שתף קטע נבחר

מדריך: עושים קניות נכון

תלונות רבות ושאלות צרכניות מתקבלות במערכת ynet בכל הקשור להחזרת מוצרים. מה אפשר לעשות כדי לצמצם את האפשרות לסירוב מתסכל לקבל את המוצר בחזרה? בעזרת כמה המלצות פשוטות - דברים יכולים להיראות אחרת

יצאנו לשתי רשתות כדי ללמוד איך להימנע מעוגמת נפש צרכנית, ואיך לפעול נכון - הן בחנות, הן בבית - בכל הקשור להחזרת מוצרים.

 

ראוי להדגיש כי כאשר מדובר בהחזרה שלא עקב פגם במוצר, החוק אינו כופה על בעלי העסקים איזו מדיניות החזרה לנקוט. עם זאת, החוק מחייב להציג בבית העסק, במקום בולט ועל יד כל קופה, מודעה המפרטת את מדיניות החזרת המוצרים אצלו. 

 

המלצות בתחום הציוד המשרדי, החומרה והציוד האלקטרוני:

 

  • הקפידו לקרוא על גבי האריזה מה היא מכילה. כך תדעו אם המוצר מתאים לכם בכלל.

 

  • מומלץ לדרוש מהמוכר שיפתח בפניכם את האריזה, ולוודא שאכן כל מה שמצוין בכיתוב מבחוץ -  באמת נמצא בפנים.

 

  • ודאו שקיבלתם את מספרי הטלפון לשירות ולתמיכה בעבור המוצר . בדרך כלל הרשת היא ספק, ולא מעניקה שירותי תמיכה, למעט איסוף במקרה של שבר או פגם. לכן, במקרה שאתם זקוקים לתמיכה טכנית בלבד אין טעם שתגיעו לחנות; התקשרו למי שנותן את השירות.

 

  • התעקשו על מוכר שידבר בשפת אמכם, ושאלו אותו את כל השאלות שיש. איש לא יגביל אתכם בזמן.

 

  • שימרו את תעודת האחריות, לאחר שווידאתם שיש בה את תאריך הרכישה ואת חותמת החברה.

 

  • שימרו את האריזה במשך חודש לפחות. ללא אריזה תתקשו מאוד להחליף את המוצר.

 

  • בקשו כי יצלמו בחנות את החשבונית, וקחו עמכם עותק נאמן למקור. לחלופין, תוכלו לסרוק אותה בבית.

 

המלצות בתחום הצעצועים והציוד לילדים:

 

  • אל תוציאו שום מוצר מאריזתו. אם אין דרך להחזירו בדיוק כפי שהיה - המוצר לא יתקבל.

 

  • אל תפתחו משחקי קופסה, ואם כבר פתחתם, אל תגעו בשקיות הפנימיות של החלקים.

 

  • נצלו את מוצרי התצוגה. אם אין כאלה, בקשו מהמוכר שיוציא את מרכיבי המוצר מהאריזה ויציג בפניכם את תכולת הקופסה.

 

  • משחקי מחשב ומולטימדיה לא יתקבלו אם האריזה נפתחה. כל הפרטים מופיעים על האריזה, וכאן אין התפשרויות - בגלל הצריבות.

 

  • גם אם תחזירו מוצר לאחר תקופה של מעבר לחודש - אם הוא נשמר באריזתו המקורית, יבואו לקראתכם.

 

חשוב לדעת:

  • לכל רשת מדיניות משלה, וניתן לברר זאת מראש בעת הקנייה. כמו כן, ההמלצות ניתנו מטעם הרשתות שבהן ביקרנו, והן על אחריותן בלבד.

 

  • אם לאחר הצפייה בסרטון וקריאת ההמלצות יש לכם שאלות נוספות לגבי תחומים וענפים נוספים - טקבקו ופרטו.

 

בהכנת הכתבה סייעה יעל אונגר, עורכת-דין המתמחה בנושאי צרכנות ובעלת הטור "האותיות הקטנות" ב-ynet

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
שימרו על האריזות
צילום: רותם פלדנר
מומלצים