שתף קטע נבחר

הונדה סיוויק מאכזבת במבחן בטיחות

הקומפקטית הייחודית של הונדה הציגה תוצאות מאכזבות מאד במבחן הריסוק של EuroNCAP. הונדה: עלות שיפור הבטיחות לרמת חמישה כוכבים אינה משתלמת. לקסוס IS וקאיה קרניבל דווקא ראויות לשבחים

הונדה סיוויק החדשה, אחת הקומפקטיות המרשימות למראה שהוצגו לאחרונה, זכתה לציון נמוך במבחן הריסוק האירופי EuroNCAP. לקסוס IS וקאיה קרניבל, שנבחנו אף הן, זכו לציונים טובים.


הונדה סיוויק. הבטיחות לא משתלמת?

 

 

המבחן נערך על-ידי ארגון בלתי תלוי, שהוקם בין היתר על-ידי משרדי התחבורה של בריטניה וגרמניה. במסגרתו נבחנת המכונית בסדרה של ניסויים, בהם ריסוק חזיתי וצידי, הגנה על ילדים ופגיעה בהולכי רגל. הציון המרבי, שהופך גם למקובל בשנים האחרונות, הוא חמישה כוכבים. הסיוויק זכתה לארבעה כוכבים בלבד, ולציון נמוך יותר אפילו מ"ענתיקה" כמו רנו מגאן המקורית - שהוצג בשנת 1995. בהונדה ככל הנראה לא מופתעים מהתוצאות, ובעבר אף ציינו בפנינו כי זהו הציון אליו הם שואפים. הסיבה? עלות שיפור הבטיחות לרמת חמישה כוכבים אינה משתלמת, לטענתם.
מבחן ריסוק: הונדה סיוויק נגד רנו מגאן

מבחן ריסוק: הונדה סיוויק נגד רנו מגאן
  הונדה סיוויק רנו מגאן
שנת השקה 2005 1995
ריסוק חזיתי 11 נקודות (69%) 12 נקודות (75%)
ריסוק צד 14 נקודות (89%) 18 נקודות (100%)
מבחן עמוד 2 נקודות לא נבחנה
תזכורת חגירה 3 נקודות אין
סך הכל 4 כוכבים, 30 נקודות 4 כוכבים, 30 נקודות
הגנה על ילדים 4 כוכבים, 38 נק' (78%) לא נבחנה
הולכי רגל* 3 כוכבים, 24 נק' (67%) כוכב 1, 5%

*שיטת הניסוי והדירוג לפגיעה בהולכי רגל שונתה בינואר 2002

 

ב-EuroNCAP ציינו לרעה את הקונסולה הקדמית של הסיוויק, שלטענתם הציבה סכנה לברכיים ולירכי הנהג והנוסע. הציון של הסיוויק לפגיעה חזיתית עומד על 69% (11 נקודות), ולריסוק צד על 89% (16 נקודות). מדובר בניקוד זהה לזה של הסיווק הקודמת. האם בהונדה לא השתפר דבר בחמש השנים האחרונות?

 

לזכות הסיוויק ניתן לציין הגנה טובה לילדים בתא הנוסעים (ארבעה כוכבים מתוך חמישה), עם 38 נקודות שהן 78%. הסיוויק מצטיינת במיוחד כשמדובר בפגיעה בהולכי רגל, שם קיבלה שלושה כוכבים ו-24 נקודות (67%), הנחשבים לגבוהים יחסית.

 

קאיה משתפרת

 

גם קאיה היתה עשויה להוות מקור לביקורת נוכח התוצאות של הקרניבל החדש, אלמלא זכרנו את הדור הקודם. ולמי שלא, הנה תזכורת: שני כוכבים בלבד, תא נוסעים שקרס לחלוטין וסכנה ברורה ומיידית לנהג ולנוסע שלידו. הביטו בתמונה (מימין למעלה), ותבינו את גודל הזוועה.

 

אלא שבקאיה עשו שיעורי בית לקראת הדגם החדש, והדור השני לקרניבל מציג שיפור עצום מקודמו. הציון עלה לארבעה כוכבים, ומהתמונה ברור כי למרות מהירות הריסוק הזהה (64 קמ"ש), עמד תא הנוסעים בכבוד במטלה להגן על יושביו. ב-EuroNCAP מצאו בכל זאת לנכון להלין על התוצאות, וציינו כי בריסוק חזיתי סבל תא המנוע במיניוואן הגדול מתזוזה מדאיגה, בעקבותה התפרק מדרס הרגל של הנהג וחלק מההלחמות בקדמת תא הנוסעים נשברו. בארגון מציינים כי גם כאן ישנה סכנה לברכיים ולירכי הנהג והנוסע לידו.


תוצאות מבחני הריסוק - קאיה קרניבל

תוצאות מבחני הריסוק - קאיה קרניבל
הגנה על נוסעים 4 כוכבים (מתוך 5) 29 נקודות
פירוט: ריסוק חזיתי 10 נקודות (63%)
  ריסוק צד 18 נקודות (100%)
  תזכורת חגירה נקודה אחת
הגנה על ילדים 3 כוכבים (מתוך 5) 36 נקודות (73%)
הגנה על הולכי רגל כוכב אחד (מתוך 4) 3 נקודות (8%)

 

עוד מקום לשיפור נמצא בהגנה על הולכי רגל - הקרניבל הנפיק תוצאה מחפירה של כוכב בודד בלבד (3 נקודות, 8%). ב-EuroNCAP מציינים כי למעט אזורים בודדים בחלקו האחורי של מכסה המנוע, החרטום של הקרניבל קטלני במיוחד להולכי רגל בכל גיל. ההגנה על ילדים בתא הנוסעים זכתה לציון בינוני של שלושה כוכבים.

 

ולקסוס IS?

 

הקטנה בהיצע לקסוס זכתה לציון הטוב במבחן, חמישה כוכבים מרביים בהגנה על נוסעים, ארבעה בהגנה על ילדים בתא הנוסעים, ושני כוכבים בהגנה על הולכי רגל. ב-EuroNCAP ציינו לשבח את ההגנה על ילדים, ואמרו כי ה-IS הצטיינה הן בהגנה על בובת ריסוק המדמה ילד בן 3, והן על בובה המדמה ילד בן שנה וחצי.


לקסוס IS. תוצאות טובות

 

כן צויינו לטובה ההגנה במקרה של פגיעת צד בעמוד, כמו גם השמירה על הירכיים וברכי הנהג והנוסע לידו באמצעות כריות אוויר מיוחדות. עם זאת, כמו בסיוויק ובקרניבל, ציינו הבוחנים כי דוושת הבלם נעה אחורה יותר מ-10 ס"מ בתאונה חזיתית, עובדה שעשויה לגרום לפציעה בחלק התחתון של הרגל.


תוצאות מבחן ריסוק - לקסוס IS

תוצאות מבחן ריסוק - לקסוס IS
הגנה על נוסעים 5 כוכבים (מתוך 5) 33 נקודות
פירוט: ריסוק חזיתי 13 נקודות (81%)
  ריסוק צד 18 נקודות (100%)
  תזכורת חגירה 2 נקודות
הגנה על ילדים 4 כוכבים (מתוך 5) 39 נקודות (80%)
הגנה על הולכי רגל 2 כוכבים (מתוך 4) 15 נקודות (42%)

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יחי ההבדל. קאיה קרניבל נמעכת באופן מפחיד בדור הקודם (למעלה), ובצורה מבוקרת בדור החדש
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים