בזק בינלאומי: הפס לחו"ל שודרג; בעיית האיטיות נפתרה
על פי החברה. הסיבה העיקרית לשדרוג הנה היערכות לקראת חופשת הקיץ של התלמידים. בזק בינלאומי: בעיות האיטיות מהן סבלו חלק מהגולשים נפתרו
לקוחות האינטרנט המהיר של בזק בינלאומי התלוננו השבוע על איטיות ניכרת בגלישה לאתרים מחוץ לישראל. מהחברה נמסר אז כי חלק מהלקוחות סובלים מאיטיות זמנית בגלישה עקב עבודות לשדרוג רחב היקף של רשת האינטרנט של בזק בינלאומי, על פי החברה.
היום (ד') הודיעה בזק בינלאומי על סיום מהלך שדרוג תשתית, הכולל הרחבת הקיבולות הבינלאומיות והפנים ארציות לכ-14 גיגה בייט, רוחב הפס הגדול בישראל, על פי החברה. הסיבה העיקרית לשדרוג הנה היערכות לקראת חופשת הקיץ של התלמידים. מבזק בינלאומי נמסר כי בעיות האיטיות מהן סבלו חלק מהגולשים נפתרו.
"אנו צופים עליה בגלישה באינטרנט וצריכת רחבי פס גבוהים בחופשת הקיץ ויודעים להיערך בהתאם", אמר יובל קינן, סמנכ"ל טכנולוגיות מידע בחברה.
מה נפח הפס העומד לרשות כל גולש?
במהלך השדרוג האחרון, הגדילה החברה את הקיבולת הבינלאומית ורוחב הפס מול ספקי התשתית- בזק והכבלים בכ-10%. מהחברה נמסר, כי עם ההרחבה ייהנו כלל לקוחות החברה הצורכים רוחב פס גדול מגלישה בקצבים גבוהים יותר.
עם זאת, בזק בינלאומי לא נענתה לפניית ynet לחשוף את היחס בין כמות מנויי החברה לרוחב הפס. כלומר, נפח הפס העומד לרשות כל גולש – הנתון המשמעותי יותר, משיקולים של סודיות מסחרית.
בזק בינלאומי היא ספק האינטרנט המהיר הגדול בישראל עם נתח שוק של כ- 36%.
בזק בינלאומי אינה החברה היחידה אשר גולשיה סובלים מדי פעם מאיטיות בגלישה. בשנה האחרונה התקבלו תלונות רבות של גולשים על בעיות של גלישה איטית לחו"ל. התלונות מתייחסות גם לספקיות התשתית וגם לחברות האינטרנט השונות. התקלות נובעות בדרך כלל מבעיות טכניות, עומס גולשים ועבודות תחזוקה שונות.
"בעיית האיטיות נפתרה"
צילום: ויז'ואל/פוטוס
מומלצים