שתף קטע נבחר

טריק חדש: מתקשרים, מנתקים וחוזרים. לפרסומת

חברת קליניק טבע מפעילה מערכת חיוג אוטומטי שמתקשרת ללקוחות פוטנציאלים ומנתקת את השיחה מיד. הנמענים שחוזרים למספר שחויג נתקלים בפרסומת. החברה מבטיחה שמדובר בשיחת חינם, אבל בבזק אומרים: הלקוח משלם עבור התענוג

חברת מוצרי ההרזייה קליניק טבע, מצאה שיטה משתלמת מאוד לפרסום מוצריה - הלקוח ישלם. החברה מפעילה מערכת חיוג אוטומטי שמתקשרת ללקוחות פוטנציאליים ומנתקת את השיחה אחרי צלצול שניים. מקבל השיחה, שמעוניין ברוב המקרים לברר מי התקשר אליו, יתקשר, לפחות בחלק מן המקרים, למספר שהופיע על צג המכשיר הסלולרי שלו ויגיע ישירות לחברה שתפרוס בפניו את משנתה הפרסומית.  

 

כמה מאותם לקוחות פוטנציאליים סיפרו ל-ynet כי קיבלו בתקופה האחרונה טלפון ממספר שלא הכירו כאשר כעבור צלצול אחד או שניים נותקה השיחה, הרבה לפני שהספיקו לענות. הם מיהרו לחייג בחזרה, כיוון שלא הכירו את המספר שהופיע על הצג ורצו לברר מי חיפש אותם. בחיוג לאותו מספר נשמעת הודעה מוקלטת: "כלקוחות חברת הסלולר הנכם זכאים להטבה ייחודית של אחד ממוצרי הטבע הבאים - דיאטה והרזיה והפסקת עישון". במידה ואין נציג פנוי לשיחה, מתבקש המתקשר להשאיר את מספר הטלפון שלו על מנת שנציגי החברה ייצרו איתו קשר בהקדם.

 

"קיבלתי שיחה כזו השבוע. יש צלצול אחד או שניים, ואז זה מתנתק עוד לפני שמספיקים לענות וצריך להתקשר בחזרה כדי לראות מי התקשר", סיפר ל-ynet אחד מנפגעי הטריק הפרסומי, "הטריק שלהם הוא שהם אומרים שלא היית חייב להתקשר חזרה. בדקתי מה זה המספר הזה וחייגתי אליו, כי כמו הרבה אנשים אחרים חשבתי שאולי זה משהו חשוב".

 

ועל חשבון מי פועל הטריק? בחברה אומרים ללקוחות כי מדובר בשיחת חינם, אבל מבזק נמסר ל-ynet, לאחר בדיקה, כי החיוג הוא על חשבון הלקוח.

 

אחד הנפגעים, שביקש לדעת מי התקשר אליו וניתק, שמע מנציגת שירות הלקוחות כי מספר הטלפון שחייג כדי להגיע לחברה הוא מספר חינם. "זה לא אנחנו התקשרנו, זה פרסום חיצוני שיורה מספרי טלפון", אמרה הנציגה, "קווי הטלפון שנשלפים הם אקראיים. זו הפרסומת. ברגע שלחצת נכנסת לקליניק טבע לפרסום לדיאטה. לא עולה לך כלום ברגע שרק לחצת, לא היית צריך לצלצל. סליחה, אם זה התנתק זה נותק בגלל שהייתה כנראה תקלה. זה לא עולה לך כסף זה מספר חינם, בפירוש".

 

מה עם חוק הספאם?

ב-1 לדצמבר 2008 ייכנס לתוקפו חוק הספאם, האוסר כל פרסום טלפוני. פרסום מוגדר בחוק החדש כ"מסר המופץ באופן מסחרי, שמטרתו לעודד רכישת מוצר או שירות או לעודד הוצאת כספים בדרך אחרת".

 

מפרסם מוגדר בחוק החדש כ"מי ששמו או כתובתו מופיעים בפרסומת כמען להתקשרות לשם רכישתו של נושא דבר הפרסומת, מי שתוכנו של דבר הפרסומת עשוי לפרסם את עסקיו או לקדם את מטרותיו, או מי שמשווק את נושא דבר הפרסומת בעבור אחר". החוק קובע בבירור כי "לא ישגר מפרסם דבר פרסומת באמצעות פקסימיליה, מערכת חיוג אוטומטי, הודעה אלקטרונית או הודעת מסר קצר, בלא קבלת הסכמה מפורשת מראש של הנמען, בכתב, לרבות בהודעה אלקטרונית או בשיחה מוקלטת".

 

ממשרד התקשורת נמסר ל-ynet כי חוק הספאם טרם נכנס לתוקפו ועל כן כרגע לא ניתן לטפל במקרה.

 

את תגובת חברת קליניק טבע לא ניתן היה להשיג.

 

בהכנת הכתבה השתתף אהוד קינן

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: ויז'ואל פוטוס
צלצל ושמע פרסומת (על חשבונך)
צילום: ויז'ואל פוטוס
מומלצים