שתף קטע נבחר
 

הונדה טראנסאלפ - מתכון בסיסי

אחרי המון שנות ייצור מבטיח האופנוע הדו-שימושי של הונדה כי הוא עדיין מסוגל לבצע. האם הוא עושה זאת בקלות, ובאיזה מחיר

הונדה טרנסאלפ חוגג השנה 17 שנות ייצור מוצלחות. הדגם המקורי הוצג עוד ב-87', בתקופה בה קטגוריית ה"דו-שימושיים" זכתה לעדנה ופופולריות עצומה. העניין הרב סביב מרוצי מדבר דוגמת "פריז דקאר", דחק ביצרנים לפתח אופנועים שנראו "כאילו", אך הציעו בעיקר יכולת כביש טובה, יחד עם אפשרות להגיע לשבילים מהודקים.

 

למרות תקופת ייצור ארוכה כאמור, הטרנסאלפ נותר דומה לאופנוע המקורי. ב-94' זכה למקצה ריענון, קוסמטי בעיקרו. בשנת 2000 בוצע מקצה שני, מקיף יותר. באותה הזדמנות הגיעה עם מתיחת הפנים גם תוספת נפח של 50 סמ"ק. זאת, בנוסף לבוכנות קלות יותר, דיסק נוסף מלפנים ועוד שורה של שיפורים שונים.

 

דו שימושי

 

אכן, אופנוע המבחן שלנו נראה גם היום ככלי דו-שימושי לכל דבר. חישוקי "שפיצים", גלגל "21 קדמי, צמיגים מחורצים, שרוולי הגנה למזלג, מגיני ידיים ומנוע. מראה "שטח" שאי אפשר לטעות בו. מאידך, כנף קדמית צמודה לגלגל, משטחי פלסטיק גדולים, סבל אחורי ואבזור נדיב, מסגירים את יעודו העיקרי - הכביש הסלול.

 

אי אפשר לפספס את מנוע ה-V-טווין מתחת למעטה הפלסטיק. זה האחרון – מקורר מים בנפח 650 סמ"ק – משמש כנושא עומס יחד עם שלדת העריסה הכפולה, אותה כמעט ולא ניתן לזהות מתחת מגן המנוע והכיסוי העליון. ללוח המחוונים מראה מיושן מעט, אך הוא קל לקריאה בכל תנאי תאורה.

 

טענות? לא הרבה. היינו מוכנים לעוד מד מרחק מתאפס, וציר למכסה מיכל הדלק. לעומת זאת אהבנו את מד הדלק המדויק, משבת המנוע ("אימובילייזר"), סבל אחורי יעיל ומקום אחסון מרווח יחסית מתחת למושב.

 

תענוג בעיר

 

הישיבה על הטרנסאלפ נוחה מאד. האופנוע מרגיש גבוה וארוך, המושב תומך והברכיים מתמקמות באופן טבעי. עם זאת, הוא אינו קליל ו-191 הק"ג  מורגשים היטב. באותה הזדמנות, עוד לפני תנועה, כמעט ולא חשים או שומעים את המנוע. שיכוך הרעידות מעולה והמפלט פשוט יעיל מאד (מדי?).

 

כמתבקש, רכיבה עירונית על-גבי ההונדה קלה ומענגת. המושב הגבוה והישיבה הזקופה מעניקים פרספקטיבה מצוינת על הנעשה מלפנים, ההיגוי מהיר יחסית, זווית הצידוד נדיבה ואילו צמד המראות חולפות גבוה מפגעי תנועה קלים. המנוע מרגיש מצוין בסל"ד נמוך, ויחד עם יחסי העברה מותאמים היטב מאפשר תנועה זריזה. אפרופו, מנגנון החלפת ההילוכים אינו מהטובים בהם פגשנו לאחרונה.

 

ובכל זאת, הכוכבים האמיתיים של התנועה בעיר הם המתלים. יש כאן מהלך ארוך - 200 מ"מ מקדימה ו-172 מ"מ מאחורה - יחד עם רכות מרוסנת היטב. מתכון מצוין לספוג את שברי האספלט המוכרים. חבל רק שמאוורר המצנן והמפלט משחררים חום מוגזם המציק לכף הרגל.

 

פחות מחוץ לעיר

 

רכיבה מחוץ לעיר מדגישה את אחד מחסרונותיו של הטראנסאלפ - הספק מרבי של 55 כ"ס בלבד. וכדי למצוא את כל אותם סוסים, מחייב המנוע שימוש בסל"ד גבוה. אם זה לצורך עקיפה זריזה או סתם האצה. כ-200 ק"ג של אופנוע, בתוספת רוכב או שניים ואפשרות לציוד, לא מותירים אפילו גרם אחד של אנרגיה במנוחה.

 

מעבר לכך, המנוע אינו מרגיש נינוח בסל"ד גבוה, מפגין הססנות וקוצר נשימה. עד 5,000 סל"ד לערך, היכן שהוא מאפשר שיוט נינוח ב-110 קמ"ש, הפעולה סבירה. מעבר לכך, מ-6,000 סל"ד וצפונה, ההרגשה היא כי המנוע אינו מעוניין לשתף פעולה.

 

ומכיוון שכל הנתונים מאלצים כמעט שיוט רגוע ונינוח, כדאי להתייחס למיגון הרוח. הוא בהחלט סביר, אך מבחינתנו לפחות שווה להשקיע באופציית "משקף גבוה" המסופקת על-ידי היבואן בתוספת מחיר. ולאחר מספר שעות של רכיבה מגלים גם כי תנוחת הרכיבה אינה טובה כבתחילה, ומחייבת תנועה רציפה על המושב כדי למנוע כאבי גב.   

 

 

אפשרות נוספת להנאה היא הפניית אפו של הטראנסאלפ לכבישים מפותלים ואיטיים. כאן שוב באים לביטוי מוצלח המתלים, כמו-גם מהירות ההיגוי ומערכת הבלמים הטובה. אגב, תצרוכת הדלק עברה את קו ה-18 ק"מ/ליטר, מה שמאפשר לעבור בקלות 300 ק"מ למיכל. יפה.

 

בשטח? שכאמור, הטרנסאלפ הוא דו-שימושי ואמור על-כן - תאורטית לפחות - לאפשר רכיבה בשטח "קל". וכאן הוא דווקא מפתיע לטובה. הכל עובד כהלכה, ורק המשקל הגבוה יחסית מטריד-משהו. כדאי רק לזכור כי העמידה על הרגליות לאורך זמן מוגבלת, בשל צורתו של מיכל הדלק.

 

 

סיכום

 

ועכשיו המחיר. וכעת גם החדשות הרעות. 70,000 שקלים הם הרבה כסף. לא רק מכיוון שמדובר בתוספת של 4,000 שקלים לעומת ה-DL650 של סוזוקי עמו רכבנו לאחרונה. פשוט הרבה מדי כסף עבור חבילה טובה, יעילה ונעימה, אך בוודאי לא מושלמת. כאופנוע עירוני הוא מצטיין אמנם, אך מחוץ לעיר הוא סובל ממנוע חלש מדי.

 

כך שאם אתם מעוניינים בירידה מזדמנת לשטח רך, או טיולים רגועים במיוחד, זו יכולה להיות רכישה מעניינת. אם אתם מחפשים את האקשן, הטראנסאלפ לא יכול לספק זאת עבורכם.

 

בעד: מתלים, בלמים, טווח בין תדלוקים

נגד: הספק מנוע, מחיר 


טבלת נתונים להונדה טרנסאלפ

טבלת נתונים להונדה טרנסאלפ
שם יצרן ודגם הונדה טרנסאלפ XL650V
מנוע 2 צילינדרים ב-V, ארבע פעימות, 6 שס'
נפח 647 סמ"ק
קירור מים
הספק מרבי/מומנט מרבי 55 כ"ס/5.4 קג"מ
אורך 225.7 ס"מ
רוחב 92.2 ס"מ
בסיס גלגלים 150 ס"מ
משקל 191 ק"ג
צמיגים 90/90R21 מלפנים, 120/90R17 מאחור
מיכל דלק 19 ליטר
מחיר 69,994 שקלים
ביטוח חובה 3,450 שקלים

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הונדה טראנסאלפ - מתאים לשביל
מפלט שקט
לוח מחוונים - מצוין
מנוע - חלש מדי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים