שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    כצפוי, התייקרות בביטוח דו-גלגליים
    במסגרת הרפורמה בביטוח שמנהיג משרד האוצר, ישונו תעריפי ביטוח רכב דו-גלגלי החל מחודש דצמבר, תוך התייקרות ממוצעת של 15%. ומי יסבלו הכי הרבה? בעלי קטנועי 50 סמ"ק כמובן

    המפקח על הביטוח מפרסם היום את תעריפי ביטוח החובה החדשים, שיכנסו לתוקפם החל מחודש דצמבר הקרוב. זאת, כחלק מהרפורמה המתוכננת שתייצר תעריפים דיפרנציאליים, "תעניש" רוכבים מסוכנים ותעודד את הזהירים שבהם. בכל מקרה, תעריף הביטוח הממוצע לכלים דו-גלגלי יתייקר החל מדצמבר ב-15%, וזאת במטרה - כך המפקח - להקטין את סבסוד המחיר בו נושא כל ציבור הנהגים. מהצד השני מבטיח המפקח כי ביטוח לרוכב זהיר יהיה זול בשיעור של עד 25% מזה אותו ידרש לשלם נהג עם רקורד גרוע. איזה נתונים ישפיעו מעתה על המחיר? גיל הרוכב, מינו, מספר השנים שהוא מחזיק ברישיון, מספר תאונות והרשעות.

     

    • המפקח על הביטוח נגד רפורמת הקטנועים

     

    למעשה, הרפורמה הזו מיישרת קו עם מהלך נוסף וחשוב שמתוכנן לשוק הרכב הדו-גלגלי בחודשים הקרובים. החל מינואר 2007 תפוצל קטגוריית האופנועים בנפח 51 עד 250 סמ"ק לשתי קטגוריות, בהתאם לאימוץ התקינה האירופאית. מעתה תהיה קטגוריה של נפח 51 עד 125 סמ"ק, ו-126 עד 250 סמ"ק. זאת במקביל לשינוי קטגוריות הרישוי. כל המחזיק ברישיון לכלי דו-גלגלי בנפח עד 50 סמ"ק, יוכל מינואר לנהוג בכלים בנפח עד 125 סמ"ק. וכל המחזיק ברישיון נהיגה למכונית לפחות שלוש שנים, וירצה להוציא רישיון רכיבה עד 125 סמ"ק, ידרש לעבור רק מבחן שליטה, בדומה לנהוג עד עתה עבור 50 סמ"ק. במילים אחרות - 125 סמ"ק הופכת מעשית להיות "קטגוריית הפתיחה" עבור רוכבים.

     

     

    המהלך הזה, שכולל כאמור את שינוי פרמיות הביטוח, אמור להפוך את הרכיבה לבטוחה יותר, בעיקר עבור רוכבים המתגוררים בפריפריה ונאלצים לעשות את המרחק לעיר באמצעות כלים חלשים ולא בטוחים. אלא שכדאי לשים לב כי בעיקר רוכבי ה-50 סמ"ק, שנהנו עד כה מעלות ביטוח נמוכה יחסית, שהפכה את הרכיבה והבעלות על כלים אלה לכדאית במיוחד, עומדים לספוג התייקרות גדולה. רוכב בן 19 ישלם מעתה עבור קטנוע קטן סכום שנתי של 2,450 שקל, לעומת 1,704 בעבר. גם שאר הפרמיות עבור כל נפחי המנוע וסוגי הרוכבים, יתייקרו כאמור.

     

    מה זה יעשה לשוק הרכב הדו-גלגלי? סביר להניח כי השוק הרגיש הזה עומד להפגע שוב. וזאת, ללא ספק, לא יכולה להיות כוונת המפקח. לא כאשר מדובר בתנועה עירונית צפופה כל-כך כמו אצלנו. לא כאשר הציבור משווע לפתרונות תחבורה קלים, מהירים וזולים. לא כאשר אתה מנסה "להשבית" כמה שיותר מכוניות הנכנסות לעיר, כדי למנוע זיהום ובעיות חניה לתושבים.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "כצפוי, התייקרות בביטוח דו-גלגליים"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים