שתף קטע נבחר

צרכן מצא מסטיק בשניצל. חברת הבשר מתנערת

מנהל המזנון הפנה את הסועד לחברת "נטו" שסיפקה לו שניצלים מוכנים ומצופים, שהוא רק טיגן. נטו מסרבת לפצות את הסועד וטוענת: הפגם נוצר במוצר לאחר שיצא משליטתנו

בדרך כלל, טוב ללעוס מסטיק בטעם מנטה אחרי אכילת שניצל ולא במהלכה. ואולם יתכן שהמקרה שאנו מביאים כאן מבשר על רעיון חדיש ומהפכני.

 

ב-7 בדצמבר ב-13:00 התיישב הסטודנט גיל שועה לאכול ארוחת צהריים עם חבר בסניף "שניצל אילה" באוניברסיטת תל-אביב. בעודו לועס את השניצל שקנה, חש פתאום בטעם מנטה עז הממלא את חלל פיו, ושיניו פגשו בדבר מה אלסטי, שלא הזכיר כלל מרקם של שניצל טיפוסי. מבט בתוככי השניצל העלה הפתעה לא נעימה: מסטיק. כן, גוש מסטיק בטעם מנטה היה תחוב בין פירורי הלחם לבשר העוף.

 

שועה הראה לחברו את החידוש הקולינרי, ואז הזעיק את מנהל הסניף, יעקב פרץ. המנהל הסביר לשועה שהשניצלים מגיעים לסניף כשהם מוכנים ומצופים, וכל שנעשה בהם בסניף הוא טיגון המוצר המוכן, ותו לא. מכיוון שהמסטיק נמצא בשכבה עמוקה בשניצל, אמר פרץ, המקור שלו הוא ללא ספק במפעל ולא בסניף.

 

"הסכמתי איתו" סיפר שועה ל-ynet. "ממראה השניצל, ברור היה לי שהמסטיק הגיע לתוכו בשלב מוקדם יותר. למרות שלא היתה לו אשמה בעניין, מנהל הסניף הציע לי פיצוי, שניצל חלופי, אבל נגעלתי כל כך שהעדפתי לוותר על התחליף".

 

בשיחה עם ynet, פרץ אישר את המקרה. "המסטיק היה בפנים, ממש בתוך הבשר. הריח העיד שזה מסטיק בטעם מנטה", אמר מנהל הסניף, "את השניצלים אנחנו מזמינים מוכנים. ככה השניצל הגיע אלינו".

 

שועה ביקש מפרץ לשמור את השניצל עם התוספת המיותרת, ופרץ עשה כבקשתו. עד עצם היום הזה, חודש וחצי לערך אחרי המקרה, הראיה שמורה במקפיא הסניף.

 

הסיבה לשימור הממושך מדי של הממצא, היא מה שאירע לשועה אחר כך, כשניסה, כסיזיפוס  בשעתו, למצוא את האחראי למחדל הבריאותי, ולקבל פיצוי על עוגמת הנפש.

 

פיצוי? לא אצלנו

שועה שלח תלונה לחברת שניצל אילה דרך אתר האינטרנט של החברה, כדי להבין כיצד עשה מסטיק בטעם מנטה את דרכו לשניצל שלו. בשניצל אילה לא חזרו אליו, וכשניסה את מספר הטלפון של ההנהלה, המצוין במפורש באתר החברה, הגיע לסניף נתניה, שם טענו שהחברה כבר לא קיימת, ושמדובר בזיכיון בלבד המופעל על ידי זכיינים. בעל העסק באוניברסיטת תל-אביב הוא אחד הזכיינים, ושועה הופנה לחברת הבשר נטו המספקת את השניצלים לזכיינים.

 

בנטו אישרו שהם אכן ספקי הבשר לזכייני שניצל אילה, וסיפקו לו כתובת אימייל למשלוח תלונה. כשהכתובת התבררה כשגויה, שועה לא התייאש והתקשר שוב לחברה. הפעם, ביקשו ממנו לשלוח פקס. שועה התעקש לקבל את כתובת האימייל הנכונה ושלח את תלונתו לפקס ולאימייל ב-23 בדצמבר. איש לא חזר אליו. כשהתקשר לברר מה מצב הדברים, התגובה של נציג נטו היתה שהמקרה לא נוגע להם ולא מעניינם.

 

בד בבד, גם מנהל הסניף באוניברסיטה, יעקב פרץ, פנה ל"נטו". "גם לי הם לא ענו", סיפר פרץ ל-ynet. "לשניצל אילה לא פניתי, כי הם לא צד בזה; השניצלים מגיעים ישירות מנטו". מאז המקרה, סיים פרץ את התקשרותו עם שניצל אילה ונטו, בגלל עניינים עסקיים שאינם קשורים לאירוע.

 

ואכן, נראה שהעובדה (המצולמת והשמורה במקפיא) שהמסטיק המדובר תקוע בין הציפוי לבשר, מלמדת שהמסטיק ביצע את כניסתו לתוככי השניצל, כשהיה בחסות נטו. ולמרות זאת בתגובתם ל-ynet, בחברת הבשר מסירים מעצמם אחריות:

 

"המוצר שיוצר על ידינו הינו שניצל בתפזורת המיועד לטיגון, על ידי המשתמש (מפעיל המזנון) וכך גם נעשה. המוצר עבר עיבוד על ידי מפעילי המזנון טרם שהוגש למתלונן. מוצרינו עוברים תהליכי ייצור ובקרה קפדניים ביותר ומצויים תחת תקני ביקורת מחמירים, מיוצרים במפעל מודרני ולשביעות הרצון המלאה של ציבור לקוחותינו הרחב. אין אנו אחראים למוצר שהפגם בו נוצר לאחר שיצא משליטתנו".

 

בקשה לפיצוי לא נענתה בתשובה. פנייה למשרד הבריאות, ותביעת נזיקין - נשקלות.

 

המידע הראשוני הגיע באימייל האדום

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
השניצל המדובר. המסטיק נמצא בחלק הפנימי
צילום: גיל שועה
מומלצים