שתף קטע נבחר

ככה כן בונים גשר

באיחור של למעלה משנה, הולך ונשלם בצומת גלילות המחלף שאמור לפתור את אחד מפקקי התנועה המפורסמים בישראל. מישל דור היה שם, כדי לבדוק האמנם יהיה טוב

"אחת מנקודות התחבורה החשובות ביותר בישראל עומדת בפני שינוי משמעותי. מכירים את הפקק הרגיל בצומת גלילות? מתחילת 2004 ועד אמצע 2005, יהיה הרבה יותר גרוע". כך כתבנו ב-26.7.2003, כאשר דיווחנו על פרויקט מחלף גלילות שעומד לצאת לדרך (ראו קישור למטה). אחר כך, זו לפחות הייתה התקווה, יהיה הרבה יותר טוב בצומת שגרם לאחד הפקקים הגדולים במדינה. האמת חייבת להיאמר: היה יותר גרוע, אבל לא בהרבה. מצד שני, אנחנו מתקרבים כבר לסוף 2006, וזה אומר דחייה של לו"ז הביצוע בשנה וחצי.

 

 

בכל מקרה, עכשיו זה ממש קורה. הגשר הענק שיחבר את הבאים על כביש מספר 2 מצפון לדרום, עם ציר הרוחב כביש מספר 5, אוטוטו מושלם. המבנה הענק שהולך ונרקם מול הנהגים שחולפים בצומת, הוא גשר עצום מידות שמורכב מ-140 חלקים טרומיים - "מקטעים" בלשון הנדסית. אלה נבנים במפעל באזור אשדוד, ומגיעים לצומת מוכנים להרכבה. או אז הם מורמים על-ידי מנוף, ומחוברים זה לזה בכבלים. כדי להבין שלא מדובר כאן בעניין של מה בכך, כדאי לדעת שמשקל כל מקטע שכזה מגיע ל-60 טונות.

 

 

"היתרון הגדול של גשר מסוג זה הוא אפשרות לקבל מיפתח (מרחק 'נקי') גדול בין עמוד לעמוד" מסביר איתמר גליל, מנהל הפרויקט הגדול. "הרווח הגדול ביותר כאן בצומת בין עמוד לעמוד, עומד על לא פחות מ-60 מטר. בנוסף, מאפשרת השיטה לבנות את הגשר מבלי לגרום ליותר מדי שיבושים בתנועה.

 

הפרויקט מתנהל כבר כשנתיים, וצפוי להסתיים בפברואר 2007. לשאלה מה ישנה למעשה הגשר מבחינת התנועה, עונה גליל: "עבור הנהגים המגיעים מהצפון, הגשר יאפשר מעבר ישיר לכיוון דרום, אם לנתיבי איילון או לחילופין לכיוון מזרח על כביש מספר 5".


כך יראה צומת גלילות לאחר שהעבודות בו יסתיימו (תמונה באדיבות חברת "נתיבי איילון")

 

"בשעות השיא עוברות בצומת כ-2,000 מכוניות בנתיב לשעה. אם נכפיל את זה בכמות הנתיבים, אנו מגיעים למספרים מפלצתיים. כאשר הגשר ייפתח, יהיו בו שני נתיבים שיבטלו לחלוטין את הצורך לעמוד ברמזור שמאלה (מצפון לדרום), כך שנוכל לאפשר יותר זמן של 'אור ירוק' לאלה היוצאים מתל אביב צפונה". בשורה טובה עבור מי שמצא עצמו עומד בפקק מוזר ומיותר במשך שעה ארוכה אחת לכמה ימים.

 

ומה יהיה עם שאר הבעיות הקשורות לצומת הענק? "יש תוכניות נוספות לשיפור הצומת" מרגיע גליל, "פרויקטים חדשים כבר יצאו לדרך כדי לעקור סופית את המושג הזה מאזור גלילות, ולהפוך את המקום למחלף מערכתי גדול ומודרני". הגיע הזמן.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שי רוזנצוויג
עובדים בגלילות
צילום: שי רוזנצוויג
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים