שתף קטע נבחר

בקשה לייצוגית נגד הפרסומת בטלפון

לפי הבקשה לתביעה המוערכת ב-2.5 מיליון שקל, חברת טלרן מסרים מיידיים עסקה בהטרדת עשרות אלפי אזרחים באמצעות מערכת מחשב שהתקשרה אליהם וניתקה את השיחה מיד. החוזרים למספר שמעו פרסומת ואף שילמו את עלות השיחה

תביעה ובקשה לאשרה כייצוגית הוגשה היום (ב') לבית-המשפט המחוזי בתל-אביב נגד חברת טלרן מסרים מיידיים. לפי התביעה, עסקה החברה בתקופה האחרונה בהטרדת עשרות אלפי אזרחים, באמצעות מערכת מחשב שהתקשרה אליהם וניתקה את השיחה מיד, עוד לפני שהמוטרדים הספיקו לענות לשיחה.

  

משחזרו המוטרדים התמימים, שחשבו כי חיפשו אותם בענייני עבודתם או מי מחבריהם, שמעו להפתעתם מסרים פרסומיים והצעות לרכוש מוצרים. לטענת התביעה, האזרחים המוטרדים הם גם אלו ששילמו את עלות השיחה שבה הושמעה להם הפרסומת. השיטה זכתה לכינוי "צלתוק" או "צנתוק".

  

המטרה הלא-מוצהרת של השיטה היא לעקוף את הוראות חוק הספאם שאמור למנוע שליחת הודעות פרסומיות בדואר, בטלפון ובאמצעות האי-מייל. התביעה מוערכת ב-2.5 מיליון שקל, לאור העובדה שכל מוטרד זכאי על פי החוק לפיצוי של עד 1,000 שקל לכל הטרדה, ומערכת המחשב של החברה מסוגלת להתקשר לכ-20 אלף איש בשעה.

  

עורכי הדין שהגישו את התביעה דורשים בשם התובעים לקבל את עלות השיחה הסלולארית למשרדי טלרן - שיחה שבה הם מימנו את עלות הפרסומת שהשמיעה להם החברה.

  

התביעה הוגשה באמצעות עורכי-הדין יהודה גדרון ואפי פרידמן ממשרד פרידמן, גדרון ושות', ובאמצעות עורכי הדין דרור שלו ואבי סטוקהולם-כהן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: ויז'ואל/פוטוס
מתקשרים ומנתקים
צילום: ויז'ואל/פוטוס
מומלצים