שתף קטע נבחר

גם יבואני הרכב רוצים סימון רמת זיהום במודעות

ועדת הכלכלה תאשר לקריאה ראשונה את הצעת החוק המחייבת את יבואני הרכב לציין את רמות הזיהום שפולטים כלי הרכב במודעות הפרסום. איגוד יבואני הרכב הודיע כי הוא תומך בכך

צעד נוסף לקראת ציון רמת הזיהום של מכוניות בכל מודעת פרסום. איגוד יבואני הרכב הודיע היום בוועדת הכלכלה כי הוא תומך בהצעת חוק פרטית המחייבת פרסום מידת הזיהום שמייצר כל רכב שמשווק בישראל. לפי הצעתם של יו"ר הוועדה ח"כ גלעד ארדן (ליכוד) וח"כ רונית תירוש (קדימה), יפורסמו נתוני המזהמים על 20% לפחות משטח המודעה, ויכללו גם נתוני תצרוכת דלק ביחידות מקובלות של קילומטר לליטר.

 

 

בניגוד לעמדת ארדן ותירוש, טוענים באיגוד יבואני הרכב כי 5% בלבד משטח הפרסום יספיקו, אם תאומץ הפרסומת לפי מודל אירופי שמדרג את רמת הזיהום לפי ארבע קבוצות, שמזוהות בצבעי ירוק וצהוב לגבי רכב ברמה נמוכה עד בינונית, ועד כתום ואדום לרמה גבוהה ומסוכנת לסביבה. לחלופין מוכן איגוד יבואני הרכב לקבל את רעיון 15 דרגות הזיהום שמציעה הוועדה הבין-משרדית למיסוי ירוק, בתנאי שהפרסום יציין את דרגת הרכב שבפרסום.


כמה מזהמת המכונית שלכם? (אילוסטרציה)

 

הוועדה תאשר את הצעת החוק לקריאה ראשונה בישיבתה הקרובה, נוכח ההסכמה הכללית שהסתמנה היום, גם מצד משרדי הממשלה. למעשה, משלימה החקיקה החלטת ממשלה שהתקבלה בנושא לפני מספר חודשים.

 

הוועדה קבלה את הצעת משרד התחבורה, לפיה תוגבל אזהרת הזיהום רק לפרסומת של כלי רכב פרטיים במשקל עד 3.5 טון. נציג הוועדה למיסוי ירוק ציין כי רמות הזיהום מקבילות ביחס הפוך להטבות המס שמתוכננות לכלי הרכב ברמות זיהום נמוכות, והציע לשקול גם את פרסום הנתון הזה.

 

ח"כ דב חנין (חד"ש), ראש השדולה הירוקה, ביקש להוציא את הצבע הירוק מקבוצות הזיהום המוצעות, כל זמן שלא מייצרים רכב שהוא נקי לחלוטין מזיהום, והציע להסתפק בסולם של שלושת הצבעים הנותרים בלבד. עוד אמר כי יש לזהות בפרסומים את המזהמים השונים שבגז הפליטה וכמותם, כדי להבדיל בין מזהמים הפוגעים באקלים - כמו תחמוצות הפחמן והגופרית - לבין מזהמים רעילים המסכנים ישירות את הבריאות.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נשיא איגוד יבואני הרכב, יקי אנוך. אין התנגדות
ח"כ דב חנין. לשמור את הצבע הירוק למכוניות לא מזהמות
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים