שתף קטע נבחר

בית"ר ירושלים - היחידה שעדיין מוכרת כרטיסים

אוהדי בית"ר ירושלים נותרו היחידים כמעט בליגת העל שמביעים אמון בקבוצתם. מכבי פ"ת, לדוגמא, מכרה 23 כרטיסים במשחק הביתי נגד מ.ס. אשדוד. ומה בנוגע למנויים? הנתונים מורים על שפל חסר תקדים בליגת העל

"אם בית"ר ירושלים יורדת ללאומית, אפשר לסגור את ליגת העל וללכת לים", כך אומרים בכירים בהתאחדות לכדורגל ובחברת צ'רלטון המחזיקה בזיכיון לשידורי ליגת העל.

 

המסקנה הזאת עולה מהנתונים המפתיעים שהתקבלו בנוגע למכירת הכרטיסים למשחקי ליגת העל העונה והגיעו לידי ynet. על רקע הירידה הדרמטית במכירות הכרטיסים של קבוצות הליגה, בולטת מעל כולם הקבוצה הירושלמית, שמובילה את מכירת הכרטיסים בליגת העל, במיוחד מאז הגעתו של אבי נמני ל'טדי' אשתקד.


אוהדי בית"ר. באים למשחקים ומשלמים עליהם... (יוסי רוט)

 

בית"ר אף רשמה את הכנסת השיא למשחק בודד בשנתיים האחרונות, כשאירחה את מכבי חיפה': לא פחות מ-14,291 כרטיסים נמכרו למשחק זה והניבו קופה נאה של כ-942 אלף שקלים. בקבוצות האחרות, ובהן גם מכבי תל אביב ומכבי חיפה, המצב אינו מבשר טובות.

 

"אין ספק שאנחנו במצב גרוע", אמרו גורמים בהתאחדות. "הקהל לא מגיע למגרשים וזה מתבטא היטב בכמות הצופים וההכנסות. צריכים לעשות משהו דרסטי כדי לשנות את המצב".

 

ראשי צ'רלטון, שתמיד מתעקשים שהמשחק המרכזי יכלול את בית"ר ירושלים, אמרו: "אין מה לעשות. המספרים לא משקרים. לבית"ר יש את הקהל הגדול ביותר שמגיע כיום למגרשים ורואה בטלוויזיה את הקבוצה שלו. פעם זאת היתה מכבי ת"א, אבל מאז החרם של האוהדים, הכל השתנה".

 

מול השגשוג של בית"ר ירושלים בכל שנוגע למכירת כרטיסים בולטת חוסר ההצלחה של מכבי פתח תקווה למשל, שבאה ביחס הפוך להצלחתה בליגה ובאירופה. כך לדוגמא, במשחקה הביתי של מכבי פ"ת מול בני יהודה מכרה הקבוצה 320 כרטיסים בלבד, שהניבו הכנסה של כ-10,620 שקלים בלבד. אבל נדמה שהשיא נשבר אתמול - רק 23 כרטיסים (!) נמכרו במשחק ב'אורווה' נגד אשדוד.

 

לשם ההשוואה, הפועל אשקלון מהליגה הארצית, שאירחה את משחקה מול שמשון תל אביב במגרש בנס ציונה, הצליחה למכור יותר כרטיסים לאותו משחק - 678 בסך הכל והרוויחה כ-9,990 שקלים.


 

ירידה כללית במכירת המנויים

 

בית"ר ירושלים יכולה להתגאות גם בנתונים מחמיאים בכל הנוגע למכירת כרטיסי מנוי העונה, אם כי בקטגוריה זו היא מדורגת שלישית בלבד מבין הקבוצות. בית"ר מכרה כשלושת אלפים מנויים העונה וזכתה להכנסה של מיליון ו-440,320 שקלים. מכבי ת"א שכאמור סובלת מירידה דרסטית במכירות הכרטיסים, ממשיכה להוביל במכירת המנויים עם 6,233 כאלה העונה (הכנסה של 4 מיליון ו-167,139 שקלים) ואחריה האלופה מכבי חיפה שהסתפקה ב-3.5 אלף (הכנסה של 3 מיליון ו-422,535 שקלים). הפועל תל אביב, לאור ההתלהבות הרבה בתחילת העונה מהגעתו של גילי לנדאו, הרשימה עם 4,714 מנויים והכנסה של 2.5 מיליון שקלים.

 

ההפרש הקטן בהכנסה למרות הפערים בכמות המנויים נובע מכך שמכבי ת"א מוכרת את המנויים שלה בעיקר דרך שיתופי פעולה ומבצעים עם חברות מסחריות שונות.


 

מכבי ת"א, מכבי חיפה ובית"ר ירושלים יכולות אולי להגיב בסיפוק לנתוני מכירת המנויים, אולם גם הן אינן יכולות להסוות את השפל שבמכירת מנויים בקרב שאר קבוצות הליגה. השניה בטבלה, מ.ס. אשדוד, מכרה העונה 838 מנויים בלבד (אם כי הרוויחה סכום נאה של כ-422 אלף שקלים בגלל שהם מיועדים לתא הכבוד), בעוד העולה החדשה הפועל נצרת עילית מחזיקה ב-636 מנויים. אותה מכבי פ"ת שמכרה 320 כרטיסים בלבד למשחק מול בני יהודה, לא יכולה להתנחם גם במכירת המנויים שעומדת כרגע על 438 בלבד.

 

שלוש הקבוצות הללו מוכרות פחות מנויים ממכבי נתניה מהלאומית, שיכולה להתגאות ב-1,220 מנויים והכנסה של 197,450 שקלים. זהו אולי סימן טוב למוליכה מליגת המשנה, אולם בוודאי תעודת עניות לאלו של הליגה הבכירה - זאת המשודרת בשידורי 'שלם וצפה' - ליגת העל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ראובן שוורץ
מאיר לוי ומאיר פניג'ל. סיבה לחייך
צילום: ראובן שוורץ
מומלצים