שתף קטע נבחר

קניית מחשב: איך לבחור חנות אמינה?

בחירת ספק החומרה היא אחד מהשלבים הגורליים בקניית מחשב. הספק, מקצועי והגון או שרלטן ורמאי, הוא זה שיקבע אם תקבלו מחשב אמין ומהיר או בעייתי ומקרטע. או אם תקבלו תמורה לכספכם בכלל

בקניית מחשב חשוב יותר לעיתים ממי קונים מאשר מה קונים. ספק חומרה אמין ומקצועי עשוי לגבות מכם קצת יותר כסף (וגם זה לא בהכרח), אבל כשתקנו ממנו מחשב תוכלו לעשות את זה ללא דאגות לפני, ובלי כאבי ראש אחרי.

 

הרבה אנשים נוהגים לקנות ממי שמציע את העיסקה הזולה ביותר. ברוב המקרים הם יקבלו בדיוק את התמורה למה ששילמו: מחשב חלש, שבנוי מחלקים פחות טובים. בחלק מהמקרים, הם יגלו שנפלו קורבן לרמאות קטנה או תחמון גדול.

 

כתבות נוספות בסדרה:

 

 

 

 

ספק טוב הוא כזה שיעזור לכם לקנות את המחשב לו אתם זקוקים באמת, ולא ינסה לגרור אתכם להוצאה גדולה ממה שהתכוונתם. שירכיב לכם מחשב מחלקים שהוא מכיר, שמגיעים מיצרנים רציניים, מלווים באחריות.

ספק טוב הוא כזה שלא ייעלם עם הכסף שלכם, ולא יחמיץ פנים אם תתגלה בעיה במחשב אלא יפתור אותה מייד ולא יגבה מכם תשלום נוסף.

 

למצוא ספק חומרה טוב - כבר אמרנו את זה בעבר - זה בערך כמו למצוא מוסכניק טוב. לכן, אם אתם מוצאים כזה - אל תוותרו עליו.

 

כמה טיפים לבחירת ספק

 

אף אחד לא חסין מפני טעויות, אבל אם תקפידו על הכללים הבאים יש לכם סיכוי טוב לבחור בספק חומרה טוב:

 

הבינו את המחירים. הפרשי המחירים הסבירים בין מחשבים זהים של ספקים שונים (להוציא מותגים) אמורים להיות בטווח של 7-15% לכל היותר.

 

אפשר להוסיף או לגרוע עוד אחוזים בודדים בשביל קנייה מעסק עם מוניטין טוב או קנייה ישירות מיבואן שאמורה להיות זולה יותר. מעבר לכך - מחיר גבוה יותר אינו מוצדק ומחיר נמוך יותר צריך לעורר חשד. ככלל, מרדף אחרי הזול ביותר הוא בזבוז זמן. עדיף לשלם עוד כמה שקלים ולישון טוב בלילה.

 

בקשו המלצות. תמיד תנו עדיפות לספק שמישהו שאתם מכירים כבר קנה ממנו - רצוי יותר מפעם אחת, ורצוי יותר ממישהו אחד. ספק שמגיע עם המלצות חמות שווה את ההשקעה.

 

מותגים עדיפים. עד גבול מסויים. מחשבי מותג (Dell, HP, IBM וכו') נוטים להיות אמינים יותר, ולעיתים שווים את ההשקעה הנוספת של 15-25% במחיר. אבל הנציגים המקומיים לעיתים קרובות לא ערוכים לטיפול בלקוחות פרטיים ולא תמיד נותנים שירות טוב.

 

אל תתרשמו מהגודל. ספקים ורשתות גדולים הם לא תמיד זולים יותר, ובחלק מהמקרים הם אפילו הרבה יותר יקרים. עקרונית, המחשבים שלהם בדרך-כלל יותר אמינים, אבל אפילו זה לא תמיד נכון.

 

היזהרו מספקים קיקיוניים. גם לקטנים מגיע לחיות, אבל יש דבר כזה כמו ספק חומרה קטן מדי. אל תקנו ממישהו שאתם לא בטוחים שיהיה שם גם אחרי הקנייה.

 

היזהרו מזמני אספקה ארוכים. תנו עדיפות לספק שאפשר לשלם לו באשראי, ולקבל ממנו את המחשב לפני התשלום הראשון. זו הדרך הכי פשוטה מצדכם להגן על עצמכם, ועם מי שלא מאפשר לכם לעשות את זה עדיף לא להתעסק.

 

התייחסו להצעת המחיר כאל הצהרת כוונות. הצעת מחיר מרושלת, שחסרים בה פרטים או שיש בה אי דיוקים וטעויות, צריכה להדליק אצלכם נורת אזהרה. היעזרו במדריך הזה, כדי לבדוק שהצעת המחיר

שקיבלתם לא כוללת אף תחמון מהסוגים הנפוצים.

 

אל תלכו רחוק. חנות המחשבים השכונתית תהיה כמעט תמיד יקרה יותר, כי היא כבר יד שנייה או שלישית (קונה מהיבואן ו/או מהסיטונאי שקונה ממנו, וכו'). אבל אם מדובר בעסק ותיק ויציב, אל תפסלו את האפשרות הזו על הסף.

 

דווקא טוב שלא תצטרכו לטלטל את המחשב למרחק גדול אם תצטרכו שירותי מעבדה. ובכל מקרה אחר - הקפידו לבדוק שהספק ממנו אתם קונים מפעיל מעבדה בטווח סביר ממקום מגוריכם.

  

האם כדאי לקנות באינטרנט

 

אם אתם רוצים לשלם כמה שפחות, השיטה הכי טובה מבחינתכם היא לקנות במכירה פומבית או קבוצתית. המחיר עשוי להיות נמוך משמעותית, אם כי עליכם להביא בחשבון את החסרונות של השיטה:

 

א. בדרך כלל המחשבים נמכרים בשיטה בתצורות מוגבלות ומיושנות, שמאפשרות להציג תג מחיר אטרקטיבי. כדאי לבדוק היטב מה אתם מקבלים, ולא פחות חשוב - כמה יעלו לכם ההרחבות שאתם רוצים, כי זה בדיוק המקום שבו אתם עלולים ליפול.

 

ב. בקנייה המקוונת קל לא לשים לב שאתם קונים מספק שנמצא באזור אחר של הארץ ולא מפעיל מעבדה באזור שלכם.

 

ג. שיטה ספק-חוקית לגבות מכם דמי משלוח מופקעים, היא להכריח אתכם לאסוף את המחשב שקניתם מישוב מרוחק. כדאי לשים לב לעניין הזה, ולבדוק גם את עלות המשלוח.

 

למרות החסרונות האלה, אפשר למצוא ברשת עסקאות לא רעות, ולא רק באתרי המכרזים. חלק מהספקים המקוונים פועלים כבר מספר שנים והוכיחו את עצמם מספיק כדי שאפשר יהיה לקנות מהם בלב בטוח. חלקם אפילו מציעים התמחויות מיוחדות - בתחום הקירור, מודינג, מחשבי גיימרים, SFF.

 

בכל אופן, לא כדאי לבצע קנייה "עיוורת" כי אינכם יודעים מי עומד מהצד השני. חלק מהספקים המקוונים הם סיטונאים ויבואנים שלא רגילים לעבוד מול המגזר הפרטי ואינם ערוכים להעניק שירות טוב ללקוחות.

 

טוב לדעת: על-פי חוק הגנת הצרכן הקנייה המקוונת היא "עסקת מכר מרחוק", שקל יותר לבטל אם מתברר חלילה ש"נעקצתם". אם אתם מנוסים בקנייה באינטרנט, מרגישים שאתם יודעים מה אתם עושים, ויודעים שמאחורי העיסקה עומד ספק לגיטימי - לכו על זה.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים