שתף קטע נבחר

לראשונה: AMD מובילה במכירות בארה"ב

לראשונה בהיסטוריה, מכרה AMD בארה"ב יותר מעבדים מאשר אינטל. אמנם, רק בשוק אחד ובערוץ שיווק אחד, אבל גם בשווקים אחרים ניכרת מגמת שיפור. הבעיה של AMD: במכירות הניידים אינטל שומרת על יתרון מוצק. וכמובן, הנתונים אינם כוללים את מכירות Dell

דו"ח של חברת המחקר Current Analysis שפורסם השבוע, חושף נתון מפתיע: בחודש אוקטובר 2005 מכרו הרשתות הקמעוניות בארה"ב יותר מחשבים עם מעבדי AMD ממחשבים שמותקנים בהם מעבדים של אינטל.

 

על פי הדו"ח החזיקה AMD בנתח של 49.8 אחוז מהשוק ואינטל ב-48.5 אחוז בלבד. זאת, בהשוואה לנתח שוק של כ-30 אחוזים בממוצע בתשעת החודשים הראשונים של השנה.

 

במכירות של מחשבים שולחניים היתרון של AMD היה גדול עוד יותר: 67.7 אחוז, תוצאה של גידול מתמשך במכירות של מעבדי Athlon 64 ו-Sempron מאז יוני השנה. בניידים אינטל עדיין מובילה, עם נתח שוק יציב של קרוב ל-70 אחוז. וכמובן, 57.6 אחוז מההכנסות הלכו לאינטל ורק 40.1 אחוז ל-AMD. גם בגלל המחיר הגבוה יותר האופייני למעבדי אינטל, ובמיוחד בגלל המחיר הגבוה משמעותית של מעבדים למחשבים ניידים.

 

האותיות הקטנות של הדו"ח

 

פרט חשוב ששופך אור על הנתונים היא אוכלוסיית המחקר. הדו"ח של Current Analysis התייחס למכירות קמעונאיות בחנויות ורשתות שיווק, אבל לא כלל נתונים על מכירה ישירה באתרי אינטרנט - שיטת השיווק החביבה על Dell, ספק המחשבים הגדול בארה"ב ובעולם Dell, כידוע, היא בת-בריתה של אינטל ואצלה הנתונים שונים.

 

ככלל, נתח השוק של AMD בארה"ב גדול משמעותית מאשר ברוב המדינות המפותחות, וחלקה העולמי בשוק המעבדים ל-PC, שגדל מתחילת השנה בקרוב לעשרים אחוז, עדיין עומד על פחות מ-15 אחוזים.

 

הדו"ח של Current Analysis חושף נתון נוסף, על גידול משמעותי במכירות הקמעונאיות של מחשבים ניידים עם מעבדים של AMD. עדיין, מדובר על שוק המחשוב האישי הצומח ביותר, ובו השליטה של אינטל עדיין חזקה. בכל אופן, הגידול במכירות הקמעונאיות של AMD מספר שבועות לפני חג המולד - תקופה של מכירות שיא במגזר הזה - נראה מבטיח.

 

קשה גם להתעלם מכך שהגידול במכירות של מעבדי Sempron הוא בעיקר על חשבון מעבדי Celeron D. מה שאפשר ללמוד מכך הוא שהמשתמשים הביתיים האמריקניים "גילו" סופסוף את האלטרנטיבה הזולה ש-AMD מציעה.

 

AMD צומחת גם בתחומים אחרים

 

דו"ח נוסף שפורסם השבוע, של חברת המחקר Context Research, מציג נתונים לפיהם מכירות AMD צומחות גם בפלחי השוק הארגוניים. במכירות לארגונים קטנים ובינוניים היא הכפילה את נתח השוק שלה (בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד) לכ-15 אחוזים. גידול יפה נרשם במכירות דרך ספקים קמעונאיים שמתמחים בתחום זה, במיוחד במכירות של שרתי Opteron.

 

נתונים משמעותיים יותר מתייחסים למכירות של מחשבי מותג ארגוניים, בראשן המכירות של מחשבי HP בטכנולוגיית AMD, שזינקו מ-13.6 אשתקד ל-19.5 אחוז השנה. לפי Context Research, השיפור במכירות AMD ניכר גם אצל הקמעונאים באירופה, אצלם נחשבים מעבדי Celeron לפופולריים ביותר.

 

שני הדו"חות, חשוב לומר, אינם משקפים את התרחבות עסקיה של AMD במדינות המתפתחות, לרבות ההצלחה לה זוכה בימים אלה המוצר AMD PIC, "תחנת גלישה" קומפקטית שמבוססת על מעבד AMD Geode ומתומחרת סביב ה-200 דולר.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים