שתף קטע נבחר

בקשה לייצוגית בסך 980 מיליון נגד פרטנר

התובעים טוענים שהחברה מטעה את הצרכנים בכך שאינה מציגה את מלוא ההגבלות והמשמעויות של חתימת הסכם התקשרות עמה. כמו כן, נטען, שהיא אינה מאפשרת זמן סביר לעיון בחוזה ההתקשרות

לבית המשפט המחוזי מרכז הוגשה בשבוע שעבר בקשה לאישור תביעה ייצוגית בסך 980 מיליון שקל כנגד חברת פרטנר. זאת, בטענה להטעיית צרכנים. התביעה הוגשה על ידי שני תובעים ייצוגים הטוענים, באמצעות עו"ד לירן הופשטיין, שפרטנר אינה מציגה את מלוא ההגבלות והתנאים על חבילות ההתקשרות עמה במטרה לכבול את לקוחותיה.

 

לטענת התובעים, פרטנר משתמשת "באקרובטיקה שיווקית באופן בו היא מפרסמת ומשווקת ומוכרת באינטנסיביות רבה את תוכניות או מסלולי התקשורת עמה, כאשר היא מטעה כביכול ונמנעת מלהציג בפני לקוחותיה הפרטיים והפוטנציאליים את מלוא התנאים, ההגבלים, הזכויות והחובות הכרוכים ו/או הנובעים מההתקשרות עמה והכול כדי לקשור עסקה אשר בסופו של יום תעשיר את קופתה ותכבול את לקוחותיה".

 

התובעת הייצוגית הראשונה בתביעה טוענת במסגרת התביעה כי במאי האחרון נציגת שירות מטעם פרטנר השאירה לה הודעה קולית במכשיר הנייד במסגרתה ציינה הנציגה כי מאחר והתובעת מופיעה אצל פרטנר "במאגר לקוחות מועדפים" ביכולתה להוזיל את העלויות החודשיות שהתובעת משלמת לפרטנר. כמו כן נטען כי צוין בהודעה כי לאור העובדה שמדובר בתובעת שהינה לקוחה מועדפת, אשר תקופה ארוכה לא שידרגה את מכשיר הטלפון הנייד שברשותה, מגיע לתובעת לקבל מכשיר טלפון נייד חדש בחינם - ללא כל תנאי.

 

"טיזר" או הבטחה מחייבת?

התובעת מציינת כי למשמע ההודעה היא יצרה קשר טלפוני עם הנתבעת במטרה לקבל את שהובטח לה - מכשיר חדש חינם. אך, לטענה, אז התברר לה כי "אין לראות בהודעה אשר הושארה לה במכשיר הנייד אלא, כלשונה של נציגת פרטנר, 'פרומו או טיזר'. במילים פשוטות נאמר לתובעת כי אין לראות בהודעה אלא אך ורק כגירוי פרסומי וכפועל יוצא התובעת איבדה את כל מעמדה 'הרם' ושבה להיות לקוחה מן המניין, משמע: לא לקוחה מועדפת ולא זכאית לקבל מכשיר חדש חינם", נטען בתביעה.

 

התובע הייצוגי השני טוען כי אינו לקוח של פרטנר וביקש להצטרף לשירותיה, אך פרטנר לא אפשרה לו הזדמנות סבירה לעיין בחוזה העסקה טרם חתימתו. כמו כן נטען כי הלקוח התבקש לחתום על החוזה בחתימה אלקטרונית מבלי שניתנה לו הזדמנות לעיין בחוזה העסקה. עוד ציין התובע הייצוגי כי משביקש לעיין בתנאי החוזה הוא נתקל בתשובה שלא ניתן לתת לו הסכם בטרם ביצוע העסקה הואיל ומערכת המחשב אינה מאפשרת הדפסה שכזו לפני הכנסת נתוני הלקוח, לרבות מספר האשראי. 

 

בתגובה נמסר מפרטנר כי לא קיבלו את התביעה וכשיקבלו אותה ילמדו אותה ויגיבו בערכאות המתאימות.

 

 

הידיעה מתפרסמת הבוקר במוסף "ממון" ב"ידיעות אחרונות".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים