שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    החוק עבר: חובה לחבוש קסדה על אופניים
    מליאת הכנסת אישרה הערב את הצעת החוק לחייב חבישת קסדה בעת רכיבה על אופניים, סקייטבורד, גלגליות ועוד. יוזם הצעת החוק, גלעד ארדן: "שמח שהצלחתי להעביר את החוק החשוב הזה"

    רוכבי אופניים שימו לב: מעתה תוכלו לרכוב על אופניכם רק לאחר שתחבשו קסדה. את הצעת החוק - שיכנס לתוקפו תוך כחודשיים - אישרה היום מליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית. על-פי הצעת החוק, אותה יזם ח"כ גלעד ארדן, תאסור פקודת התעבורה רכיבה על אופניים ללא חבישת קסדה. בנוסף, החוק החדש קובע כי אסור על רוכב אופניים להרכיב אדם אחר על אופניו, אם גם הוא אינו חובש קסדה. החוק קובע כי הקסדה צריכה לעמוד בדרישות שיקבע שר התחבורה, ועליה להיות רכוסה ברצועה שתמנע את נפילתה בשעת רכיבה. באופן דומה לזה המחוייב רוכב כלי דו-גלגלי ממונע.

     

    כך זה התפתח:

     

     

    החוק החדש קובע כי בגיר שהוא הורה, אופוטרופוס או שבהשגחתו קטין, ימנע מקטין לרכב על אופניים ללא קסדה כאמור. המשמעות הפשוטה היא: במקרה של ילדים רוכבים, על ההורה או האחראי על הילד להקפיד כי הוא יעשה שימוש בחוק בקסדה. בנוסף, בעל עסק בו נמכרים אופניים, יציג במקום בולט בעסקו הודעה המפרטת את הוראות החוק. אגב, החוק יחול לא רק על אופניים, כי אם גם על סקייטבורד, סקטים, רולר-בליידס וקורקינט חשמלי.


    כמו הגדולים. אם בטור דה פראנס זה עובד, גם בכבישי ישראל כדאי (תצלום: AP)

     

    מהחוק כלשונו הסתייג ח"כ דב חנין (חד"ש), אולם התנגדותו נדחתה. חנין הציע כי חובת חבישת הקסדה תוגבל לילדים ובני נוער, ספורטאים ותחרויות,

    ולרוכבים במסלולי שטח. "הצעת החוק צריכה להיות מידתית, ולא צריך להטיל חובת חבישת קסדה על מי שרוכב בתוך העיר", אמר חנין. "לא צריכה להיות מגמה לדחוף אנשים להמנע מנסיעה באופניים, בשל נטל הקסדה. עדיף להרחיב שבילי אופניים, וכך להגן על הרוכבים טוב יותר. קסדה היא רק אמצעי משלים במצבים מסוימים. הצעת החוק במתכונתה הנוכחית מוגזמת, האיסור גורף מדי ובלתי מידתי".

     

    לעומתו, יוזם החוק ח"כ ארדן אמר: "לשמחתי הצלחתי להעביר את הצעת החוק בקריאה שנייה ושלישית ביומה האחרון של מליאת הכנסת, בטרם יציאה לפגרה. מדובר בחוק חשוב מאין כמוהו, שימנע את פציעתם של מאות רוכבי אופניים מדי שנה. מחקרים רפואיים הוכיחו שרכיבה על אופניים בעת חבישת קסדה, הפחיתה משמעותית את כמות הפציעות וחומרתן. כידוע, פגיעות ראש הן פגיעות קשות ביותר, וחבישת קסדה תצמצם את הנזק בעת תאונה או נפילה של רוכב האופניים".

     

    ארדן הוסיף כי "יש לעודד את הגברת השימוש באופניים, על-מנת להפחית את זיהום האוויר ואת פקקי התנועה. אני מקווה שהצעת החוק תעודד זאת". ארדן הסביר כי גובה הקנס הצפוי עתיד להיות כ-200 שקל, והוא ייקבע בהמשך בתקנות שיתקין שר התחבורה.

     

    בארגון "בטרם", אשר תמך ודחף את הצעת החוק, אמרו בעקבות האישור היום: "יש דברים שחייבים להפוך לנורמה התנהגותית. כפי שהיום לא ניסע ברכב ללא חגורות בטיחות, כך בעתיד נחבוש קסדה בכל רכיבה על אופניים. זה אולי לא נוח, אבל זה מציל חיים".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "החוק עבר: חובה לחבוש קסדה על אופניים"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים