שתף קטע נבחר

דרישה מהיועמ"ש: עצור המינוי ברכבת

בעקבות חשיפת ynet: במכתב דחוף ליועץ המשפטי לממשלה, דורשת התנועה לאיכות השלטון לבטל את קידומו של בכיר ברכבת, שמואשם בגרימת מוות וחבלה ברשלנות בגין מעורבותו בתאונות רכבת קשות

בעקבות חשיפת ynet: התנועה לאיכות השלטון דורשת לבטל את קידומו של בכיר ברכבת שנאשם בגרימת מוות וחבלה ברשלנות, על מעורבותו בתאונות הרכבת ברבדים ואחוזם. התנועה לאיכות השלטון פנתה אמש (א') במכתב ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, ולמנכ"ל רכבת ישראל, יצחק הראל, בדרישה לבטל את קידומו של סורין שיוביץ לתפקיד מנהל אגף תחזוקת תשתיות. נגד שיוביץ ובכירים נוספים הוגש לפני כחודשיים כתב אישום, על מעורבותם בתאונות רכבת. התנועה אף דורשת כי שיוביץ יחדל לאלתר מלמלא את תפקיד מנהל האגף.

 

  • הרכבת מקדמת נאשם במעורבות בתאונת רבדים

 

במכתב שהגיע לידי ynet נמתחת ביקורת חריפה על החלטת הנהלת הרכבת לקדם את שיוביץ, ששימש בעת התאונות בתפקיד סגן מנהל אגף. "כאשר כבר נהרגו ונפצעו מאות, ונטען בכתב אישום כי המועמד אחראי לכך אישית, החלטה לקדם אותו לתפקיד של אחריות על התשתיות והתחזוקה ברכבת ישראל כולה, תפקיד בעל השלכות אדירות על הבטיחות של אזרחי ישראל הנוסעים ברכבות כיום - נראית בלתי סבירה על פניה".


תאונת הרכבת הקטלנית ברבדים (צילום: תומריקו)

 

יש לציין כי בכתב האישום הוטלה אחריות אישית על שיוביץ ועל שני בכירים נוספים: איליה וולקוב והראל אבן. לטענת פרקליטות מחוז דרום, השלושה לא נקטו אמצעים שעשויים היו למנוע את התאונות ברבדים ובאחוזם, ולכן הם מואשמים בגרימת מוות וחבלה ברשלנות. זאת, למרות שהסכנה במקום המפגש של המסילה והכביש הייתה מוכרת. נגד השלושה נטען גם כי לא הורו על הפחתת מהירות הרכבת במפגש המסילה והכביש, לא דאגו להצבת משגיח במפגש, ולא יישמו את מסקנותיה של ועדה שחקרה תאונה דומה.

 

בתנועה לאיכות השלטון טוענים כי למרות שבית המשפט עדיין לא פסק בעניינו של שיוביץ - ולכן הוא בחזקת חף מפשע - על הרכבת היה לבחון אם קידומו אינו בלתי סביר ובלתי ראוי. "כאשר מדובר במשרה בעלת נגיעה ציבורית, חזקת החפות... אינה גורעת מהחובה לשקול, עוד טרם סיום ההליך הפלילי... אם אין זה בלתי ראוי ובלתי סביר באופן קיצוני לבצע קידום בנסיבות המקרה".

 

בתנועה מתייחסים גם לתגובת הרכבת, לפיה בחברה ערים לרגישות הנובעת מכתב האישום - אך החליטו לקדם את שיוביץ לאור היותו המועמד המתאים ביותר. "אין בתגובה המיוחסת לרכבת, כדי לפטור. כגוף ציבורי המופקד על חייהם של אזרחים רבים, מחויבת הרכבת לא רק להיות 'ערה' לשיקולים הרלוונטיים, אלא לערוך בהם איזון שאינו מופרך ואינו מסכן חיי אדם".

 

אביעד גליקמן סייע בהכנת הכתבה

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: נוה שטרית
תאונת הרכבת באחוזם
צילום: נוה שטרית
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים