שתף קטע נבחר

שם הרי גולן

בוסקילה בביקיני, נטלי עטיה מתפשטת, ניר לוי בתחתונים. סמדר שילוני נהנתה ב"ימים של אהבה" של מנחם גולן (זהירות: ים של ספויילרים בפנים!)

"כמה חלומות היו לנו!" (מאיה בוסקילה מתייפחת על ניר לוי, שבועיים לאחר שהכירו)

 

קודם כל, ולמען הסר כל ספק, שיהיה ברור שהמסקנה היחידה שעולה מהטור הזה היא "לכו לראות את 'ימים של אהבה'"'. רצוי כמוני, בהקרנה שהפכה בדיעבד לפרטית, לי ולעוד שני האנשים שטרחו להגיע אתמול (ד') ל"הוד" גלובוס, ת"א. אין חוויה שתתעלה על לראות סרט ולדבר עליו בקול רם עם הבנאדם שלידך (אבל לא בקול רם מידי, כדי לא להעיר את הבנאדם השלישי).

 

אם אתם בוגרי הקולקציה הקולנועית של אבי ביטר אתם יכולים לדלג למאמר המלומד הבא, אתם כבר יודעים כל מה שאתם צריכים לדעת כדי להסתדר בעולם בכוחות עצמכם. אבל אם לא, תפאדל.

 

"ימים של אהבה" הוא מופת צלולואידי, עשיר במראי מקום פינתיים ובקריצות עדינות לקונצנזוס, שמציע טיפול בן זמננו למסרים חברתיים תת-קרקעיים. סתאם. הוא הרבה יותר טוב מזה! "ימים של אהבה" הוא מאיה בוסקילה מכניסה סטירה למורן אטיאס (או להפך, ואולי גם וגם), הוא נטלי עטיה ששוב מתפשטת, הפעם כדי לענג את ניר לוי, והוא יוסף שילוח שלמרות שהוא מרוקאי עוד מתפלק לו לפעמים הפרסי שבתוכו (שבתוכנו!). "ימים של אהבה" הוא קפיצת באנג'י הפוכה לפסגות של עונג שלא שיערתם את קיומן, הוא מוקרן ברשת "גלובוס" והוא מורכב בעיקר מהרבה חורים. למי אכפת.

 

בחסות כל העולם

 

התובנה הראשונה והמהממת שבאה עם הצפייה ב"ימים של אהבה" היא שמנחם גולן הצליח לקחת את הבורקס צעד אחד קדימה מהימים בהם ששי קשת ויונה אליאן התמסטלו מטבליה נגד צרבת, בין היתר בזכות גישה מתקדמת ומתירנית לכל מה שקשור בתוכן שיווקי. כולם חוטפים הרעלת קפאין מ"קפה ג'ו", מתלבשים "אושידה" והמשרדים של רוברטו, הסוכן של בוסקילה, משמשים את האמרגן עמוס לביא. בסרט, אגב, קוראים לו בן ציון, הוא עשה את כל הכסף שלו על הגב של ניר לוי ועכשיו הוא הולך לטחון גם את בוסקילה. לא נותר אלא לתהות אם בועז בן ציון, הסוכן הגדול והאמיתי, יחבב את הסרט ואיזה קטעים במיוחד, זה אלף, ובית, כמה תועלת באמת יביא החיבור לסרט למוצרים האלה. למרות החדשנות, גולן גם מצליח לשמר את המסורת הטקסטואלית היפה של ג'ורג' עובדיה ובועז דוידזון, עם תסריט שלידו האלתורים אצל חיים בוזגלו נשמעים כמו "הבית הלבן".

 

אין חוכמעס אצל גולן, תשכחו ממשחק מקדים. תוך שתי דקות העלילה נכנסת להילוך מהיר ועוצמת עיניים בסיבובים, אז תגיעו בבקשה חמים כבר מהבית. מאיה בוסקילה (מרגלית) זמרת בפוטנציה, הולכת להופעה של הזמר הנערץ עליה, ניר לוי (דודו בן-דוד). חמש דקות אחר כך (זמן אמת! מה זמן, הכל אמת!) הם במועדון, בוסקילה שרה וניר לוי כבר דלוק לה על התחת ומחליט לעשות ממנה כוכבת גדולה. הם יוצאים לסיבוב בעיר ומתאהבים. אחרי עשר דקות וקנייה מאסיבית של משקפי שמש הם כבר מחליטים להתחתן. הם מתרעננים אצל לוי, שמתגורר לנוחיות כולם בטירה לבנה איפשהו ליד כיכר דיזינגוף ("זה לא בית, זה מתנ"ס", תורמת בוסקילה), משם הם נוסעים לאבא יוסף שילוח (יוסף דהאן) כדי לבקש את ידה של מאיה. בדרך לשם מתברר שהיא הספיקה להוציא סינגל.

 

אבא שילוח כמובן מתנגד בתקיפות לקריירה המוזיקלית של הבת שלו ("עם כל הסמים והאלכוהול?") ולרעיון החתונה ("גבר שהתגרש פעם אחת יתגרש גם פעם שנייה, כי אין לו כבוד למשפחה!"). לוי ובוסקילה מחליטים לטוס לקפריסין כדי להתחתן למרות הכל ("איזה חתונה תהיה לנו בקפריסין?", מייבבת בוסקילה, "יש שם בכלל יהודים?"), החלטה שגוררת דקות ארוכות של מוזיקה יוונית. לוי מפנה ארבעה ימים, מזמין כרטיסי טיסה ושניהם מחתימים דרכון ונוחתים בבית ביאליק בתל אביב. אחורי זה הם הולכים למסעדה יוונית אסלית בטיילת ושוברים צלחות.

 

הודות לתרגיל ערמומי של מורן אטיאס (שמתקשרת כתחקירנית חדשות ערוץ 2 כדי להודיע לשילוח שהבת שלו עומדת להינשא בקפריסין ושזה הולך להיכנס למהדורה), נודע לשילוח על התרגיל. הוא עולה על הטיסה הראשונה לטיילת ונוחת פונקט על המסעדה של לוי ובוסקילה. אבא שילוח זועם, מקבל שטיפה מנירו, אבל מתרצה ובהמשך נערכת חופה כדת משה ויקום החתן ויברך. לרגע נדמה שהכל בסדר, בוסקילה משוכנעת שאהבתו של לוי גמלה אותו מהסם והאלכוהול, אלא שסצינות של ניר לוי מרוח על המיטה, מזיע כשסביבו בזוקה אבקה לבנה והוא נראה כמו סופגניה שאיבדה את עצמה לדעת לא משאיר מקום לספק. לוי נפל בסם. הוא נשלח אחר כבוד למרכז גמילה, שם הוא מתמקד בהשקיית עציצים. 

 

אבל ברור לכם שלוי לא באמת נגמל. כשבוקסילה באה לבקר אותו במרכז הגמילה ("אני עוד כמה ימים יוצא, אני כבר נקי") היא מביאה לו סטפה של שטרות ותוהה בתמימות "למה אתה צריך כל כך הרבה כסף?". התשובה המספקת: "האוכל פה חרא, אני מזמין הרבה take away". בוסקילה מרגישה בסדר עם התשובה הזאת וחוזרת הביתה. אחריה מגיעה אטיאס שמשאירה אצל לוי שקית קטנה ולבנה ואת ליבה השבור.

 

בינתיים פורחת בוסקילה ומשגשגת, לוי יוצא מהמרכז כשפניו לקמבאק, ועמוס לביא ומורן אטיאס נותנים את הקטע הקבוע שלהם, בו הם עומדים בפתח המועדון באשדוד (או התיאטרון הרומי בבית שאן, או האמפי בקיסריה) ונקרעים מהמתח – האם לוי יגיע או לא יגיע. לרוב הוא מגיע, חוץ מפעם אחת שלא כי הוא בדיוק עשה את נטלי עטייה (ושוב נפל בסם). בוסקילה מגלה הכל וליבה נשבר, אבל אם זה מה שהביא לה הופעה בת זונה, היה שווה.

 

ועוד קצת ספוילרים

 

כמו שאומרים בלח"י, משורה משחרר רק המוות, ואת המשמעות של זה תבינו לבד. נוסיף רק שלמרבה הצער בוסקילה היא בחורה פוריה במיוחד והיא הספיקה תוך כמה שעות להיכנס להריון ולהקים דור שני לזמיר. מצד שני אין להתפלא על גודש האירועים - "ימים של אהבה" הוא אפוס שגבריאל גרסיה מרקס יכול רק להתקנא בו, חיים שלמים נפרסים על פני קצת פחות משעתיים, גם אם פרק הזמן הזה היה מוקיר עריכה קצת יותר תקיפה.

  

לא תסבלו ב"ימים של אהבה", זאת הבטחה. בסופו של יום הוא בכל זאת סרט סוחף, בוסקילה מגיעה עם המטען המכובד שלה ומתעמתת עם גברים שמחלקים לה הוראות: אבא שלה ("תפסיקי לשיר"), או ניר לוי ("תחזרי לשחות בבריכה"), אחר כך בן ציון האמרגן ("תעלי לבמה, תמשיכי את ההופעה לבד"). רצו הגורל ומנחם גולן, והחיים מזמנים לה נסיבות שמאלצות אותה לכונן חיים עצמאיים. היא מבינה שאין לה על מי לסמוך אלא על עצמה בלבד (ועל סמי הנהג, שילך יחפש את נירו גם באמצע הלילה). ואם זה זה לא מוסר השכל מנצח, אז לכו לראות את מאיה בוסקילה בביקיני. פיור פאן.

 

"עשיתי עליו הרבה כסף אבל אני אוהב אותו, הוא היה בחור טוב", (עמוס גולן מספיד, לא נגלה לכם את מי).

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יש להם אהבה והיא תנצל? בוסקילה ולוי
אח יה רב יה רב! מנחם גולן והבייבי שלו
צילום: רפי דלויה
לאתר ההטבות
מומלצים