דודג' (ישראל) מגלה את אמריקה
כפי שכבר דיווחנו לפני כתשעה חודשים, האמריקנים יוצאים לדרך בארץ עם הקליבר החשובה, אבל רוצים לשווק כאן דגמים כל-אמריקנים - גם כאלה שלא נמכרים באירופה. ומי אמר צ'ארג'ר?
חטיבת דודג' מגיעה. החדשות האלה אינן טריות אמנם, אך התוספת חשובה - לאחר שנציגי היצרן בדקו כאן את השוק היטב, הגיעו האמריקנים למסקנה כי יש מקום להרחיב באופן משמעותי את מבחר הדגמים בישראל, בעיקר עם מכוניות שאינן מוצעות באירופה, כפי שעושות כאן ג'נרל מוטורס עם שברולט וביואיק, וכמובן פורד.
_wa.jpg)
דודג' דוראנגו. האם יגיע עם שמונה מושבים?
- "המחיר יהיה 149,000 שקל"
"האנשים בדודג' ובקרייזלר מבינים היום היטב מה עושות כאן שברולט ופורד עם המוצרים האמריקנים שלהן. ישראל היא מדינה מיוחדת מבחינת הגישה לרכב אמריקני, בעיקר מבחינת תקינה (קלה בהרבה לעומת אירופה, א.ש). וכמו ששברולט ופורד מוכרות פה כמויות יפות של דגמים עם תקינה אמריקנית, החלטנו שגם אנחנו יכולים. יש לנו מבחר טוב, דגמים מושכים ושער דולר מעודד". כך אמר ל-ynet ג'יימס פולי, שמסיים כעת את תפקידו כאחראי אזורי מטעם קרייזלר, דודג' וג'יפ.
מילים אלה משקפות כאמור שינוי מהותי בגישת קונצרן קרייזלר לשוק המקומי. בניגוד לג'נרל מוטורס או פורד, העדיפה קרייזלר עד כה להתמקד אצלנו במכוניות עם תקינה אירופית בלבד.
חוזרים בגדול
אז מה צפוי לנו? פולי, שמכיר היטב את המתחרים המקומיים ורחרח רבות באולמות התצוגה שלהם, תולה תקוות רבות בדודג' דוראנגו, רכב הפנאי הגדול שעושה חייל בארצות הברית. כאן הוא עתיד להגיע לשיווק בגרסת שמונה מקומות ישיבה, שאמורה להעניק לו יתרון על מתחריו - פורד אקספלורר ושברולט טרייל-בלייזר. לפי חישוב מהיר שערך עבורנו נציג דודג', גם בגרסה הסופר-מאובזרת יהיה הדוראנגו זול משמעותית מאקפסלורר מקביל. מעניין.
_wa.jpg)
דודג' הורנט
מועמד כמעט-ודאי נוסף מבחינת האמריקנים, הוא טנדר הראם הנאה של דודג', שמצליח אף הוא בארה"ב. גם כאן הם מביטים היטב בשברולט ומזהים פונטציאל. קצת פחות בטוח אבל הרבה יותר מעניינת עשויה להיות הצ'ארג'ר הכוחנית. לפי פולי היא זולה משמעותית מה-300C של קרייזלר, אבל כדאיות הייבוא עדיין לא הוכחה.
מה עוד? יש לדודג' שאיפות מעניינות גם בכל הנוגע למגוון המוצרים האירופי. למשל אוונג'ר, ניטרו, ובבוא היום גם את ההורנט הקטנה. "התוכניות עוד לא נחתמו, אבל עד סוף השנה נחליט עם מי נייצר אותה. הפרוייקט בכל מקרה מתקדם במהירות. כמו שאתם יודעים, לקרייזלר ודודג' יש נטייה להביא מכוניות תצוגה לייצור".
אז מה היה לנו שם? אם נחבר לדברים שסיפר לנו נציג דודג' את כל המפרט שנחשף באירוע השקת המותג, נקבל מבחר נאה של עד שבעה דגמים בארץ. וכאשר הדברים נאמרים על רקע תוכניות מכשירי תנועה למכור 500 קאליבר בשנה בישראל, שמשמעותם כמעט הכפלת מכירות חטיבת קרייזלר, אפשר להבין שדודג' נכנסת לארץ עם רצון להפיח רוח חדשה אצל היבואן. אנחנו מברכים.