שתף קטע נבחר

מנכ"ל מיקרוסופט: ה-Zune יכול להביס את iPod

מיקרוסופט משיקה היום (ג') מתחרה ל-iPod. מנכ"ל החברה, סטיב באלמר: נוכל להביס את אפל

מיקרוסופט תשיק היום (ג') בארצות הברית את נגן המדיה החדש שלה Zune. 

 

אירועי ההשקה יהיו בשישה מקומות שונים בארה"ב, בו זמנית (סיאטל, ניו יורק, אטלנטה, שיקגו, מיאמי ולוס אנג'לס), עם הופעות של להקות כגון: The Red Hot Chili Peppers, Queens of the Stone Age, ועוד. החל מהיום (ג') ניתן יהיה לרכוש את ה-Zune בכ-30,000 נקודות מכירה בארה"ב.

 

מיקרוסופט נכנסת לשוק נגני המדיה גם כדי להתחרות באפל, אשר משווקת בהצלחה את ה-iPod. סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט, אמר כי ה-Zune יכול לגבור על iPod. "אנחנו יכולים להביס אותם אך זה לא יהיה קל", הוא אמר אתמול בשיחת ועידה. לדבריו, התמיכה של Zune לשתף שירים בין מכשירים שונים תציב אתגר לאפל.

 

תמונות ופרטים רשמיים אודות המכשיר נחשפו רק לפני חודשיים. לאחרונה השיקה החברה האתר הרשמי: zune.net. המחיר של ה-Zune יהיה 249 דולר – כמו של ה-iPod בעל אותו נפח (30GB).

 

מיקרוסופט משקיעה כסף רב בהשקה אך מסרבת לפרט כמה. ההשקה מלווה, בין השאר, בלא מעט פרסום, חלק מהפרסומות לא כל כך אופייניות לחברה, כפי שניתן לראות כאן.

 

מה זה Zune?

את הנגן תייצר עבור מיקרוסופט חברת טושיבה, משום שטושיבה אפשרה למיקרוסופט לייצר את הנגן בזמן קצר יותר. סביר להניח שגירסאות עתידיות של המוצר ייוצרו על ידי מיקרוסופט.

 

ה-Zune כולל דיסק קשיח בגודל 30 גיגה בייט, שירותי אוןליין Zune Marketplace, יכולת אלחוט, מקלט FM מובנה, תמיכה ב- Wi-Fi ומסך

 בגודל שלושה אינץ'. הנגן יגיע בשלושה צבעים; לבן, שחור וחום.

 

קהילות

מיקרוסופט רוצה להציג את הנגן שלה ככלי קהילתי ושיתופי. ניתן להעביר מוזיקה ותכנים אחרים בין נגנים שונים, עם הגבלות לתכנים המוגנים על ידי זכויות יוצרים – ניתן יהיה להעבירם עד שלוש פעמים לשלושה ימים בלבד. מי שיאהב שיר שקיבל – יוכל יהיה לרכוש שיר ישירות מאתר של Zune. הנגן יגיע כבר עם מוזיקה על הדיסק הקשיח (preloaded).

 

גיא עורי ארמה, מנהל קבוצת השווק והמכירות ללקוחות פרטיים במיקרוסופט ישראל, אמר ל-ynet "אנחנו במיקרוסופט לא מתייחסים ל-Zune כ'עוד נגן מוזיקה', אלא כעל חוויה חברתית, בה משתמשים יכולים לחלוק זה עם זה, כולל באופן ספונטני, מוזיקה ותמונות. ה-Zune הוא פן אחד מהחוויה האינטגטיבית למול הלקוח. היכולת של ה-Zune להתחבר באופן קל ל-Xbox 360 ולמדיה סנטר ולהעביר תכנים בין אחד לשני ישלימו את החוויה הכוללת.

 

"צריך לזכור שהמכשיר הוא רק צד אחד של החוויה; הצד השני הוא ה-ZUNE MARKET PLACE, שממנו יוכלו המשתמשים (בשלב זה בארה"ב) להוריד שירים (14.99 דולר לחודש) או ב-79 נקודות מיקרוסופט לשיר (כרטיסים משולמים מראש)".

 

השכרת מוזיקה

מיקרוסופט תפעיל שירות מוזיקה מקוון הדומה ל-iTunes של אפל, ותמכור שירים במחירים זהים של 99 סנט לכל שיר וללא צורך בכרטיסי אשראי (אלא

 באמצעות כרטיסים משולמים מראש שישווקו בחנויות). נוסף על כך, תציע החברה מנוי להאזנה חופשית ממאגר של שני מליון שירים, ב-14.99 דולרים לחודש.

 

אביזרים ל-Zune

The Zune Car Pack. החבילה המיועדת לרכב, אשר תכלול משדר FM כדי שתוכלו לשמוע מוזיקה ברדיו של הרכב שלכם.

 

The Zune Home A/V Pack. ערכה לחיבור הנגן לטלוויזיה ולמערכת סטריאו.

 

Zune Travel Pack. חבילת הנסיעות תכלול אוזניות, חיבור כפול לאוזניות, תיק נשיאה, כבל סינכרון ומטען.

 

ומה בישראל?

בעוד כמה חודשים הנגן ישווק בשאר העולם, ובמיקרוסופט ישראל מתכוונים לשווק את המוצר בארץ, ככל הנראה, במקביל לשאר העולם. עדיין לא ברור מה יהיה מחירו בארץ.

 

ככל הנראה, כמו ה-iTunes, גם שירות המוזיקה של מיקרוסופט לא יהיה זמין לישראלים.

 

מיקרוסופט ישראל לא מתכוונת לעברת את השם, למרות החששות שהיו. את שם הנגן יבטאו בדומה לארה"ב – פשוט "זוּן".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים