שתף קטע נבחר

האוצר: "אתם משלמים רק חצי"

משרד האוצר מגיב במהירות. לאחר הודעת איגוד יבואני הרכב הדו-גלגלי על הירתמות למאבק ברפורמה, עונים בכירי האוצר במהירות. במכתב שהגיע לידי ynet הם מזכירים לרוכבים שגם לאחר השינוי, עדיין ישלמו מחצית מכפי שהם נדרשים

במשרד האוצר עובדים כנראה מהר. זוכרים את ההודעה המפתיעה של איגוד יבואני הרכב הדו-גלגלי, על תמיכה ללא סייג במאבקם של הרוכבים כנגד הרפורמה המוצעת בביטוח החובה? זוכרים את קריאתו הנרגשת של חבר מועצת העיר תל אביב לשר האוצר, בבקשה שיחזור בו מתכנית ייקור הביטוח, זו שתעמיס על רחובות הכרך העמוסים גם כך, כלי רכב רבים נוספים?

 

עיריית תל אביב מאמינה ברוכבים, והאיגוד מצטרף למאבק

 

ובכן, משרד האוצר כבר הגיב לדברים. ועשה את זה מהר. לדברי האוצר, הרוכבים צריכים למעשה לשלם פי שניים מהתעריפים שיכנסו לתוקף בדצמבר. רוכבי 50 סמ"'ק? אלה צריכים לשלם, אם מדובר בעלות מול סיכון, סכום אסטרונומי של 4,528 שקל לשנה, עבור ביטוח חובה בלבד. זאת, כאשר חלק ניכר מהקטנועים בנפח הזה עולה פחות לרכישה.


"אופנוענים מעורבים יחסית ביותר קטלניות". צילום:מוטי בוקצין

 

לא משקפים את הסיכון

 

במכתב מפורט וארוך שהגיע לידי ynet, עונה יואב בן אור, סגן בכיר לממונה על שוק ההון, ביטוח וחסכון, לדרור גולדמן, יו"ר איגוד יבואני הרכב הדו-גלגלי. זה האחרון הודיע אמש כי האיגוד שהוא עומד בראשו, נרתם למאבקם הצודק של הרוכבים. ומה אומרים באוצר? שם מזכירים לגולדמן כי הרפורמה בביטוח אליה הוא מתנגד, ואשר מיושמת זה מכבר, אחראית לכך שכל מבוטח משלם בהתאם לסיכון הביטוחי אותו הוא מייצג. כולם, למעט רוכבי הדו-גלגלי. אלה, כך האוצר, משלמים כיום תעריפים נמוכים בהרבה מכפי שצריכים היו. לדוגמה מביא בן אור את העובדה כי ב-2005 שילמו הרוכבים ביטוח בסך נמוך ב-190 מיליון שקל מהתביעות שהגישו. מי שילם את הכסף הזה לדברי האוצר? שאר המבוטחים, ששילמו תוספת של 5% לפרמיית הסיכון.

 

רוצים לראות את המכתב ששלח האוצר לאיגוד? לחצו כאן

 

"צריכים לשלם הרבה יותר" 

 

באוצר מזכירים לגולדמן כי סכום התביעות הגבוה, הוא פועל יוצא של מעורבות שכיחה יחסית בתאונות דרכים בכלל וקטלניות בפרט. הם מציינים במכתב כי שיעור האופנועים המעורבים בתאונות חמורות גבוה פי 5.6 מכלי רכב אחרים. עוד מזכירים שם כי שיעור הפצועים קשה וההרוגים כתוצאה מרכיבה גבוה פי 3 ביחס לשאר כלי הרכב, בהתחשב בשיעורם היחסי ממצבת הרכב הכוללת.


"קטנועים ישלמו גם אחרי הרפורמה רק חצי מכפי שהם צריכים"

 

בן אור טוען עוד כי למעשה, על הרוכבים להיות אסירי תודה על התעריפים אותם יחלו לשלם בדצמבר הקרוב. "...פרמיות הביטוח לאופנועים צריכות להיות לפחות פי שניים מהתעריפים שייכנסו לתוקפם". בן אור טוען כי אילו היו הפרמיות הולמות את מידת הסיכון, רוכבי 50 סמ"ק נדרשים היו לשלם 4,528 שקל (1,960 מדצמבר), רוכבי "עד 125" היו מתבקשים לשלם 6,849 שקל (2,969), "עד 250 סמ"ק" היה מגיע ל-5,766 שקל, ורוכבי "עד 500 סמ"ק" צריכים היו לשלם את הסכום המפלצתי 12,073 שקל, לעומת 3,647 שקל כנדרש מדצמבר.

 

אתם הצעתם...

 

את הטענה כי רוכבים רבים לא יבטחו את האופנועים והקטנועים שברשותם עקב ההעלאה, הודפים באוצר בקלות. היחס בין מספר הכלים הנעים על הכביש לבין אלה המבוטחים מהם, לא השתנה במשך השנים, כך הם אומרים. ב-98' היו תעריפי הביטוח נמוכים בעשרות אחוזים, ובכל זאת בוטח אחוז דומה.

 

 

לסיום מזכירים באוצר לגולדמן ולמועדון האופנועים הישראלי, אשר לקחו חלק בדיונים סביב הרפורמה, כי במהלך השנים נבדקו מספר אפשרויות לתיקון המצב המעוות. "נזכיר כי במסגרת הדיונים הרבים שהתנהלו עמכם, הועלתה על ידכם ההצעה לייקר את תעריפי הביטוח לבעלי קטנועים, ואף הדגשתם כי אין מנוס מכך".

 

לסיום אומרים באוצר כי מהלך הרפורמה יביא לכך שהרוכבים ישלמו מחיר שנגזר מרמת הסיכון שהם מייצגים. באוצר מאמינים - כך בדיוק - כי השינוי "יעודד נהיגה זהירה ואחראית, ויתרום למאבק בתאונות הדרכים". סוף דבר.

 

ועכשיו? ניתן להניח כי תגובת הרוכבים והאיגוד לא תאחר לבוא

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שי רוזנצוויג
שליחים - צריכים לשלם יותר
צילום: שי רוזנצוויג
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים