שתף קטע נבחר

בדרך: חשבונות אינטרנט "ידידותיים" יותר

על פי תיקון שמכינים במשרד התקשורת, ספקי אינטרנט וספקי תשתית אינטרנט יחויבו להגיש למנויים חשבון ברור, קריא ומובן, שיכיל פירוט מדויק אודות רכיבי התשלום הנדרש

מסתמן שעד סוף השנה, חשבונות ספקי תשתית האינטרנט וספקי האינטרנט יהיו ברורים יותר -  כך נודע ל-ynet.

 

באחרונה נתבשרנו בהודעה של משרד התקשורת, שעסקה בחובת גילוי נאות בחשבונות בעלי רישיון מטעמו, כי חשבונות הטלפון הסלולרי והקווי שלנו יהיו עמומים פחות, הודות לתיקון שלפיו על חברות התקשורת להבהיר את החשבונות שהם מספקים עד 15 בספטמבר 2009. זאת, לפי תבנית שהציע משרד התקשורת.

 

אבל מה לגבי חשבונות ספקי אינטרנט וספקי תשתית אינטרנט? האם החשבונות שהם מנפיקים לנו נידונו לעמימות? מדוע שלא יחילו את אותן הוראות חדשות בדבר גילוי נאות בחשבון הטלפון גם על שאר בעלי רשיונות התקשורת?

 

ל-ynet נודע כי במשרד התקשורת מכינים כעת תיקון, שלפיו יחולו כללי גילוי נאות בחשבון גם על בעלי רשיון מפ"א (מפעיל פנים ארצי) כללי (בזק ו-HOT טלקום), המספקים שירותי תשתית אינטרנט ושירותים נלווים לשירות תשתית אינטרנט ולספקי לעניין שירות גישה לאינטרנט ושירותים נלווים לשירות גישה לאינטרנט. בכוונת המשרד לקיים שימוע בנושא לחברות אלה.

  

משרד התקשורת מתכנן לצרף נספח חדש לרישיון ספקי תשתית אינטרנט, ולהוסיף הוראות בנספח שכבר קיים לרשיון ספק אינטרנט. לפי הנספח לרישיון, בעלי רשיונות אלו יחויבו להגיש חשבון ברור למנוי, קריא ומובן, שיכיל פירוט מדויק אודות רכיבי התשלום הנדרש, כמפורט בנספח זה. החשבון יכלול חלק שנקרא "סיכום חשבון" וחלק שנקרא "פירוט חשבון".

 

מה יופיע ב"פירוט החשבון"?

חלק "פירוט החשבון" יכלול מידע כללי אודות תוכנית התעריפים, אשר בהתאם לתנאיה מחויב המנוי.

 

ב"סיכום החשבון" יופיעו, בין היתר, כל פרטי המנוי ובעל הרשיון - כולל מספר של שירות לקוחות, וכן מועדי עריכת ותקופת חשבון; הודעה בדבר אפשרות הגשת תלונה לאחראי לטיפול בתלונות ציבור אצל בעל הרישיון; אמצעי התקשרות עם בעל הרישיון שבאמצעותם רשאי המנוי לבקש מבעל הרישיון להפסיק שירות, או למסור לבעל הרישיון הודעת ביטול כמשמעותה בחוק הצרכן; חיובים קבועים, משתנים וחד-פעמיים; זיכויים והחזרים בעקבות חיובי יתר.

 

ספק האינטרנט וספק תשתית האינטרנט יגישו למנוי פירוט בכתב לגבי אופן חישוב דמי היציאה, תוך 14 ימי עבודה מיום שהגיש המנוי בקשה למוקד שירות הלקוחות, או לאחראי לטיפול בתלונות ציבור של בעל הרשיון.

 

מנוי שמבקש להתנתק מספקים אלו יקבל חשבון סופי בתאריך הקרוב ביותר האפשרי, לא יאוחר מחודש לאחר מועד ההתנתקות.

 

בקשה של מנוי לקבלת פירוט בכתב לגבי חישוב החזר או חיוב חד-פעמי תענה תוך 30 יום. אם מגיע למנוי החזר כספי - הוא יתבצע מיד לאחר שנקבעה זכאותו של המנוי להחזר כספי.

 

דובר משרד התקשורת, ד"ר יחיאל שבי, מסר בתגובה כי אכן מתוכננת הוראה חדשה בנושא, אם כי היא תלויה בשימוע שייערך ב"הקדם האפשרי".

 

ל-ynet אמר ד"ר שבי: "בעקבות השינוי שיערוך המשרד במבנה החשבון המוגש ללקוח, יוכל הלקוח לוודא, בין היתר, כי הוא מחויב בהתאם להסכם ההתקשרות שלו, מהו קנס היציאה מההתחייבות לתוכנית שלה הוא משתייך, וכן יתאפשר למנוי להשוות באופן יעיל ופשוט בין תוכניות התעריפים השונות אל מול תוכניות אחרות המשווקות באותה העת".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים