שתף קטע נבחר

קימקו ניו-דינק 200i - זריקת מרץ

אותו קטנוע בדיוק כמו ה-125 הטוב והחדש, רק עם מנוע "200" שבאותה הזדמנות גם מקבל הזרקת-דלק. לקחנו אותו למבחן, המסקנות לפניכם

קימקו ניו-דינק 200i. שם הדגם מספר את כל הסיפור: הדור הבא של משפחת הדינק, גרסת ה-200 (174 סמ"ק, אבל מי סופר) עם הזרקת דלק. זהו למעשה האח הגדול של ה-125, שכמעט זכה בתואר הקטנוע הטוב ביותר במבחן ה-125 הגדול, אך הפסיד לבסוף בגלל מחירו. מדובר באותו הקטנוע בדיוק, רק עם מנוע בנפח גדול יותר.


צילומים: טל זהר

 

העיצוב של החדש לבית קימקו עבר שדרוג וחידוד, ובגרסתו השחורה נראה כמו משהו שדארת' ויידר היה קונה לילד הקטן והחנון שלו. המראות המעצבנות של הדגם הקודם ננטשו סופית ועברו מגוף הקטנוע אל הכידון, המושב כבר לא מחולק לקומותיים ובכלל - העסק הרבה יותר הרמוני לצפייה. עכשיו הדינק ארוך, רחב, גבוה וקל יותר, ומנגד מזהם פחות.

 

על-פי נתוני היצרן, המנוע מאבד משום מה שני סמ"ק בדרך לגרסה החדשה ומוזרקת הדלק, אבל אין שום מילה על ההספק. בהסתמך על תחושות ישבן בלבד מדובר במנוע מכובד, אבל בהחלט לא מטריף. בזינוק מהמקום מחט הסל"ד קופצת ל-7,000, והקטנוע מתחיל לזוז די בעצלתיים. עד 40 קמ"ש בערך, לא קורה הרבה. משם העסק מתחיל להתעורר ומושך יפה עד לקו האדום, שם המהירות היא 118 קמ"ש.

 

הבלמים בניו-דינק הם בלמי דיסק מלפנים ומאחור, שעושים עבודה טובה מאד. אין בו את התחכום של מערכות בלימה משולבות, ולחיצה על שני המנופים מספקת שפע של עוצמה ורגש. אפשר לשתול את הקטנוע כמעט על המקום ממהירות עירונית, בלי לחשוש מנעילות שנובעות מחוסר רגש במנוף - נחלתם של לא מעט קטנועים. 


 

נוקשה מדי בעיר

בנסיעה עירונית רגועה המתלים התגלו כקשים מדי. גם הקדמי וגם האחורי בועטים, ולפעמים זה גם כואב. היתרון מתבטא במהירויות של כביש פתוח ובהטיות. שם מתגלה הדינק החדש כקטנוע רגוע לכל ביצוע. אין נענועי ראש, ההיגוי יציב, הקטנוע פונה בחתיכה אחת ומשרה ביטחון. ברגע שמבינים שדווקא תחת עומס המתלים עובדים טוב יותר, פשוט נכנסים חזרה אל העיר מעט מהר יותר ומקבלים קטנוע זריז ויציב. 

 

המושב? מרווח, אבל קצת רך מדי לטעמנו. חלקו האחורי גורם לישבן לגלוש קדימה, חלקו הקדמי מאוזן יפה אבל צר יותר. סך-הכל הציון הוא בסדר. המושב האחורי נוח מאד והמשענת למורכב עושה עבודה טובה מבחינת נוחות ובטחון. רגליות המורכב נפרדות ונשלפות בלחיצת כפתור בבסיסן. גימיק מגניב שעובד טוב.


 

מרווח הרגליים של הרוכב עצמו סביר גם הוא, אם כי כאשר מתמקמים על החלק הקדמי של המושב מורגשת צפיפות. המדרס שטוח לחלוטין, וחלקו הקדמי מטפס בזווית כמעט אנכית מעלה - מה שפוגע בנוחות כפות הרגליים. בתא המואר שמתחת למושב ייכנסו קסדה ועוד תיק גב, שזה מכובד, אבל חסרונו של תא קדמי קטן באזור הכידון מורגש. 

 

איכותי ומושקע

לסיכום, הניו-דינק הוא קטנוע איכותי ומושקע. איכות הגימור והחומרים גבוהה, ההתנהגות טובה מאד והקטנוע עומד בתקנות יורו-3 המחמירות. ניכר שקימקו עושה צעדים חיוביים לפנים, אבל לצערנו המחיר מופשע מכך: 18,870 שקל "על הכביש". זה 2,000 שקל יותר מהדגם היוצא, ובמחיר זהה למתחרהו הישיר, סאן יאנג ג'וי רייד 200. אהבנו.

 


קימקו ניו-דינק 200i

קימקו ניו-דינק 200i
מנוע צילינדר אחד, קירור מים
הילוכים רציפה
נפח 174.5 סמ"ק
הספק מרבי 15.5 כ"ס
אורך 203 ס"מ
בסיס גלגלים 139 ס"מ
משקל 140 ק"ג
מיכל דלק 11 ליטר
צמיג קדמי 120/70-13
צמיג אחורי 140/70-12
מחיר 18,870 שקל

 

הכותב הוא עורך מבחני הדרכים של אתר האופנועים פול גז


פורסם לראשונה 30/05/2007 08:44

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קימקו ניו-דינק 200i
צילום: טל זהר
אותו דבר, יותר חזק
צילום: טל זהר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים