גם היוונים מורידים פרסומות "מושכות עין"
המדינה האירופית עם שיעור ההרוגים בתאונות דרכים מהגבוהים באירופה, מסלקת שלטי פרסומת מושכי עין. צעד נכון לטענת מומחים
שלטי פרסומת מאירי עיניים בצדי הדרכים, גורמים ביוון ליותר מ-200 מקרי מוות שנתיים בתאונות דרכים. כך טוענים בכירים במשטרת התנועה של אתונה, במסגרת קמפיין המתנהל בימים אלה להסרת פרסומות מהכבישים. לטענתם, 10% ממקרי המוות באתונה נגרמים בגלל נהגים שדעתם מוסחת מפרסומות הניצבות ליד הכביש, ולעיתים כך שהן מסתירות תמרורים או רמזורים.
- עתירה להסרת שלטי הפרסום בנתיבי איילון
- ארה"ב: האיסור על מודעות סקסיות - לא חוקי
- עתירה נגד עיריית ת"א על מסכי הפרסום האלקטרוניים
יותר מ-2,000 בני אדם נהרגים בתאונות דרכים ביוון מדי שנה, ועוד 4,000 נפצעים קשה. עם 22,000 תאונות קשות מדי שנה, יוון היא המדינה המסוכנת ביותר באירופה מבחינה זו. כל זאת, למרות מערכת אכיפה מחמירה מאד - הקנס על אי עצירה בתמרור עצור, או מעבר צומת באור אדום, עומד על כמעט 3,900 שקל.
לפי דיווח של ה"גארדיאן" הבריטי, השחיתות השלטונית במועצות המקומיות של יוון, מונעת במקרים רבים טיפול במפגעי תחבורה דוגמת השלטים. חברות הפרסום מנצלות את הפרצות, וגם כשהשלטים מוסרים הן מחזירות אותם כבר למחרת. "זוהי סוגיה של בטיחות הציבור, וזה קורה רק אצלנו", אומר חבר פרלמנט יווני. "כל המודעות המסוכנות חייבות לרדת".