שתף קטע נבחר
צילום: עוז מועלם

"אנחנו לא פה בשביל ליהנות"

סדנת הבימוי המחכימה, המרתקת והחד-פעמית באמת של יבגני אריה, שהיום עולה הפרק השני שלה, היא משהו שלא רואים כל יום. והפעם: מה עושים עם צ'כוב? לא רק לאנשי תיאטרון

יבגני אריה: "לא מתחילים בשופן ובטהובן, מתחילים בבסיס"

 

"האם אפשר שתהיה לנו, הבמאים, שפה מקצועית משלנו?", שואל יבגני אריה את תלמידי כתת האמן שהגיעו לשבוע של מסע מפרך ומתגמל אל אחורי הקלעים בעולמו של במאי יוצא דופן. הוא מבקש מהם להתחיל מהתחלה, להפשיט את הפעולה ממניירות ולחזור אל המתרחש מאחורי המילים. "הדבר הראשון שבמאי צריך להבין זה את הפעולה", הוא אומר רגעים ספורים לפני שהוא מגלה סימני יאוש מטיפול בסצינה מתוך "הדוד וניה" מאת צ'כוב קצת לפני השעה 10 בבוקר.

 

"צ'כוב על הבוקר?", הוא מבקש רחמים, חולם על הפארסות המתוחכמות של מולייר ומסתפק במה שיש. לחזור אל הפשוט, מתברר, זה עסק לא פשוט בכלל. "כדי להגיע אל הפעולה הפשוטה במאי צריך לשאול את עצמו המון שאלות", הוא אומר וממשיך, "כדי לענות עליהן, כדאי שתדע משהו (על החיים) ותשתמש בדמיון". מי אמר שכיתות אמן הן עסק פשוט?

 

  • הטיפ היומי: "מה ששומר על תשומת לב הקהל הם שינויים"

 

פרק קודם בסדרה: קסם התיאטרון

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אריה. לראות דרך הבניין את השלד
לאתר ההטבות
מומלצים