שתף קטע נבחר

שאול מופז, שר תחבורה חדש

מה גורם לשר תחבורה שמנותק לחלוטין ממשרדו, להתעורר יום אחד ולהתחיל להזיז דברים? ניחשתם נכון - בחירות. באופן כמעט פרדוקסלי, מבחינת האזרח מדובר בחדשות טובות למדי. שחר הזלקורן מסביר למה

בניגוד למה שאתם עשויים לחשוב, דבר אחד טוב כבר יצא מוועדת וינוגרד. במשך כמעט שנה ישב שר התחבורה והבטיחות בדרכים, שאול מופז, וניסה לעכל את השלכתו ממרומי משרד הביטחון, לתהום הנשייה של משרד התחבורה. שנה בה הרבה בהצהרות, ומיעט במעשים. אגב, עובדה זו התקבלה בשמחה גדולה בקרב עובדי משרדו, שבאופן מסורתי אינם ששים לראות שר פעלתן.

 

אבל פתאום, לפני כשלושה חודשים, משהו השתנה. כמעט מדי יום החלו לצאת מלשכת דובר משרד התחבורה הודעות בדבר החלטות חדשות. החל בכרטיס חכם לתחבורה ציבורית ועד חובת התקנת בקרת יציבות בכלי רכב, ממהפכה ברשת קווי אוטובוס ועד שיתופו של מנהיג בתנועה האיסלמית בקמפיין נגד תאונות דרכים (החלטה שנגנזה תוך פחות מ-24 שעות). מאז החליט שר התחבורה גם להדיח את מנכ"ל רשות שדות התעופה, גבי אופיר, ולמנות ועדה שתכין תוכנית-אב לשדות התעופה בישראל. מופז תוקף בים, ביבשה ובאוויר. מה נכנס בו?


מוכן להפשיל שרוולים. שר התחבורה, שאול מופז (צילום: דודי ועקנין)

 

ומה בעצם נשתנה

מצד אחד, אין ספק שהפוליטיקה משחקת תפקיד מרכזי בהתעוררותו של שר התחבורה. ועדת וינוגרד, שאמורה הייתה להגיש מסקנותיה עוד באוגוסט, העלתה באפם של שרים וחברי כנסת ריח של בחירות. וכדי להתמודד בקרבות הפוליטיים הצפויים, החליט מופז שזה זמן טוב להזכיר את קיומו לציבור הבוחרים. כך למעשה גילה השר מחדש את משרדו, והחל לקדם נושאים חשובים למדי כמו בטיחות בדרכים, תחבורה ציבורית ובטיחות אווירית. על-ידי קידום נושאים אלה, החשובים לכל אזרח במדינה, מקדם מופז גם את עצמו: הרי בכך הוא פועל לחיזוק מעמדו הציבורי, כהכנה ברורה לקראת התמודדות עתידית על כיסאו המתנדנד של ראש הממשלה, אהוד אולמרט.

 

מצד שני, אפשר גם שמופז פשוט התעשת, והחליט שאם כבר מינו אותו לשר התחבורה, מן הראוי שיעשה דבר או שניים למען עם ישראל. אז נכון, זה לא תרחיש סביר במיוחד. באופן מסורתי, שרי תחבורה לא מצטיינים בחשיבה ממלכתית, ומשתדלים להעביר את זמנם בנעימים, עם כמה שפחות פעילות אמיתית, עד שייקראו להם לתפקיד אחר, עם פחות הרוגים ובלי תקשורת נושכת. האם מופז חורג מהנורמה הרקובה?

 

כי זה מה שחשוב

אבל האמת היא שזה לא ממש חשוב מה מלבה את האש הבוערת מתחת לקדירה של מופז. הדבר החשוב הוא ששר התחבורה של מדינת ישראל החל לאחרונה לפעול במרץ, והתחבורה במדינת ישראל יוצאת מכך נשכרת. נכון, אפשר וצריך להתרעם על חלק מהחלטותיו והצהרותיו, למשל המהירות האבסורדית בה יצר קשר בין ירידה במספר ההרוגים בתאונות דרכים, לפעילות משרדו ופעילות הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. אפשר גם לטעון כי אילו היה עוסק בתחבורה באותה אובססיביות בה הוא בוחש בביטחון, הכבישים המקומיים ודאי היו נראים אחרת.

 

אבל אולי כדאי לשים בצד את חוסר שביעות הרצון מהתנהלותו עד עתה, ואפשר לברך על כך שמופז הפך לשר נמרץ ובעל יוזמה, שמניע תהליכים שהיו תקועים זמן רב - ותהיה הסיבה אשר תהיה. אזרחי ישראל יוצאים נשכרים, וזה לא קורה כל יום. אפשר בבקשה לדחות את הבחירות ?

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: לע"מ
ביחד, לחוד. מופז וראש הממשלה, אהוד אולמרט
צילום: לע"מ
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים