שתף קטע נבחר

10 המכוניות הכי מכוערות בישראל

לקראת יום כיפור, מגיש ערוץ הרכב רשימה של 10 מכוניות מכוערות במיוחד, כאלה שמעצביהן צריכים לבקש מאתנו סליחה על הנזק הנפשי והאסתטי שגרמו. אתם כמובן מוזמנים להוסיף

יופי הוא בעיני המתבונן. ברור. וגם, על טעם ועל ריח אין להתווכח. יודעים. ובכל זאת, למרות הכל אנחנו מתווכחים בנושאי טעם כל הזמן. לקראת יום כיפור הקרב, מציע ערוץ הרכב אפשרות להתווכח בנושא העתיק ביותר מאז המצאת הגלגל - איזו מכונית היא המכוערת ביותר. בישראל.

 

אחרי סיעור מוחות קדחתני הכנו רשימה של 10 מכוניות המכוערות ביותר בישראל לטעמנו. הן מגיעות מכל היבשות, חלקן משפחתיות, חלקן קטנות ויש אפילו יוקרתית אחת. אתם מוזמנים להוסיף את "המכוערת" שלכם. כל קשר בין סדר מכוניות למידת הכיעור אינו מקרי. אגב, זאת ההזדמנות לבקש סליחה מהנבחרות ומיבואני הרכב האחראים להן. אחרי הכל, הם לא אשמים...

 

 

1. סוזוקי ליאנה

היא החליפה את הבאלנו, היא בעצם מעין מיניוואן שמבוסס על סופר-מיני. לא משנה איך תגדירו את הליאנה, ואם בחרתם בגרסת האצ'בק מזעזעת או סדאן מזעזעת, עם בגאז'. בכל מקרה אין ספק שמדובר בתאונת עיצוב מחרידה.


סוזוקי ליאנה. מלכת הכיעור?

 

בסך הכל, לא מדובר במכונית גרועה כלל וכלל. היא אפילו מקורית למדי. אבל נדמה שמחלקת העיצוב נרדמה לחלוטין בשמירה. הפרופורציות לא נכונות, עם רושם כאילו המכונית גבוהה יותר מרוחבה (מה שכמעט נכון). בגרסת האצ'בק יש דלת אחורית מוזרה, לסדאן תא מטען בולט בצורה מכוערת. ולשתיהן יש פנים שלא תענוג גדול לראות במראה האמצעית. והגרוע מכל - בהתחשב בכך שהליאנה הוצגה בשנת 2001, היא ככל הנראה תהיה איתנו עוד כשנתיים.

 

מבזק מהמציאות: הליאנה היא להיט מכירות. מה שמוכיח עד כמה חשוב העיצוב לרוכשי מכוניות מסוגה.

 

2. פיאט מולטיפלה

גאונית, מתוכננת להפליא, מסוגלת לשנע שישה מבוגרים עם מרכב קומפקטי - ואפילו מהנה בדרך. באמת, אחת המכוניות היותר מוצלחות שהגיעו לכביש בתקופה המודרנית. א-ב-ל. כל הסופרלטיבים לא יצליחו לכפר על העיצוב, שיש מי שאוהב אותו (כמונו), ויש רבים יותר שיעדיפו לחצות את הכביש ולא לפגוש בו.


פיאט מולטיפלה. גאונית, מקורית ו...

 

המולטיפלה היא התשובה של פיאט לסיטרואן פיקאסו, אלא שנדמה כי דווקא האיטלקים קיבלו השראה מהצייר המפורסם: יחידות התאורה מפוזרות לכל עבר, החרטום נראה כמו מקור ברווז וההשראה למראות הענקיות הגיעה כנראה מדמבו המעופף. מזל שמדובר במכונית כה גאונית, שאסתטיקה ועיצוב הם הדברים האחרונים שחשובים בה.

 

מבזק מהמציאות: המולטיפלה היא כשלון מסחרי. מה שמוכיח שבקטגוריה שלה, צריך מראה מצודד.

 

3. סובארו אימפרזה

מייקל ג'קסון של תעשיית הרכב. היא בת למכונית סופר-מצליחה, וכשנולדה נראתה לגמרי בסדר. אלא שיותר מעשור מאוחר יותר, האימפרזה ה"חדשה" היא קורבן מצער של הרבה יותר מדי ניתוחים קוסמטיים. שורה של מעצבים - כולל זה של אלפא רומיאו לשעבר - ניסו להפוך את הברווז לברבור, ונכשלו. מה שנותר בסופו של דבר הוא שיבוט מוטורי לא ברור.


סובארו אימפרזה. מקושקשת (צילום: רועי צוקרמן)

 

האימפרזה אולי נהנית מהילת ראלי ושפע ניצחונות בספורט המוטורי, ויש לה עדת מעריצים, אבל מרביתם היו מוכנים לוותר על קצת כוח ויכולת תמורת מראה פחות מזעזע. במיוחד במתיחת הפנים הקודמת, סליחה, זו שלפניה, בעצם. נו, עם יחידות התאורה העגולות. שמועות מיפן טוענות שהאדם שאישר את העיצוב הזה, משמש כיום כאחראי שטיפה במתקן מסירת מכוניות בסיביר. המעצב של המתיחה הנוכחית, אגב, פוטר לאלתר - וזו כבר אינה שמועה.

 

מבזק מהמציאות: תנו לנו אימפרזה טורבו וכיסוי עיניים, ונוריד אותו כשאנחנו בתוך המכונית.

 

4. ביואיק רנדוו

בצרפתית, רנדוו הוא מפגש עם בן-זוג. באמריקה, המונח הזה מתאר ככל הנראה "קטסטרופה עיצובית". זה לפחות מה שאנחנו חושבים בכל פעם שאחת מתפלצות השטח של ביואיק חולפת ברחוב.


ביואיק רונדוו. מי רוצה להיפגש?

 

נדמה כי כל חלק ברכב השטח הגדול עוצב על-ידי מתכנן אחר. מיחידות התאורה הגדולות מלפנים, דרך סבכה אליפטית(?) עם ה"שפם" מעליה, חישוקים שנראים קטנטנים בהשוואה למרכב הגדול ועד לדלת האחורית המגושמת. הרבה פחות הרמוני מזה אי אפשר.

 

מבזק מהמציאות: לרנדוו יש עוד כשנה לחיות. אז לעצום עיניים ולקוות שיעבור.

 

5. סאנגיונג רודיוס

תראו, אין לנו משהו נגד מיניוואנים. להפך. הם מרווחים, נוחים, ויכולים להוביל את כל המשפחה ונספחים. אבל לפעמים קורה שיצרנית שוכחת שמלבד שימושיות, מוטב שגם יראו טוב, או לפחות כמו משהו שלא מורכב מכמה מכוניות שונות.


סאנגיונג רודיוס. מה הם חשבו לעצמם?

 

הרודיוס אינו כזה. מבנה הגג, למשל, נראה כאילו הוסיפו אותו אחרי שמישהו בסאנגיונג ישב מאחור וגילה - ממש במקרה - שאין מספיק מקום לראש. וזה עוד החלק הטוב. הסבכה הענקית מלפנים, יחידות התאורה המגושמות, הקווים העגלגלים מדי. הכל מצטרף לכדי מכונית שנראית כאילו היא במנוסה מתערוכת עיצוב שנה א' בבצלאל.

 

מבזק מהמציאות: עם עיצוב כזה, יש סיכוי שהחמות תסרב להיכנס. ותנתק קשר לצמיתות. בקיצור - רכשו בהמוניכם.

 

6. רנו קליאו סדאן

עם הקליאו האצ'בק אנחנו דווקא מסתדרים טוב. שלום-שלום, צום-קל, מועדים-לשמחה, כאלה מן. אלא שגרסת הסדאן, להיט מכירות היסטרי בטורקיה (לא מפתיע, בהתחשב בכך ששם היא מיוצרת) היא עניין אחר לגמרי.


רנו קליאו סדאן. תא המטען הזה עומד ליפול?

 

הבעיה של הקליאו היא גם בפשטות שלה - לוקחים קליאו תמימה, ועושים ממנה סדאן על-ידי הדבקה מכוערת של תא מטען נפרד. התוצאה נראית כמו חיבור בין שתי מכוניות שונות בתכלית, וגם שתי מתיחות פנים לא הצליחו עדיין לשפר את המצב. טוב שהמחליפה מגיעה עוד כשנה.

 

מבזק מהמציאות: הטורקים דווקא אוהבים אותנו. בדרך כלל.

 

7. פורשה קאיין

פורשה 911 מוגבהת? פולקסווגן טוארג הסובל מבולמיה כרונית? איך שלא תסתכלו עליו, ומכל כיוון, הקאיין של פורשה הוא נכון להיום רכב השטח המכוער ביותר בעולם, כולל כמה יצירות בלתי מוסברות של סאנגיונג.


פורשה קאיין. 911 מוגבהת ובולמית?

 

הוא מצליח לשלב אגרסיביות, מגושמות, פרופורציות בעייתיות וניקור עיניים, לחבילה שהדבר האחרון שאפשר להרגיש כלפיה זה סימפטיה. אלא שלמרות הכל, ההחלטה לייצר את הקאיין - ולשתף פעולה עם פולקסווגן בדרך - היא כנראה אחת הטובות שעשתה הנהלת פורשה מעולם. הקאיין מצליח מאד בכל שוק אליו הוא מגיע, והזניק את נתוני המכירות של פורשה לגבהים שגם האופטימיים שבחברי ההנהלה לא ראו בדמיונם לפני השקת הקאיין.

 

מבזק מהמציאות: כשמתגברים על הדחיה, מגלים שהוא אחד מכלי הרכב היותר מדהימים לנהיגה.

 

8. יונדאי אלנטרה

לא שאהבנו את העיצוב שלה במקור, אבל אחרי מתיחת הפנים הצליחו הקוריאנים להתעלות על עצמם. מדובר באחת המשפחתיות הכי פחות מושכות בשוק הישראלי כיום, עם שילוב בין מוזר ללא-מובן ולא לעניין. סבכה קדמית ויחידות תאורה גדולות, חלק אחורי בולט וחסר חן. לאלנטרה יש את הכל, והיא זועקת מכל כיוון: תחליפו אותי בדור חדש!


יונדאי אלנטרה. מתיחת הפנים הרסה את מה שלא היה ממילא

 

לשמחתנו, זה אכן עומד לקרות - ומהר מכפי שאתם חושבים. הדגם החדש כבר הוצג בארצות הברית וקוריאה, וגרסה אירופית (הפעם גם כהאצ'בק) צפויה בראשית שנה הבאה. ואמרו אמן.

 

מבזק מהמציאות: גם האלנטרה החדשה לא מצטיירת כמלכת יופי, לפחות בגרסאות שהוצגו עד עתה...

 

9. ב.מ.וו סדרה 3

הספורט-סדאן של ב.מ.וו היא לא בהכרח מכונית מכוערת באופן יוצא דופן. היא פשוט לא נראית טוב בהשוואה לדורות הקודמים. ומאחור, המצב הופך קשה וכואב עם דמיון ניכר לדייהו לאנוס. ה-3 היא קורבן הנסיבות. מאז הצטרף ליצרנית הבווארית המעצב הכישרוני כריס בנגל, נדמה ששפת העיצוב של ב.מ.וו לא רק השתנתה, היא אושפזה ומקבלת מדי פעם זריקות עידוד.


ב.מ.וו סדרה 3. חייבים להודות - היא לא נראית טוב

 

שינויי זוויות, משטחים מתפצלים עם קימורים וקיעורים, ועיצוב תמוה במקרים רבים. כך בנוגע לחרטום בעל "העיניים הגדולות" של סדרה 1, וכך בנוגע לישבן הבולט בסגנון זנב ברווז של סדרה 7. חדשנות אצל ב.מ.וו, כך נראה, לא מתחברת בהכרח להגדרה המילונית של יופי. עם ה-3 הסופר-חשובה ניסה בנגל לחזור לכיוון השמרנות, אלא שהתוצאה - איך לומר זאת בעדינות - לא ממש מוצלחת. מזל שהתנהגות הכביש דווקא כן.

 

מבזק מהמציאות: למרות הביקורת, בנגל עוד נוע ינוע.

 

10. הבחירה שלכם

השארנו מקום אחד פנוי למכונית שלכם. זו שאתם חושבים שהיא-היא המכוערת ביותר בישראל. אתם מוזמנים לספר לנו עליה בתגובות, ואפשר לתת לקוראים קישור לתמונה. שגם הם ירגישו רע...

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום איי פי
המכוניות שדורשות כפרות
צילום איי פי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים