטב. 

 

 

זורמים בעיר

 

בתנועה עירונית מגלה הסטרום ("זרימה" בגרמנית) הקטן את אופיו הידידותי. המשקל הגבוה "מוסווה" היטב תודות למרכז כובד נמוך. תגובת המנוע המוזרק מצוינת, ומזניקה את הכלי בקלילות לפנים גם בסל"ד נמוך. תיבת ההילוכים מדויקת, יחסי ההעברה טובים ויעילים.

 

כאן אנחנו מגלים גם זווית צידוד כידון מעולה, המאפשרת תמרון נוח בתנועה עירונית צפופה. מערכת מתלים מצוינת שומרת על חוליות הגב במקומן, כמו שהיינו רוצים בכל אופנוע שמוצא עצמו בעיר. לעומת זאת, את המראות אנו מעדיפים גדולות יותר.

 

ומחוץ לה

 

גם קצב רכיבה מהיר יותר מחוץ לעיר אינו מוציא את הסוזוקי משלוותו. למרות הספק מרבי צנוע של 66 כ"ס בלבד, רצועת הכוח רחבה ונוחה לשימוש, לא מאיימת לעולם על הרוכב בהתפרצות כוח. נתון מומנט של 6.1 קג"מ צנועים, הופכים את המנוע  הזה לפנינה אמיתית עבור רוכבים רגועים. אגב, ברכיבת תיור נמרצת עמדה צריכת הדלק על 17 ק"מ לליטר.

 

יש מגרעות? לא בנושא מיגון הרוח היעיל, שנעזר במסיכת חזית גדולה המנטרלת מערבולות סביב קסדת הרוכב. כן בנושא רכיבה נמרצת יותר. עקיפה בכביש המהיר מחייבת שימוש בתיבת הילוכים, ולא יכולה להסתפק בסחיטת מצערת בלבד. עם רוכב נוסף זה מורגש מן הסתם עוד יותר. זה האחרון יהנה לעומת זאת מנוחות גבוהה יחסית. כן, גם מאחור. 

 

ספורט?

 

יש כזה. בכביש מפותל ובמצב רכיבה נמרץ יותר, מצליח ה-DL להפגין את הכישורים הנדרשים. המתלים אינם רכים יתר על המידה כמקובל בקטגוריה, ומאפשרים שמירה עקבית על קו פנייה יציב ובטוח. ההיגוי מדויק תחת ידיים החלטיות, ומרכז הכובד הנמוך מאפשר שינויי כיוון מהירים במיוחד.

 

כאן בא לידי ביטוי חיובי גם אופי המנוע הרגוע, המאפשר שיוט מהנה בכבישים מפותלים במיוחד תודות לאספקת כוח רציפה בסל"ד בינוני. ועוד לא הזכרנו את בלימת המנוע הנמרצת, שמשחררת עומס ממערכת הבלימה. ואם כבר, בלמי דיסק מלפנים ומאחור מציעים עוצמת בלימה מפתיעה לטובה, אך היינו מעדיפים עוד רגש בידית הבלם הקדמי. במפתיע, דווקא צמיגים עם אחיזה בינונית פגמו בהנאה כאן.

 

סיכום

 

ה-V-סטרום DL650 מתגלה כחבילה דו גלגלית מצוינת, שפויה ושימושית, ללא קשר "לאח הגדול". בעיר הוא מציע פתרון מוטורי מוצלח למדי, מחוצה לה הוא מעניק יכולת תיור סבירה גם לשני רוכבים, ובנוסף אפילו יכולת ספורטיבית סבירה ומהנה. מלבד זאת, עם תג-מחיר של מעט יותר מ-65 אלף שקלים, הוא זול ב-4,000 שקל מהונדה טרנס-אלפ, מתחרהו הישיר בקטגוריית הנפח ותצורת המנוע.

 

ואיך שלא מביטים בו, ה-DL הוא אופנוע מומלץ מאד לפלח רחב במיוחד של רוכבים. מתחילים ימצאו בו חבר נאמן, מנוסים יותר יצליחו למצוא בו גם מאפיינים מאתגרים פה ושם. והעיקר, שוב, המחיר אטרקטיבי במיוחד. אנחנו אהבנו.

 

בעד: מנוע, מתלים, תנוחה ומושב, שימושיות 

נגד: צמיגים הפוגמים ביכולת הספורטיבית


טבלת נתונים לסוזוקי DL650

טבלת נתונים לסוזוקי DL650
שם יצרן ודגם סוזוקי DL650 V-סטרום
מנוע 2 צילינדרים ב-V עם 8 שס' ו-4 פעימות
נפח 645 סמ"ק
קירור מים
הספק מרבי/מומנט מרבי 66 כ"ס/6.1 קג"מ
אורך 229 ס"מ
רוחב 84 ס"מ
בסיס גלגלים 154 ס"מ
גובה מושב 82 ס"מ
משקל 189 ק"ג
צמיגים 110/80R19 מלפנים, 150/70R17 מאחור
נפח מיכל דלק 22 ליטר
מחיר 65,559 שקלים
ביטוח חובה 3,450 שקלים

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קצת מגושם-מראה
צילום: טל זהר
קצת צנוע-מנוע
צילום: טל זהר
קצת-מאובזר
צילום: טל זהר
אבל מאד-מאד מהנה
צילום: טל זהר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים