שתף קטע נבחר

למי אכפת מדפים נצפים?

מאמר בגלובס מציין כי טכנולוגית ה-AJAX, העומדת בבסיס אתרי ה-Web 2.0, שמה ללעג את מדידת הרייטינג באינטרנט, בגלל הטעינה הדינמית של תכנים בתוך הדף מבלי לעבור לקישור נפרד. זאת, בעקבות ההודעה של חברת המידרוג ComScore מוקדם יותר החודש, לפיה MySpace עקף את יאהו בכמות הדפים הנצפים בכמה מאות אלפי גולשים.

 

אך כפי שציינו אז, דפים נצפים הם לא המדד החשוב ביותר. כמות המחשבים הייחודיים ( Unique machines) ביאהו עמדה באותו חודש על 129 מיליון, כאשר MySpace זכתה רק ל-57 מיליון גולשים. ב-ComScore הזדרזו להכיר בבעיה ולשפר את מדידת הדפים הנצפים כך שתהיה מדויקת גם בעידן ה-Web 2.0.

 

אך שאלת המפתח היא אם דפים נצפים בכלל חשובים. אתרים מיושנים גורמים לגולשים להקליק הרבה כדי להגיע ליעד. האם אתר מהאסכולה הזו, "המייצר" מיליון דפים נצפים ביום ולו 100,000 גולשים בלבד מוצלח יותר מאתר עדכני הרושם חצי מיליון דפים נצפים עם 250,000 גולשים? ברור שלא.

 

גם הנתון של מחשבים ייחודיים אינו אלא סטטיסטיקה מיושנת – הוא מגלה לנו כמה גולשים ביקרו באתר אתמול או עד לפני כמה רגעים, ולא מלמד אותנו שום דבר על מי הם, מה אהבו ומה שנאו. כפי שמציין סטיב רובל מהבלוג Micro Persuasion, דרושה לנו סטטיסטיקה משוכללת יותר, כזו שתחלץ מהנתונים גם את מובילי הדעה ותלמד אותנו על העתיד ולא רק על העבר. ברשת הישראלית, שטרם נחלצה מהעידן הפרהיסטורי של סקר TIM, נוכל לצפות לשינוי בעתיד היותר רחוק. אולי ב-2009.

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים