שתף קטע נבחר

רכבת ישראל מגיעה לפראג

קרונות רכבת חדשים נמצאים בארץ מספר חודשים, אולם זה לא מפריע לרכבת לשלוח לפראג קבוצה של 12 עובדים, כדי ללמוד כיצד לתפעל אותם. בין הנוסעים - חמישה מפקחים ואחראי על הניקיון. הרכבת: הנסיעה מוצדקת לחלוטין

הקרונות החדשים של רכבת ישראל מסבים נחת לעובדים: 12 מהם נשלחו היום (א') לשהות של שמונה ימים בעיר פראג. המטרה המוצהרת של הנסיעה: ללמוד כיצד לתפעל את הרכבת החדשה - זאת, בזמן שהקרונות החדשים נמצאים בארץ כבר מספר חודשים. היום לפנות בוקר יצאה משלחת של 12 עובדי רכבת ישראל לפראג, לשהות בת שמונה ימים. המטרה: ללמוד מקרוב על הרכבת החדשה, המיוצרת על-ידי חברת סימנס.

 

אלא שנסיעת ההשתלמות הזו לא לגמרי מובנת: בזמן שעובדי הרכבת משתלמים בחו"ל, קרונות זהים כבר הגיעו לארץ בחודש יוני האחרון. בנוסף, מתוך 12 אנשי הרכבת שיצאו עם המשלחת, שבעה משמשים בתפקידים שספק אם אפשר להבין את הסיבה לצירופם לנסיעה - חמישה מפקחים, קצין ביטחון ואחראי על ניקיון הרכבות.

 

ומה אומרים על כך ברכבת ישראל? "אוכלוסיית העובדים שנשלחה הינה ממגוון מקצועות הרכבת: מדריכי נהגים, מפקחים תפעוליים, פקחים, ומדריכי פקחים, אשר כולם חייבים לעבור הדרכה על הקרונות החדשים אשר מצוידים בטכנולוגיה חדשה". עוד מסבירים ברכבת כי הרכבת הקרונות שהגיעו לארץ לא הושלמה, ולכן נדרשו לשלוח את העובדים להשתלמות בחו"ל.

 

התחנה הבאה: פראג? (צילום: משה מילנר, לע"מ)

 

"פעם, היו שולחים לחו"ל שניים-שלושה עובדים מקצועיים, שלאחר ההשתלמות היו חוזרים לארץ ומלמדים את שאר עובדי הרכבת", אומר היום ל-ynet מקור ברכבת. "מה שקורה בזמן האחרון, זה שאף אחד לא עוצר את החגיגות של הרכבת. לא היה כזה דבר, אף פעם. צריך להבין שהרכבת החדשה של סימנס כבר נמצאת בארץ. אפשר היה ללמד את העובדים שנשלחו לפראג, כאן בארץ, בסדנה בחיפה".

 

כדאי להזכיר כי רק לפני חודש, נחשף ב-ynet כי 14 נהגי קטר של רכבת ישראל התארחו למשך שלושה לילות במלון "שרתון סיטי טאואר" היוקרתי. נהגי הקטר הופנו לסייע באזור המרכז, וזאת בזמן שהקו הקבוע שלהם - בין תל-אביב לנהריה - הושבת עקב עבודות תחזוקה. אלא שבמקום לשלוח את הנהגים בתחבורה ציבורית מדי יום, החליטו ברכבת שטוב יותר לשכנם במלון יוקרתי במרכז הארץ - על חשבון משלם המסים. את הפרשה הסבירו ברכבת: "החדרים הוזמנו עבורם בשל העובדה שהם באים מהצפון, והלינה בבית המלון חוסכת עלויות של מוניות". 

 

 

תגובת רכבת ישראל

"לצורך ההדרכות נשלחו 12 עובדים תפעוליים בכירים. מספר חברי הצוות נובע מכך שכל חבר משלחת אמור להכשיר בארץ בעלי תפקיד בתקופה של כשישה שבועות מיום חזרתם לארץ. אוכלוסיית העובדים שנשלחה הינה ממגוון מקצועות הרכבת, אשר כולם חייבים לעבור הדרכה על הקרונות החדשים. בנוסף, הקרונות שהגיעו לארץ אינם מושלמים מבחינת הרכבה, והמשך ההרכבה מבוצע בימים אלו בארץ בהרכבה מקומית. מכרז הרכש בו זכתה סימנס כלל גם שירותי הדרכה, לרבות הדרכות השתלמות בחו"ל, אשר נערכות על-ידי מומחי סימנס. מבחינת עלויות, רכבת ישראל נדרשת לעלוּת כרטיסי הטיסה בלבד".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מנכ"ל רכבת ישראל, יצחק הראל
צילום: ישראל הדרי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים