פחות או יותר לפני כשנתיים חשפה פיז'ו בתערוכת פאריז את אחת המכוניות היותר מבטיחות של הקונצרן בשנים האחרונות, ה-206 RC. ואתם יכולים כמובן לנחש. מדובר היה בגרסת ספורט לסופר-מיני הפופולרית של היצרן, שעד אותו רגע לא יכולה הייתה להציע גרסה מודרנית ראויה ל-205GTI ההיסטורית. שנה תמימה המתנו עד ההשקה, אבל אז זכינו לפחות לשמוע מאנשי פיז'ו כי היא לבטח לא תשאר היחידה במשפחה הספורטיבית. אנחנו חיכינו ורצינו כמובן 307 RC, בעיקר לאחר שגרסה של הקומפקטית המוכרת עברה לייצג את פיז'ו בראלי. אבל זה לא קרה. במקום, קיבלנו הפתעה. מה כן בתערוכת פאריז 2004 שתיפתח בסוף החודש, יתנוסס צמד האותיות המבטיח דווקא על ישבנה של 1007 קטנטנה, שתיחשף בעיר האורות. עם זאת, לא מדובר עדיין בגרסת ייצור. ה-1007 RC תופיע כמכונית תצוגה בלבד, וכלל לא ברור אם מישהו בפיז'ו אכן מעוניין להביאה לפס הייצור. יתכן ומדובר בניסיון להרגיע את מכורי ה-106 הספורטיבית, שמקבלים במקום 1007 מיקרוואנית. יתכן ומדובר בבידקת השוק, ולפי תגובות המבקרים יוחלט אם כן, או אם לא. החידוש המעניין ב-RC הקטנה היא יחידת הכוח. מנוע ה-1.6 ליטר שמייצר כאן הספק מרבי של 140 כ"ס, משודך לתיבה חצי אוטומטית-רובוטית. חיצונית זוכה המכונית למלוא האיפור הספורטיבי, עם ספוילר מודגש מאחור, מסגרות כרום לסבכה ולפנסים ומראה "סיבי פחם" לכיסוי מראות הצד. גם בפנים טופלה המכונית בהתאם, עם שימוש נרחב בעור ואלומינום מחוספס, כולל כיתובים ב"מקומות הנכונים". נראה כי פיז'ו מעוניינת להדגיש בגרסה זו את הרב-גוניות של ה-1007. מבחינתם זו לא רק קטנה-עירונית, אלא גם אופנתית ואפילו ספורטיבית. ולפחות בתמונות נראה כי פיז'ו בצעה מלאכה טובה, בעיקר נעימה לעין. זאת במיוחד לאור הפרופורציות הלא-מזמינות של צללית הקטנה החדשה. וכל שנותר הוא לקוות.