שתף קטע נבחר

מאזדה 3 החדשה תגיע לישראל במאי-יוני 2009

לאחר שחשפה לפני כחודש וחצי לראשונה את היורשת למכונית החשובה והנמכרת ביותר בישראל, מפרסמת היום מאזדה פרטים נוספים על ה-3 החדשה. בינתיים - רק במפרט אמריקני. אלינו היא צפויה להגיע בסוף הרבעון השני של 2009

מאזדה חשפה לעיני המבקרים בתערוכת לוס אנג'לס, את ה-3 החדשה. מדובר בדור שני למכונית הנמכרת ביותר בישראל מזה ארבע שנים, והיא תגיע אלינו בחודשים מאי-יוני 2009. מחברת דלק מוטורס, יבואנית מאזדה לישראל, נמסר ל-ynet כי ה-3 החדשה תשווק גם בעתיד בקבוצת שווי שימוש 2. וכי ה-3 הנוכחית לא תמשיך להימכר במקביל, ותרד מפס הייצור לחלוטין.

 

מאזדה 3 החדשה, שנחשפה כבר לפני כחודש וחצי בתמונות, עשתה הופעת בכורה בארה"ב ובמפרט אמריקני כמובן, שמכתיב שינויים קלים לעיצוב. כך למשל, מיקום יחידות האיתות מלפנים שונה, והפגוש האחורי גדול יותר מזה שיוצע בישראל. פירוש הדבר גם כי ה-3 המוצגת בתמונות, ארוכה בשני ס"מ בקירוב מהגרסה האירופית.

 

עיצוב ה-3 החדשה ממשיך את הכיוון שהתוותה המכונית הקודמת, ומיישר קם עם שפת העיצוב הנוכחית של מאזדה. וזה אומר שה-3 חולקת פריטי עיצוב רבים עם ה-2 וה-6, ובחרטום ניתן למצוא דימיון גם למתיחת הפנים של ה-MX-5. בסך הכל, מהתמונות ניכר עיצוב מודרני ומסוגנן מבעבר, ואולי פשוט התרגלנו לרבבות ה-3 הישנות שנעות על הכביש.

 

צילום: מאזדה

 

 

הדגם החדש ארוך מקודמו. האורך הכללי צמח בשמונה ס"מ, מ-451 ס"מ ל-459 ס"מ. הגרסה הישראלית, שאורכה 449 ס"מ, תצמח ככל הנראה לסביבות ה-457 ס"מ. למרות התוספת לאורך הכללי, ה-3 החדשה מציעה את אותם נתוני רוחב (175.5 ס"מ) ובסיס גלגלים (264 ס"מ), מה שעשוי להצביע על מרווח דומה בתא הנוסעים. הגובה צמח רק במעט - 147 ס"מ במקום 146.5.

 

במאזדה מבטיחים שיפורים משמעותיים בתא הנוסעים מבחינת איכות החומרים וההרכבה. לדבריהם, גם בידוד הרעשים שודרג. בנוסף, אפשר להתכונן לשפע אבזור, חלקו בתוספת תשלום - כמו מושבים מתכווננים עם זכרונות, בקרת

אקלים מפוצלת ומערכת שמע איכותית עם 10 רמקולים. ה-3 החדשה מצוידת במתג התנעה ללא מפתח, ותוצע גם עם חיישני גשם למגבים, חיבור לאייפוד ותאורת קסנון מתכווננת.

 

לדברי מאזדה, ה-3 החדשה תהיה בטוחה מקודמתה, שאכזבה במבחן הבטיחות של Euro NCAP וזכתה בארבעה כוכבים בלבד, שעה שמרבית מתחרותיה כיום, מציעות ציון של חמישה כוכבים. היא תהיה גם אווירודינמית מבעבר, מה שיאפשר תצרוכת דלק דומה למרות שינויי הממדים.

 

בשלב זה נחשפו רק המנועים האמריקנים, אחד מהם ככל הנראה יגיע לישראל. מדובר ביחידת 2.0 ליטר המגיעה מהדגם הקודם, עם 148 כ"ס. מנוע זה ישודך לראשונה לתיבת חמישה הילוכים אוטומטית, במקום ארבעה בלבד בעבר. נראה כי זו תהיה גם התיבה אשר תגיע ארצה, אם כי אנשי דלק סרבו לאשר או להכחיש זאת. בארצות הברית ה-3 תשווק גם עם מנוע 2.5 ליטר עם 167 כ"ס, המגיע מה-6. לישראל תהיה חשובה יותר גרסת ה-1.6 ליטר האוטומטית, שפרטים רשמיים אודותיה עדיין לא פורסמו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
חמישה הילוכים במקום ארבעה בתיבה האוטומטית
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים