שתף קטע נבחר

קשיי תקציב? חפשו את נהג הקטר בסיטי טאואר

למרות הקיצוצים והאיומים בביטול פרויקטים בגין מחסור במשאבים, נהגי הקטר של רכבת ישראל שהובאו לסייע לעמיתיהם במרכז, שוכנו בבית מלון יוקרתי. תגובת הרכבת: כך אנו חוסכים עלות מוניות לצפון

ב"שרתון סיטי טאואר" ודאי לא שמעו על הגירעון הגדול ממנו סובלת רכבת ישראל, וגם לא על החשש לביטול פרויקטים גדולים עתידיים. עובדה - ל-ynet נודע כי 14 נהגי הקטר של הרכבת, בקו המושבת זה מספר ימים בין תל-אביב לנהריה, התארחו בימים האחרונים בבית המלון המפואר, על חשבון הרכבת כמובן. "החדרים הוזמנו עבורם בשל העובדה שהם באים מהצפון, והלינה בבית המלון חוסכת עלויות של מוניות", הסבירו ל-ynet ברכבת ישראל.

 

  • היכן יחנה נהג הקטר את המרצדס?


אם אין מונית, תהיה סוויטה במלון פאר (תצלום: משה מילנר) 

 

תקציבי העתק לא מספיקים

רכבת ישראל מקבלת תקציב רב-שנתי וארוך טווח של 20 מיליארד שקל לשם פיתוח, חידוש ושדרוג מסילות ותחנות. התקציב לשנת 2008 לבדה, עומד על 2.5 מיליארד שקל. לכך כדאי להוסיף עוד 10 מיליארד, אותם החליטה לפני כשנה הממשלה להעניק לרכבת, בכפוף להסכמים עם האוצר. מדובר בסכומי עתק במונחים של תקציב מדינה כמו ישראל. סכומים שגם אחוז קטן מהם יכול היה לפתור לא מעט בעיות תקציביות בתחומי חיים שונים.

 

הסכומים האלה כנראה אינם מספיקים. לפני שלושה חודשים עצר משרד האוצר את הזרמת תקציבי הפיתוח השוטף לחברת רכבת ישראל, עקב חריגה תקציבית עצומה של ארבעה מיליארד שקל. חודש לאחר מכן, העביר אגף התקציבים באוצר באופן חד-פעמי 90 מיליון שקל נוספים, לכיסוי חובות הרכבת לקבלנים. לאחרונה התבשרנו כי לאור הקשיים, שוקלים ברכבת לבטל לחלוטין קווים חשובים, בהם הקו המהיר בין המרכז לירושלים.

 

אלא שמצבה הכלכלי העגום של הרכבת, כך נראה, לא ממש הפריע לקברניטיה לשריין שבעה חדרים במלון שרתון סיטי טאואר היוקרתי, לעובדי הרכבת באזור הצפון. מדובר בעובדי רכבת שכעת, לאחר שעבודתם בצפון הושבתה עקב פעילות תחזוקה מקיפה, הופנו לסייע לחבריהם באזור המרכז. בדיקה שגרתית מול המלון העלתה כי מחיר חדר יחיד, שנחשב לזול ביותר במלון, עומד על 764 שקלים ללילה.

 

ל-ynet נודע כי במלון התארחו 14 נהגי קטר של רכבת ישראל, למשך שלושה לילות. עובדים אחרים שלא זכו ליהנות מהאירוח המפנק במלון התל אביבי, נאלצו לעשות דרכם מדי יום לצפון בתחבורה ציבורית ופרטית. מחיר מונית מיוחדת לחיפה, עבור ארבעה נוסעים, עומד על 328 שקל. הדבר עורר תרעומת בקרב עובדים שלא זכו בהטבה שהעניקה רכבת ישראל לחלק מעובדיה.

 

גורם ברכבת ישראל אמר ל-ynet: "מדובר בפירוש בכספי ציבור שמתבזבזים בחינם. מדוע שעובדי הרכבת לא יגיעו לאזור המרכז מדי יום בתחבורה ציבורית או אפילו במוניות "ספיישל", על חשבון החברה, ובכך יחסכו עלויות כבדות לרכבת ישראל. ואם בכל זאת מחליטים לשכן עובדים בבתי מלון, האם אין בתי מלון זולים יותר מ'שרתון סיטי טאואר'?"

 

מרכבת ישראל נמסר בתגובה: "מדובר ב-14 נהגים שעובדים בצפון, והועברו למערכים במרכז. הוזמנו עבורם שבעה חדרים בבית המלון 'שרתון סיטי טאואר', משום שזה חוסך לרכבת עלויות יקרות של מוניות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הרכבת יקרה
צילום: צביקה טישלר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים