שתף קטע נבחר

סודות מתעשיית הרכב

הונדה S2000 תקבל יותר כוח ותוריד משקל, הבוס החדש בפולקסווגן דורש שיפור באיכות, אסטון מרטין (לא) תתחרה בפורמולה 1, ועוד סודות

הונדה S2000 חלשה מדי?

מסתבר שיש אנשים ש-240 כ"ס ממנוע 2.0 ליטר ללא מגדש טורבו, זה לא מספיק בשבילם. קוראים להם המהנדסים של הונדה. ביצרנית המנועים הגדולה בעולם מתכננים גרסה קיצונית עוד יותר ל-S2000, עם יותר הספק ופחות משקל לטובת יכולת הכביש והביצועים.


הונדה S2000. לא קיצונית מספיק? (צילום: רועי צוקרמן)

 

התוצאה, שתיקרא ככל הנראה S2000 קלאב ספורט בארצות הברית וטייפ R באירופה ויפן, תשווק החל בסוף השנה ותוצג בתערוכת ניו יורק באפריל הקרוב, כך חושפים בשבועון "אוטוקאר". לפי הפרטים שמביאים הבריטים, הרודסטר הספורטיבית של הונדה תשיל כ-100 ק"ג ממשקלה תודות לשימוש באלומיניום והורדת אבזור מיותר, ובו בעת תוסיף 20 סוסים לאורווה המאד מרשימה. התוצאה: יחס משקל הספק שעולה מ-188 כ"ס לטון, ל-225. אנחנו צריכים לשבת רגע.

 

הבוס של פולקסווגן: שפרו האיכות

רק נכנס לתפקיד, וכבר עושה בלגאן. מרטין וינטרקורן, הבוס החדש של פולקסווגן, לא מרוצה מהדגמים העתידיים של היצרנית. כל-כך לא מרוצה, שהוא טרח והזמין תכנון מחדש לכמה מהם - בראשם הפולו הבאה. כך לפי דיווחים בתקשורת הגרמנית.


פולקסווגן. הבוס החדש לא מרוצה

 

וינטרקורן מעוניין להעלות את פולקסווגן בדירוג האיכות והאמינות, כפי שמתפרסם לעיתים בסקרים שונים - J.D.Power למשל. בשנים האחרונות פולקסווגן ביצעה קפיצת ראש לא מחמיאה לתחתית, והבוס רוצה שינוי. וכדי לעשות כן, בכוונתו לאמץ את שיטות ההקפדה על הרכבה של אודי, הידועה באיכות תאי הנוסעים שלה. והיעד היומרני - לפי אותם סקרי אמינות לפחות - לעבור את טויוטה.

 

עדיין בפולקסווגן: סופרב חדשה לסקודה

בזמן שמהנדסי פולקסווגן מתרוצצים במסדרונות בניסיון למצוא דרך לשפר את המכוניות, בסקודה עובדים על מכונית חדשה לגמרי. מדובר במחליפת הסופרב, שבשלב מסוים חששנו שלא תגיע, אך כעת אנו יודעים בוודאות שזה יקרה.


סקודה סופרב, יקירת נהגי המוניות

 

מתי? שנה הבאה סומנה כיעד השיווק של הדגם החדש, שיהיה גדול ומודרני משמעותית מקודמו. צפו לעיצוב נועז יותר, שיסייע לסופרב לצאת ממשבצת "המונית האידאלית", ויהפוך אותה למתחרה לגיטימית בקבוצתה. לפי ההערכות, הסופרב תשתמש בפלטפורמה של הפאסאט הנוכחית, ובחלק ממנועיה.

 

אסטון מרטין לא תתחרה בפורמולה 1

עם מכירת אסטון מרטין לקבוצת משקיעים ערבים בראשות דייויד ריצ'רדס מפרודרייב, הועלו שמועות וספקולציות בנוגע לאפשרות כי אסטון מרטין תשוב לפורמולה 1, שנים רבות לאחר שוויתרה על התענוג. הסיבה לכך היא כמובן הודעתה של פרודרייב על כוונתה להיכנס לספורט המוטורי היוקרתי בשנה הבאה, וניסיון העבר של אסטון.


בלי פורמולה 1. עם כזה עיצוב, מי צריך? (צילום: רועי צוקרמן)

 

ובכן, אם להאמין להכחשות הנמרצות של ריצ'רדס, אפשר לשכוח מזה. הבעלים החדש של מותג מכוניות הספורט דוחה בתוקף את הספקולציות, ואומר שאין כל כוונה להכניס את אסטון לפורמולה 1. במקום, היא תמשיך להתחרות במירוצי לה-מאן ו-GT לסוגיהם. חבל?

 

בקטנה

  • דיווחים בתקשורת ההולנדית טוענים בתוקף כי ספייקר, יצרנית מכוניות הספורט המרשימות, מתעתדת לרכוש את לוטוס. לפי אותם דיווחים, בספייקר פתחו במגעים עם בעלת הבית הנוכחית של לוטוס, הלא היא פרוטון המלזית. נעדכן בהתפתחויות.


ספייקר. רוצה את לוטוס? (צילום: רועי צוקרמן)

 

  • ובפינת "היצרנית שמעולם לא שמעתם עליה אבל תעשה קאמבק": ריילי (Riley). מדובר ביצרנית מכוניות ספורט שנעלמה מהעולם ב-1969, וכעת שוקלים בני המשפחה שהקימו אותה להחזיר אותה לחיים. המיקום: מפעל TVR לשעבר בבלקפול. היעדים: 1,800 מכוניות עד שנת 2010. הסיכויים שזה באמת יצא לפועל או יחזיק יותר משנה: אפסיים.

 

וגם רצינו להגיד ל...

  • פרנז-יוזף פאפגן: עד עכשיו היית הבוס של בנטלי. בקרוב תתמנה גם לבוס של בוגאטי. יש אנשים שפשוט יש להם מזל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ויז'ואל/פוטוס
נו, תנו לפתוח
צילום: ויז'ואל/פוטוס
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים