שתף קטע נבחר

משרד התחבורה מציג: זה עונש לתת שירות

רן ידעי בסך הכל רצה לייבא לישראל מכונית ביבוא אישי, ונתקל בבירוקרטיה מקוממת של משרד התחבורה - שנעלמה רק לאחר פניית "ידיעות אחרונות"

אפשר להתווכח על נחיצות הרפורמה שהוביל משרד התחבורה לביטול רישום שנת הדגם לכלי רכב חדשים (והחלפתה ברישום תאריך עליית הרכב לכביש‭.(‬ אבל מה שבטוח הוא שבמשרד התחבורה לא יודעים לסגור עניניים עד הסוף, ורמת השירות שמקבלים ממנו אזרחים היא מתחת לכל ביקורת.

 

במרץ ‭,2008‬ חודש לפני כניסת הרפורמה לתוקף ב‭1-‬ באפריל, ייבא לארץ רן ידעי מאשקלון מכונית ביבוא אישי. כשהגיעה המכונית לארץ היא נרשמה במכס כמכונית משנת ייצור ‭,2008‬ לפי השיטה הקודמת. כך נרשם גם ברישיון הרכב הזמני שקיבל ממשרד הרישוי.

 

לאחר טרטורים בעמדה מספר 1 במשרד הרישוי בחולון הרחיק ידעי עד משרד הרישוי בירושלים שם אכן אושר הרכב, אבל אז גילה שהפקידה מנפיקה לו רישיון שבו נרשמה שנת הדגם: ‭.2007‬ למרות כל ניסיונות הבדיקה סירב המחשב לרשום את הרכב כדגם ‭,2008‬ למרות שכך נרשם ברישיון הזמני שקיבל.

 

"עברתי את כל הדלתות ואת כל המנהלים",‬ מספר ידעי‭ ,‬"וללא הועיל. אפילו סגן מנהל המחוז הסביר לי שהוא לא יכול לעשות דבר. את מנהל המחוז לא הצלחתי להשיג גם בשבועות שאחר-כך, לא בטלפון ולא באמצעות פקסים".‬ גם תלונה לשר התחבורה שאול מופז על ההתחמקויות של מנהל המחוז לא עזרה.

 

בצר לו פנה רן אלינו, ואנחנו פנינו עם התלונה הצודקת למשרד התחבורה. תחילה ניסו למרוח גם אותנו, ולומר לנו שהנושא הוסדר עוד בחודש אפריל.

אבל פנייה נוספת לרן העלתה שלא היה ולא נברא. אז פנינו שוב לדובר המשרד, אבנר עובדיה.

 

"מרגע ש'ידיעות אחרונות' פנה למשרד התחבורה, החלו העניינים לרוץ",‬ מספר ידעי. "קיבלתי צלצול טלפון ובו ביקשו שוב את הפרטים וכעבור יומיים הודיעו לי שהרישיון בדרכו אליי. וזה אכן הגיע עם שנת הדגם הנכונה. למה טירטרו אותי במשך יותר מחודש, וזזו רק כשהעיתון התערב?".‬

 

ואנחנו שותפים לתמיהות שלו. למה לטרטר אזרחים בגלל טעות של משרד הרישוי? ובעניין עמדה מספר ‭- 1‬ הבעיה מוכרת מזה שנים, וחייבת כבר להיפתר אם השירות שם היה זמין, היו נמנעות התופעות השליליות שהתפתחו סביבו, כמו שוחד ומאכערים.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים