שתף קטע נבחר

המועצה לצרכנות מציעה הסכם עם נותני שירות

ההסכם נועד להבטיח לצרכן כי תנאי השירות הביתי (כשרברבים וחשמלאים) שיקבל יהיו גלויים, ניתנים להוכחה והוגנים. בין היתר מדובר במועד סיום השירות ובעלותו הסופית

בשל תלונות צרכניות רבות שהתקבלו ומתקבלות כל העת על נותני שירותים ביתיים למיניהם כשרברבים, חשמלאים ושיפוצניקים, החליטה המועצה הישראלית לצרכנות לנסח הסכם צרכני ברור שמטרתו להבטיח לצרכן כי תנאי השירות שיקבל יהיו גלויים, ודאיים, ניתנים להוכחה והכי חשוב - הוגנים.

 

הסיבה העיקרית לכך שצרכנים רבים אינם מקבלים את השירות שלו ציפו - ופעמים רבות משלמים בעבורו הרבה יותר מהסכום שעליו סוכם לפני תחילת העבודה - נעוצה בעובדה שההסכם בין נותן השירות לצרכן נעשה בעל-פה, והיבטים חשובים רבים אינם מפורטים או מובהרים בו.

 

בין היתר לא נקבע עד מתי על העסק לסיים את ביצוע השירות, אין שקיפות מספקת בכל הנוגע לעלות השירות הסופית ולעובדה שיש להוסיף לסכום מע"מ וגם - מה יקרה אם העסק לא יבצע את השירות במועד, או יימנע מכיבוד ההתחייבות לאחריות שנתן.

 

מנכ"ל המועצה לצרכנות, עו"ד אהוד פלג, הסביר כי על מנת למנוע מחלוקות וסכסוכים בין הצרכן לנותן השירות יש להבהיר ולהסכים על כל פרטי מתן השירות מראש. "אימוצו של ההסכם המוצע על ידי הצרכן בבואו לקבל שירות בביתו יבטיח כי גם הצרכן וגם נותן השירות יכנסו להתקשרות תוך הבנת זכויותיהם", אמר פלג.

 

עוד נמסר כי ההסכם שערכה המועצה לצרכנות משתרע על דף אחד בלבד ומנוסח בשפה ברורה ופשוטה, הממצה את כל התנאים שבין הצרכן לנותן השירות. ההסכם קובע את הסעד לצרכן במקרה של אי-ביצוע השירות תוך הזמן הנקוב, או במקרה של הימנעות העסק מכיבוד האחריות שנתן, ומאפשר במקרה כזה לצרכן לבצע את התיקון בעצמו על חשבון העסק.

 

במקרה של סכסוך בין העוסק לצרכן קובע ההסכם קיום בורר, שימונה מתוך רשימת בוררים הקיימת במועצה הישראלית לצרכנות.

 

את ההסכם ניתן להוריד בחינם באתר האינטרנט של המועצה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
"התקשרות תוך הבנת הזכויות". פלג
מומלצים