שתף קטע נבחר

מי יעצור את סבסטיאן לואב?

שנה רביעית ברציפות שסבסטיאן לואב הצרפתי מסיים עונת ראלי, כשהוא אלוף עולם. איך הוא שומר על עקביות כזו ובעיקר, איך לאורך כל השנים לא הופיע נהג מהיר ממנו?

"האם האליפות הזו היא הקשה מכולן", נשאל סבסטיאן לואב מייד עם סיום ראלי ווילס, בו הוכתר כאלוף עולם בפעם הרביעית ברציפות. לאחר שאת האליפויות הקודמות רשם על שמו כשנותרו שניים או שלושה מירוצים לסיום העונה, אחרי שבעונה החולפת ניצח עם מכונית ישנה (קסארה) וקבוצה חצי-רשמית, הרשה לעצמו לואב להודות שהאליפות הזו, הייתה קשה במיוחד. ועדיין, זו אליפות בה יכול היה לסיים את המירוץ האחרון במקום החמישי, ועדיין לזכות בה ללא קשר לתוצאה שישיג יריבו הגדול - מרקוס גרונהולם והפורד פוקוס, במקרה זה.


כך זה החל העונה - לואב מנצח בראלי מונטה קרלו (צילום: איי אף פי)

 

 

בסך הכל, סבסטיאן לואב ידע כבר עונות טובות יותר. בעיקר כאלה בהן לא נזקק לטעויות של אחרים כדי לגרוף את כל הקופה. אילו מרקוס גרונהולם היה נזהר יותר במירוץ באירלנד לפני שבועיים, בו החליק את הפוקוס ללא סיבה נראית לעין היישר לתוך קיר ונאלץ לפרוש, היה לואב מסתפק במקום השני באליפות. אילו גרונהולם לא היה טועה גם בראלי יפן שקדם לו, סביר מאוד להניח שהמירוץ שהסתיים היום בווילס, היה רק לפרוטוקול ככל שזה נוגע לאליפות הנהגים.

 

התחיל טוב, המשיך ככה-ככה

עונת 2007 נפתחה דווקא טוב עבור לואב. בששת המירוצים הראשונים של העונה ניצח נהג סיטרואן ארבע פעמים, סיים פעם אחת במקום השני ופעם אחת פרש (נורווגיה). מספיק כדי לפתוח פער ניכר, לא כך? לא בדיוק. מאחוריו התייצב מרקוס גרונהולם, עם פורד פוקוס המשתפרת משנה לשנה. גרונהולם ניצח רק פעם אחת בששת המירוצים האלה, אבל סיים את כולם עם הרבה נקודות. חשוב יותר, בחמשת המירוצים שהגיעו אחר כך, ניצח גרונהולם ארבע פעמים. לואב? השיג תוצאות טובות כרגיל, אך נאלץ לפרוש שוב (סרדיניה).

 

בשלב זה, בו לואב התרווח בשנים קודמות לאחור, יודע שרק מזל רע במיוחד ימנע ממנו אליפות, החזיק גרונהולם כבר ביתרון של 13 נקודות בטבלת האליפות, ונראה כמי ששום דבר לא ימנע ממנו את התואר. חשוב מכך, בשלב זה ברור היה כי לסיטרואן יתרון ברור במירוצי ראלי שנערכים על אספלט, ואילו לפורד יתרון חד-משמעי בכל סוג קרקע אחר. לכן ניצח לואב בראלי האספלט הגרמני שבא אחר כך, גרונהולם ניצח בראלי ניו זילנד, לואב ניצח בראלי ספרד וצרפת (קורסיקה) שהגיעו אחר כך. הפער הצטמק אמנם, אבל נחשו איזה מירוצים נותרו? יפן, אירלנד, ווילס - עפר, אספלט, עפר.

 

היום הראשון (ו') של ראלי ווילס. הדרך לתואר נוסף עבור לואב מלאה בבוץ

 

את מה שקרה בשלושה המירוצים האחרונים של העונה, כולכם כנראה כבר מכירים. ביפן פגש גרונהולם די מוקדם בעץ שחיסל את תקוותיו, ואילו לואב עף לתעלה בקטע ה-13. אפס נקודות לשניהם, כשכל אחד מהם אינו סולח לעצמו על אובדן ההזדמנות הנדירה "לסגור עניין". בראלי הבא לואב לא טעה, והוסיף לעצמו בקלות ניצחון נוסף על כביש. גרונהולם - פגש בקיר ופרש. וכך הגיע הנהג הצרפתי למירוץ האחרון, כשהוא יודע שלא אמורה להיות לו שום בעיה לקחת אליפות. כפי שאכן קרה.

 

ממעט מאוד לטעות

סבסטיאן לואב כנראה אינו נהג הראלי המהיר ביותר בסבב ה-WRC. על אספלט הוא נחשב כיום כנראה לטוב מכולם, על שבילי עפר, תנאי שלג, בוץ וקרח, הוא מעולה, אבל לא עילוי. הנהגים הצפון אירופים מסתדרים טוב יותר עם קרקע לא אחידה ואחיזה משתנה, ואילו הוא מסוגל לנצל עד תום את יכולת האחיזה של צמיגי מכונית הראלי על משטח נוקשה. בסך הכל, "חבילת נהג" מהמשובחות שידע עולם הראלי.

 

אבל יותר מיכולת הנהיגה, זכה לואב לשתי תכונות מצויינות, שהופכות אותו לכמעט בלתי מנוצח לאורך עונה שלמה. ראשית, וחשוב מכל, הוא קר רוח. הנהג הצרפתי נחשב לכזה שמסוגל לשנות מקצבי נהיגה לפי הצורך, ורק לעיתים רחוקות נסחף מעבר למגבלות המאוד-גבוהות שכשרונו מציב לו. וזו בהחלט תכונה נדירה ובעלת ערך אדיר. לא פחות חשובה היא יכולתו לתקשר עם המכונאים באופן מדהים, וליצור לעצמו מכונת מירוץ שמתאימה להעדפותיו בדיוק מושלם. את זה הוא עושה בין היתר בזכות יכולת ניתוח מעולה של התנהגות הרכב - מה שהופך אותו בין היתר גם לבעל חוש שאין שני לו בבחירת צמיגים מתאימים לכל מצב.

 

כל אלה, וכמובן מכונית מעולה יחד עם ביטחון עצמי ואמונה מלאה ביכולת, יצרו מכונת ראלי מושלמת פחות או יותר. לא מעט פעמים בעבר השוו את לואב לנהג גדול אחר, מיכאל שומאכר. גם אלוף הפורמולה 1 האגדי לא נחשב דווקא לבעל הכישרון הגדול ביותר בין הנהגים, אבל סך תכונותיו ויכולתו הטבעית - בעיקר יכולת הניתוח והפיתוח - הפכו אותו לאליל. אפשר ללא שמץ של היסוס לקבוע כבר היום כי כאשר יבוא היום, ולואב יתלה את כפפות הנהיגה לצד קסדת המירוץ, הוא יזכה לאותה הערכה לה זוכה שומאכר. בצדק גמור.

 

ותשובה לשאלה שבכותרת? ובכן, לפחות כרגע, אין לנו שמץ של מושג... 


עונת הראלי 2007 (לחצו על התאריך לסיקור)

עונת הראלי 2007 (לחצו על התאריך לסיקור)
המירוץ מתי
מונטה קרלו 21-19 בינואר
שוודיה 11-9 בפברואר
נורווגיה 18-16 בפברואר
מקסיקו 11-9 במרץ
פורטוגל 30 במרץ-1 באפריל
ארגנטינה 6-4 במאי
איטליה 20-18 במאי
יוון 3-1 ביוני
פינלנד 5-3 באוגוסט
גרמניה 19-17 באוגוסט
ניו-זילנד 31 באוגוסט-2 בספטמבר
ספרד 7-5 באוקטובר
צרפת 14-12 באוקטובר
יפן 28-26 באוקטובר
אירלנד 18-16 בנובמבר
בריטניה 30 בנובמבר-2 בדצמבר

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פעם רביעית, סבסטיאן לואב
צילום: איי אף פי
נפלאות התעופה של לואב
צילום: איי אף פי
ועוד המראה
צילום: רויטרס
ועוד נחיתה
צילום: איי פי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים