ברק ומופז סיכמו: השטח האווירי של נתב"ג יורחב
האם נמצא הפתרון שימנע את התאונה הבאה בנתב"ג? שרי התחבורה והביטחון החליטו להגדיל את השטח האווירי של נתב"ג על חשבון בסיס חיל האוויר השכן. הגדלת השטח תאפשר את השימוש במכשור חדיש, שעשוי לסייע לטייסים
אחרי שורה של אירועים אוויריים שהסתיימו בנס, האחראים על נמל התעופה בן גוריון מפיקים לקחים. שר התחבורה, שאול מופז, סיכם עם שר הביטחון, אהוד ברק, על הרחבת השטח האווירי של נמל התעופה בן גוריון. השטח יורחב על חשבון המרחב האווירי של בסיס חיל-האוויר תל-נוף.
ההחלטה התקבלה בעקבות דו"ח ועדת לפידות לשיפור מצב הבטיחות בנתב"ג. הדו"ח שהתפרסם לפני כחודשיים, המליץ על שורת צעדים שיש לבצע בשדה התעופה הלאומי.
ההרחבה של השטח האווירי נועדה בעיקר למקרים שבהם נדרש השימוש במערכת "איי-אל-אס" חדישה יותר, שכיום אינה קיימת בנתב"ג. המכשיר הנוסף, שיצטרף לזה הקיים, אמור לשפר את מהלך הנחיתה של כלי טיס בנמל. נחיתות בסיוע ה"איי-אל-אס" החדש אמורות להתבצע במרחב גדול יותר מזה שנדרש לנחיתות רגילות.
הרחבת המרחב האווירי של נתב"ג לא תגרום להגברת הרעשים מהם סובלים היישובים הסמוכים לשדה. זאת, משום שהשטח הנוסף גובל בבסיס צבאי.
"משרד התחבורה ורשות שדות התעופה פועלים ביעילות ובמהירות ליישום מסקנות דו"ח לפידות", אמר מופז ל-ynet.
"מייד כשנכנסתי לתפקידי החלטתי שנושא הבטיחות יהיה נושא מרכזי בטיפול של משרד התחבורה".
לדברי מופז, "בנתב"ג, כמו גם ברכבות, בנו טרמינל מהמפוארים בעולם אך שכחו לטפל בכמה נושאים בוערים. למרבה המזל לא היו עד עכשיו תאונות בנתב"ג אך אסור לנו להרשות לעצמנו אפילו צל של חשש לתאונה כזאת כיוון שכל תאונה בנתב"ג היא אסון בקנה מידה גדול".